Banánköztársaság
Nem minden az, aminek látszik!
Megosztok Önökkel egy érdekes történetet. Rendkívül sokat utazom, így a Ferihegyi Reptér szinte minden sarkát jól ismerem már. Olykor hetente többször is végig húzom a bőröndömet azokon a repülőket kiszolgáló utashidakon (hétköznapi nevén „cső”), amelyen keresztül a gépeket vagy egy másik kiszolgáló állomást közelít meg az ember.
Közel egy éve
ezek a hatalmas felületek az Orbán-kormány családpolitikáját, pontosabban a kormány reklámszlogenjét és a különböző kormányprogramokból jól ismert logót hirdetik több nyelven is. Fontos az elején leszögezni:
természetesen semmi bajom nincs azzal, hogy a külföldi vendégek érkezésekor azt hirdetjük, mutatjuk feléjük, hogy mi egy családbarát ország vagyunk. Ez tartalmában teljesen rendben is van.
Azt azonban pontosan tudtam,
hogy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, illetve az azt üzemeltető cég tudatosan tiltja a politikai reklámokat a reptéren.
(Abba most ne menjünk bele, hogy Ferihegyet régóta szeretné megszerezni magának a jelenlegi hatalom, most is hallani, hogy bejelentkeztek már rá és hamarosan újra állami – vagy épp oligarchaközeli – tulajdonba kerülhet a létesítmény. Ez csak azért érdekes, hogy a reptér vezetése és a kormánypártok milyen viszonyban vagy épp feszítésben vannak egymással) Mivel tudtam tehát, hogy politikai kampányoknak nincs helye a repülőtér egyetlen szabad felületén sem, ezek a feliratok pedig világosan és egyértelműen kormánypropagandát jelentenek (lásd Novák Katalin későbbi miniszter büszke fotóját), írásbeli kérdéssel fordultam a repülőtér üzemeltetőjéhez, hogy megtudjam: mennyiért és miként kapta meg a hirdetési lehetőséget a kormány, hátha ezután mások is kibérelhetik ezeket a felületeket saját üzeneteik továbbítására.
De hamar kiderült, hogy amit az egyiknek szabad, a másiknak nem. Sőt, az egyiknek kifejezetten méltányos áron szabad mindezt
A repülőtér kommunikációs vezetése levelemre először meglehetősen kurtán válaszolt, mondván Ferihegy az ország egyik kapuja és az országimázst építő üzeneteknek szerintük helye van a repülőtéren;
a ferihegyi hirdetőfelületeket ugyanakkor egy ciprusi cég értékesíti és kezeli, így a részletekért hozzájuk kell fordulni.
Több üzenetet is küldtem a nicosiai illetékeseknek és hazai leányvállalatuknak,
de semmilyen válasz nem érkezett. Kénytelen voltam végül közérdekű adatigénylést benyújtani a kormányhoz, amelyre az Emberi Erőforrások Minisztériuma válaszolt: ebből kiderült, hogy
az állam 2019. október 15. és 2020 október 20. közötti időszakra, vagyis egy teljes évre bérelte ki az utashidakat a repülőtéren, ennek díja pedig nettó 18.732.724 forint volt, vagyis valamivel több mint havi egymillió forintért kapta bérbe a kormány ezeket a rendkívül értékes felületeket.
Mindenki döntse el, hogy van-e értelme a mi közpénzünkből a reptéri kormánypropagandának
Miközben a családi pótlék összege például évek óta nem változott. A propaganda nem helyettesíti a valódi „családbarátságot”.
Szerző
Friss
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”