Budapesti hétköznapok
Tovább főhet a 3-as metrón utazó! – talán majd jövőre….?

Tarlós takarékossági okból nem kért légkondicionálást a felújított-újragyártott metrókocsikba, amiből következik, hogy irdatlan melegben kókadoztunk eddig is és a BKV szerint továbbra sincs kilátás a változásra.
Mi az nekünk….?
Nem klimatizálják idén nyáron a 3-as metrót, ez legkorábban jövőre történhet meg
– közölte a BKV a Népszava kérdésére.
Az új metrókocsikba a Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat takarékossági okokból nem kért klímát, ezt majd a BKV fogja beszereltetni utólag. Ez biztosan nem idén történik meg, a legjobb esetben is csak maximum a
prototípus kocsikat tudják klimatizálni, ami összesen 6 darabot jelent a 222-ből.
A járvány a felelős….
„A járványügyi helyzet az élet minden területére kihatással van, így az M3 szerelvényeinek klimatizálását is befolyásolja. A BKV ugyan mindent megtesz a metrókocsik légkondicionálásának érdekében, de az már bizonyos, hogy idén nyáron minden feltétel teljesülése esetén is maximum a prototípus kocsikon lehet megvalósítani a klimatizálást”
– közölte a BKV.
Jótállás….
A Metrovagonmas illetékesei korábban ugyan szóbeli ígéretet tettek, hogy a műszaki tartalom ismeretében elvileg hozzájárulnak a garancia meghosszabbításához, de ezt írásban egyelőre nem erősítette meg a cég a BKV határozott kérésére sem.
Az orosz céggel kötött vállalkozási szerződés értelmében ugyanis mindenféle változtatáshoz hozzá kell járulniuk, különben elvész a szerelvényekre adott 30 év garancia.
A Népszava azt írja, a BKV már tavaly nyáron felvette a kapcsolatot több klímagyártó céggel és egy műszaki szimpóziumot is rendeztek öt szakcég részvételével. Három cég jelentkezett a légkondicionálók utólagos beszerelésére, a BKV pedig mindegyiktől kért is egy prototípust.
Bécs ebben is utolérhetetlennek bizonyul….
Miközben a Tarlós-érában beszerzett metrókra évek alatt sem sikerült klímát szerezni, Bécs legrégebbi, U6-os metróvonalán közlekedő szerelvényeinek klimatizálásával egy év alatt végeztek. A Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien 2019 júniusában kezdte meg a vonalon közlekedő legrégebbi, 1995-ben gyártott szerelvények átalakítását. Az utólag beépített berendezések hűteni és fűteni is tudnak. Összesen mintegy négymillió eurót – mintegy 1,4 milliárd forintért költöttek erre. A szerelés egy évig tartott.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- A legjelentősebb drogfogások Magyaroroszágon
- Napokra leáll az MBH
- Ozzy Osbourne – egy élet, ami túl vad volt ahhoz, hogy ne élje túl önmagát – Élete bebizonyította, nem kell tökéletesnek lenni ahhoz, hogy emlékezetes maradj
- Siker, tele-zseb és boldogság – 4 mázlista hónap szülöttei erre számíthatnak!
- Sisi: „a koncertjeimen továbbra is szabad bármilyen hangerővel mocskos fideszezni”
- Szerintem itt valaki hülye. Vagy valaki hazudik. Vagy mindkettő egyszerre!
- Vigyázz, kész: Tusványos
- Lattmann Tamás: közérthetően az uniós pénzelvonásról és más Orbán-ferdítésről
- “Békebirkózás”, avagy a sport meggyalázása
- Tusványos? Kösz, nem – Mi történt, már a Trump-adminisztráció emberére sem számíthatnak?
Pingback: Dübörgünk! Ha úgy érzi, hogy baromi melege van, na szálljon buszra! - Van amelyiket kánikulában is fűteni kell, nehogy leálljon! - Városi Kurír