Connect with us

Budapesti hétköznapok

Nem tüntetés, nem futás és még csak nem is öröm-bringázás, viszont forgalomkorlátozás lesz a reptér felé

Még jó, hogy az Orbán-kerítés már áll! - Változnak az építésének szabályok, szigorít a hatóság
Megosztás

Hét, mint hét bosszankodik, vagy örül a Budapesten közlekedők zöme, amikor arról hall, hogy valamilyen felvonulás, verseny, tüntetés miatt forgalomkorlátozás várható, vagyis bonyolult kerülőkre kényszerül. Kivétel persze, ha éppen ezek bármelyikét célozza meg.

Most nem erről van szó….

Csütörtöktől ismét forgalomkorlátozás lesz érvényben a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér csomópontja előtt lévő felüljárón

– közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF).

A reptér minden irányból megközelíthető lesz, csak forgalomkorlátozás lesz érvényben az M4-es autóúton. A felújítás várhatóan május 6-án, jövő hétfőn fejeződik be.

A közlemény szerint a felüljárót már leaszfaltozták, most pedig a híd szegélye mellett dolgoznak.

A munkálatok ideje alatt a forgalom 1+1 sávon folyamatosan haladhat, váltakozó irányban lehet számítani forgalomkorlátozásra.

A repülővel utazóknak azt javasolják, hogy nézzenek utána, mennyi időbe telhet megközelíteni a repteret, mert a terelések és lezárások miatt a Ferihegy autós és tömegközlekedéssel történő megközelítése több időt vehet igénybe, mint általában.

Csak úgy….

Ha már repülőtér: februári hír volt, hogy kormány bevásárlásokat intéző cége, a Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. számlájára 848,8 millió euró (nagyjából 328,5 milliárd forint) érkezett, amivel a magyar állam megszerezheti a Budapest Airport Zrt. anyavállalatának, az Airport Holding Tanácsadó Kft. részvényeinek a 80 százalékát – ez derült ki a Corvinust felügyelő nemzetgazdasági tárca alapítói határozatából. A 24.hu által ismertetett tulajdonosi határozat alapján a repteret üzemeltető vállalatban a Corvinus Zrt. és a francia Vinci szerzi meg a részvényeket 80:20 százalékos arányban, ezt követően szállhat be a katari befektető.  Az ehhez szükséges források kapcsán a Nemzetgazdasági Minisztérium korábban azt közölte, hogy a Corvinus Zrt. sikeres vagyonértékesítéseket hajtott végre összesen több mint 700 millió euró (körülbelül 270 milliárd forint) értékben. Eladta például

  • az Erste Bank Hungary Zrt.-ben lévő 15 százalékos és
  • a Yettel Magyarországban lévő 25 százalékos tulajdonrészét, valamint
  • a Vienna Insurance Group (VIG) biztosítócsoport magyarországi társaságaiban lévő részesedését 45 százalékról 10 százalékosra csökkentette. Emellett azt is közölték, hogy
  • a Magyar Posta Életbiztosító Zrt.-ben és a Magyar Posta Biztosító Zrt.-ben lévő 66,9 százalékos állami tulajdonrészt is értékesítik.

Csak úgy 2

Április 27-én írtuk: Amíg az 1.000 közmillióért szervezett és emberekkel megtöltött CPAC-n Orbán Viktor ezerrel hangoztatja, hogy a szuverenitásunk, na az baromi fontos és megőrizzük, ha a fene fenét eszik is, addig fű alatt jelent meg az alábbi hír. Elolvasása után döntse el ki-ki maga, hogy mi is a stájsz!

A Budapestet délről elkerülő V0-t és a belvárost a ferihegyi repülőtérrel összekötő új vasútvonalat is kínaiak építenék, kínai hitelből és kínai technológiával

– írta a Telex és az IHO. A V0 egy olyan kelet-nyugati vasútvonal, amely délről kerülné el Budapestet. A koncepció lényege, hogy a tehervonatok nagy része az új V0-s vonaton a városon kívül haladna, míg a személyvonatok használhatnák a ma is meglévő, városon keresztül vezető vasúti infrastruktúrát.

Az évtizedek óta tervezett V0-ról 2022 február elején Vlagyimir Putyin és Orbán Viktor találkozóján még azt jelentették be, hogy azt az oroszok finanszíroznák – majd kitört a háború.

A vasúti szaklap úgy tudja, hogy a kínaiak a jelenlegi tervek szerint egy,

a MÁV hálózatától elkülönült, jelentős részben betonlábakon, magasvasútként futó pályán futó új vasútvonalat építenének Ferihegy és a belváros közé.

Ez a Telex információi szerint azt jelentené, hogy

egy a MÁV-tól elkülönülve üzemeltetett, egyedi tarifás vasúti szolgáltatás jönne létre. 

„Eszeöszáz”, na ne viccelődjünk….

A kormány teljesen lemondott az uniós forrásokról, a magyar államnak pedig semmi pénze, marad a kínai hitel

– nyilatkozta a Telex kormányzati forrása a projektekről. Hogy a repülőtéri gyorsvasút elkülönült pályán, nem pedig a rendes vasúti hálózaton jöjjön létre, az a forrás szerint a kínaiak feltétele.

 

Szerző