Blogbazár
Vitézy Dávid: No, akkor most már tudjuk is: kiválóan működött a Puskás Aréna parkolók nélkül

Vitézy Dávid a VEKE alapítója, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum megbízott igazgatója néhány napja a Facebookon reagált arra a hírre, hogy csak 500 parkolóhely épült a most elkészült Puskás Ferenc Stadionhoz.

A BKK volt vezérigazgatója a Facebookon emlékeztetett arra, hogy igaza volt
„No, akkor most már tudjuk is: kiválóan működött a Puskás Aréna parkolók nélkül. A megnyitó estéjén 68 ezer ember jutott oda, majd jutott haza úgy, hogy nem épült több ezer parkoló. Ahogy a két nappal ezelőtti posztomban jósoltam, a tömegközlekedés helytállt, az M2-es és M4-es metró, a sűrített 1-es villamos és a buszjáratok elvitték a tömeget – a meccs lefújása után 45 perccel (kb. 21:45-kor) az állomásokon a tömeg megszűnt, a tömegközlekedés mindenkit elvitt. Köszönet a szurkolóknak és a BKK-nak!
Ha egy 68 ezres arénában ez működik és az emberek készek a szokásaikon változtatni,
ha tudják, hogy nem tudnak parkolni, akkor ebből tanuljunk végre, és a város más létesítményeinél is járjunk el így. Számos európai nagyvárosban ma már tilos új mélygarázsokat építeni irodaházak, bevásárlóközpontok alá, ha van a közelben metróállomás vagy más kapacitív tömegközlekedés – hisz az elmúlt évtizedek bizonyították, hogy ha valahol sok parkoló van, ahol jó a tömegközlekedés, akkor az felesleges autóforgalmat és környezetszennyezést generál, a dugókat pedig már nem bírják az európai nagyvárosok.
Nálunk ezzel szemben a teljesen elavult építési szabályok
(OTÉK, az országos településrendezési és építési követelmények) még mindig minimum parkolási előírásokat tartalmaznak, amelyek alapján ma nem lehetne mélygarázs nélkül jogszerűen megépíteni a Nyugati pályaudvart, a Budai Várat, a Szépművészeti Múzeumot vagy akár a teljes történelmi pesti belvárost. Ha a Puskás Aréna – a kiemelt beruházás státuszával élve – nem döntött volna évekkel ezelőtt tudatosan a fenntartható közlekedés mellett és megépült volna a több ezer parkoló, tegnap valóban káosz lett volna és órákon át tartott volna, amíg autók ezrei elhagyják a stadiont.
Tanuljunk ebből és írjuk újra végre az OTÉK-ot,
ne kelljen mindenhová parkolók százait, ezreit építeni a fejlesztőknek. Nem utolsósorban a budapesti belváros felújításának is új löketet adhatna ez.”
Szerző
Friss
- Ordas Eszter a ‘rogáni bábszínház újabb figyelemelterelő felvonásáról’
- ‘Piros volt a paradicsom, nem sárga, Magyarország előre megy, nem hátra’
- Horn Gyula ma lenne 93 éves – Élete és hitvallása: nekem a politika nem mesterség, hanem szolgálat volt
- Deák Dániel Megafon-srác ‘Tisza-bennfentes’ minőségében leleplezte Ordas Eszter lódítását – Dániel, tényleg ezért taníttattunk?
- Lázár János bilije – ‘Mi nem a bérünkért dolgozunk, hanem annak ellenére’
- Ha Revolut-ügyfél, akkor már tudja, de ha nem: azonnali hatállyal beszüntették kriptoszolgáltatását Magyarországon
- Kérésed asztrológusunknak parancs: friss, ropogós és itt olvasható a hétvégi horoszkóp
- Csillagjegyek és a hűség sorrendbe szedve
- Van arca hozzá: Áder János volt köztársasági elnök Kék bolygó alapítványa, mint pénz-szivattyú?
- Lázár újrázott: a Turul a mondavilágból eredően a magyar kultúra része, ezért marad – Na és a vonat-mizéria, az is marad?