Blogbazár
Vitézy Dávid: No, akkor most már tudjuk is: kiválóan működött a Puskás Aréna parkolók nélkül
Vitézy Dávid a VEKE alapítója, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum megbízott igazgatója néhány napja a Facebookon reagált arra a hírre, hogy csak 500 parkolóhely épült a most elkészült Puskás Ferenc Stadionhoz.
A BKK volt vezérigazgatója a Facebookon emlékeztetett arra, hogy igaza volt
„No, akkor most már tudjuk is: kiválóan működött a Puskás Aréna parkolók nélkül. A megnyitó estéjén 68 ezer ember jutott oda, majd jutott haza úgy, hogy nem épült több ezer parkoló. Ahogy a két nappal ezelőtti posztomban jósoltam, a tömegközlekedés helytállt, az M2-es és M4-es metró, a sűrített 1-es villamos és a buszjáratok elvitték a tömeget – a meccs lefújása után 45 perccel (kb. 21:45-kor) az állomásokon a tömeg megszűnt, a tömegközlekedés mindenkit elvitt. Köszönet a szurkolóknak és a BKK-nak!
Ha egy 68 ezres arénában ez működik és az emberek készek a szokásaikon változtatni,
ha tudják, hogy nem tudnak parkolni, akkor ebből tanuljunk végre, és a város más létesítményeinél is járjunk el így. Számos európai nagyvárosban ma már tilos új mélygarázsokat építeni irodaházak, bevásárlóközpontok alá, ha van a közelben metróállomás vagy más kapacitív tömegközlekedés – hisz az elmúlt évtizedek bizonyították, hogy ha valahol sok parkoló van, ahol jó a tömegközlekedés, akkor az felesleges autóforgalmat és környezetszennyezést generál, a dugókat pedig már nem bírják az európai nagyvárosok.
Nálunk ezzel szemben a teljesen elavult építési szabályok
(OTÉK, az országos településrendezési és építési követelmények) még mindig minimum parkolási előírásokat tartalmaznak, amelyek alapján ma nem lehetne mélygarázs nélkül jogszerűen megépíteni a Nyugati pályaudvart, a Budai Várat, a Szépművészeti Múzeumot vagy akár a teljes történelmi pesti belvárost. Ha a Puskás Aréna – a kiemelt beruházás státuszával élve – nem döntött volna évekkel ezelőtt tudatosan a fenntartható közlekedés mellett és megépült volna a több ezer parkoló, tegnap valóban káosz lett volna és órákon át tartott volna, amíg autók ezrei elhagyják a stadiont.
Tanuljunk ebből és írjuk újra végre az OTÉK-ot,
ne kelljen mindenhová parkolók százait, ezreit építeni a fejlesztőknek. Nem utolsósorban a budapesti belváros felújításának is új löketet adhatna ez.”
Szerző
Friss
- „Ide figyeljenek emberek!” – Elmarasztaló ítélet egy meg nem törtét cselekmény után
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár