Tarlós takarékossági okból nem kért légkondicionálást a felújított-újragyártott metrókocsikba, amiből következik, hogy irdatlan melegben kókadoztunk eddig is és a BKV szerint továbbra sincs kilátás a változásra.

Mi az nekünk….?

Nem klimatizálják idén nyáron a 3-as metrót, ez legkorábban jövőre történhet meg

– közölte a BKV a Népszava kérdésére.

Az új metrókocsikba a Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat takarékossági okokból nem kért klímát, ezt majd a BKV fogja beszereltetni utólag. Ez biztosan nem idén történik meg, a legjobb esetben is csak maximum a

prototípus kocsikat tudják klimatizálni, ami összesen 6 darabot jelent a 222-ből.

A járvány a felelős….

„A járványügyi helyzet az élet minden területére kihatással van, így az M3 szerelvényeinek klimatizálását is befolyásolja. A BKV ugyan mindent megtesz a metrókocsik légkondicionálásának érdekében, de az már bizonyos, hogy idén nyáron minden feltétel teljesülése esetén is maximum a prototípus kocsikon lehet megvalósítani a klimatizálást”

– közölte a BKV.

Jótállás….

A Metrovagonmas illetékesei korábban ugyan szóbeli ígéretet tettek, hogy a műszaki tartalom ismeretében elvileg hozzájárulnak a garancia meghosszabbításához, de ezt írásban egyelőre nem erősítette meg a cég a BKV határozott kérésére sem.

Az orosz céggel kötött vállalkozási szerződés értelmében ugyanis mindenféle változtatáshoz hozzá kell járulniuk, különben elvész a szerelvényekre adott 30 év garancia.

A Népszava azt írja, a BKV már tavaly nyáron felvette a kapcsolatot több klímagyártó céggel és egy műszaki szimpóziumot is rendeztek öt szakcég részvételével. Három cég jelentkezett a légkondicionálók utólagos beszerelésére, a BKV pedig mindegyiktől kért is egy prototípust.

Bécs ebben is utolérhetetlennek bizonyul….

Miközben a Tarlós-érában beszerzett metrókra évek alatt sem sikerült klímát szerezni, Bécs legrégebbi, U6-os metróvonalán közlekedő szerelvényeinek klimatizálásával egy év alatt végeztek. A Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien 2019 júniusában kezdte meg a vonalon közlekedő legrégebbi, 1995-ben gyártott szerelvények átalakítását. Az utólag beépített berendezések hűteni és fűteni is tudnak. Összesen mintegy négymillió eurót – mintegy 1,4 milliárd forintért költöttek erre. A szerelés egy évig tartott.

provokatív

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét