Blogbazár
Vitézy Dávid: No, akkor most már tudjuk is: kiválóan működött a Puskás Aréna parkolók nélkül
Vitézy Dávid a VEKE alapítója, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum megbízott igazgatója néhány napja a Facebookon reagált arra a hírre, hogy csak 500 parkolóhely épült a most elkészült Puskás Ferenc Stadionhoz.
A BKK volt vezérigazgatója a Facebookon emlékeztetett arra, hogy igaza volt
„No, akkor most már tudjuk is: kiválóan működött a Puskás Aréna parkolók nélkül. A megnyitó estéjén 68 ezer ember jutott oda, majd jutott haza úgy, hogy nem épült több ezer parkoló. Ahogy a két nappal ezelőtti posztomban jósoltam, a tömegközlekedés helytállt, az M2-es és M4-es metró, a sűrített 1-es villamos és a buszjáratok elvitték a tömeget – a meccs lefújása után 45 perccel (kb. 21:45-kor) az állomásokon a tömeg megszűnt, a tömegközlekedés mindenkit elvitt. Köszönet a szurkolóknak és a BKK-nak!
Ha egy 68 ezres arénában ez működik és az emberek készek a szokásaikon változtatni,
ha tudják, hogy nem tudnak parkolni, akkor ebből tanuljunk végre, és a város más létesítményeinél is járjunk el így. Számos európai nagyvárosban ma már tilos új mélygarázsokat építeni irodaházak, bevásárlóközpontok alá, ha van a közelben metróállomás vagy más kapacitív tömegközlekedés – hisz az elmúlt évtizedek bizonyították, hogy ha valahol sok parkoló van, ahol jó a tömegközlekedés, akkor az felesleges autóforgalmat és környezetszennyezést generál, a dugókat pedig már nem bírják az európai nagyvárosok.
Nálunk ezzel szemben a teljesen elavult építési szabályok
(OTÉK, az országos településrendezési és építési követelmények) még mindig minimum parkolási előírásokat tartalmaznak, amelyek alapján ma nem lehetne mélygarázs nélkül jogszerűen megépíteni a Nyugati pályaudvart, a Budai Várat, a Szépművészeti Múzeumot vagy akár a teljes történelmi pesti belvárost. Ha a Puskás Aréna – a kiemelt beruházás státuszával élve – nem döntött volna évekkel ezelőtt tudatosan a fenntartható közlekedés mellett és megépült volna a több ezer parkoló, tegnap valóban káosz lett volna és órákon át tartott volna, amíg autók ezrei elhagyják a stadiont.
Tanuljunk ebből és írjuk újra végre az OTÉK-ot,
ne kelljen mindenhová parkolók százait, ezreit építeni a fejlesztőknek. Nem utolsósorban a budapesti belváros felújításának is új löketet adhatna ez.”
Szerző
Friss
- Két, látszólag egymással köszönőviszonyban sem álló hír, amit a letelepedési kötvény-biznisz kapcsol eggyé
- Találós kérdés – ki üzente kinek: ‘…beszélj, beszélj még többet, ezzel segíted saját magad a kurzusváltást’
- Gábor György: ‘…vajon Orbánt a katolikus vagy a református pokol fogadja-e majd magába. Nagyon nem mindegy’
- Orbán tényleg senkit nem hagy az út szélén – Az európai elfogatóparancs ellenére ‘zsíros-gyanús’ állást kapott a lengyel közszolga
- Orbán Viktor és kísérete lerótta kegyeletét Ferenc pápa ravatalánál
- 75 éves korában meghalt Galkó Balázs – Legyen könnyű neki a föld!
- Őszintén a hétvége időjárásáról
- A kormány tovább bővítette azok körét akik pályázhatnak a 3 milliós kocsma támogatásra
- Újabb Kövér-sarc: ezúttal 11 milliót húzott be…. kinek is?
- Szijjártó jártában-keltében belebotlott a kis Trumpba