Budapesti hétköznapok
„Dávid… egyre gázabb, amit csinálsz”! – Szétszedték a hozzászólók Vitézy Dávidot „magányosan buszozó” bejegyzéséért
Dávid… egyre gázabb, amit csinálsz. Évekig a hősöm voltál, egy fiatalember, aki szakmailag a topon van, felnéztem Rád. Most pedig úgy néz ki, hogy a politika bedarált, mert egyre nagyobb hülyeségeket írsz, amit még egy kezdő közlekedési szakember is meg tud cáfolni – írta egy Vitézy-követő péntek reggel, amikor meglátta, hogy a posztoló fotóját, amint teljesen egyedül utazik dologidőben a 21-es buszon.
Dávid… egyre gázabb, amit csinálsz. Évekig a hősöm voltál, egy fiatalember, aki szakmailag a topon van, felnéztem Rád. Most pedig úgy néz ki, hogy a politika bedarált, mert egyre nagyobb hülyeségeket írsz, amit még egy kezdő közlekedési szakember is meg tud cáfolni – írta egy Vitézy-követő péntek reggel, amikor meglátta, hogy a posztoló fotóját, amint teljesen egyedül utazik dologidőben a 21-es buszon.
„Jócskán itt az ideje, hogy visszataláljunk a tömegközlekedéshez!”
Vitézy Dávid várospolitikai és közlekedési szakértő, aki jelenleg a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, a Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója, de volt már Tarlós regnálása idején a BKK vezérigazgatója is, közösségi oldalán megörökítette, amint péntek reggel 8 óra tájban egyes egyedül zötykölődik Budán, a 21-es autóbuszon. Magányából következtetéseket is levont:
Reggel nyolc, 21-es busz a Széll Kálmán tér felé – két éve ilyenkor egy szeptemberi péntek reggelen nemhogy ülőhely nem lett volna rajta, de állóhely is alig. Nagy többségünk be van oltva, a tömegközlekedés semmilyen extra kockázatot nem hordoz a járvány szempontjából. Jócskán itt az ideje, hogy visszataláljunk a tömegközlekedéshez!
A kommentekből…
Üdítő kivételnek számít Vitézy oldala, mert nem látni anyázós hozzászólásokat, hanem normális hangnemben megfogalmazott, érvekkel alátámasztott üzeneteket lehet olvasni. Íme néhány a több százból:
„Kedves Vitézy Dávid! Tegnap hallottam egy interjút a BKV igazgatójával, ő azt mondta hogy nagyon durván számolva 100 millió egy új busz, kb 800db a jelenlegi flotta, ami nagyon elöregedett. Ha jó számolok az összes busz cseréje lenne kb 80 milliárd Ft. Azt kizárólag politikailag érteni vélem, hogy most miért nem támogatja ezt a fidesz, de az elmúlt 10 évben miért lett ez leszarva? Ha vettek volna egy mély levegőt és lecserélték volna a buszok felét, lemondva mondjuk egy fél vadász kiállításról, az életben nem lehetett volna Tarlóst kirobbantani a főpolgármesteri székből. Ráadásul 100% hogy szívesebben és sokkal többen használnák a tömegközlekedést, mindenki örömére. Mondhatjuk, hogy ezt elbasztátok?”
„Kedves Dávid! Reggel kb 7 és 8 óra között kellene ismét utazni, amikor még iskolába / munkába tartanak a gyerekek / felnőttek… (Bocsánat, ez a hozzászólásom az ellenkező irányba tapasztaltakról szól…)”
„Közlekedési szakemberként ilyet posztolni … Egy járat alapján semmilyen következtetést nem lehet levonni. A valós megítéléshez tudni kellene azt is hogy a vonal mely szakasza, hany perccel ment az előző busz, minden nap így van-e. Arra egyébként nem gondol, hogy éppen a heringjaratok miatt ragaszkodnak az emberek más közlekedési eszközhöz? Őszintén, ki kívánkozna vissza olyan járműre, aminél azon kellett centizni hogy be tud e csukódni tőle az ajtó? Egyébként Tarlós idejében is pont ugyanilyen forgalom volt Budapesten. Ki ne emlékezne, hogy minden nyáron leállt a körúti villamos, mert néhány száz méteren barkácsoltak valamit. Azt sem értem miért nem jelent járvány szempontból kockázatot a tömegközlekedés. Hiába az oltás, a fertőzéstől nem véd meg, csak a betegség lefolyását könnyítheti. De sok a védtelen, akinél a kínai vakcina semmiféle védelmet nem adott”
„Dávid… egyre gázabb, amit csinálsz. Évekig a hősöm voltál, egy fiatalember, aki szakmailag a topon van, felnéztem Rád. Most pedig úgy néz ki, hogy a politika bedarált, mert egyre nagyobb hülyeségeket írsz, amit még egy kezdő közlekedési szakember is meg tud cáfolni.”
„Egyrészt szerintem fura azon nosztalgiázni, hogy bezzeg a régi szép időkben fel se lehetett férni a buszra. Viszont igazad van, tényleg túl sokan ültek át autóba. Nem tudom, esetleg meg lehetne próbálni jelezni Államtitkár Úrnak, hogy a napi három „jajj, felháborító, hogy reggel nem lehet 20 perc alatt átjutni a belvároson” poszt helyett lehetne akár a tömegközlekedést is népszerűsíteni. Tudom, kevesebb benne a politikai haszon, viszont az itt elő emberek számára jóval hasznosabb lenne. Csak el kell dönteni, melyik cél a fontosabb ”
„Legyszi a 20E-ről is posztolj képet! Bár nehez lesz mert felferni nem lehet ra reggel.”
„Szép dolog ez a bíztatás, de aki már átesett a betegségen, és mondjuk nem könnyű náthaként, akkor egyszerűen viszolyog a zárt térben lévő tömegtől. Pontosabban attól, hogy rálehelhetnek. Talán a maszk elvárható lenne a tömegközlekedésen.”
„Az állítása, hogy a tömegközlekedésnek nincs extra kockázata a koviddal kapcsolatban egyszerűen nem igaz. Ha valaki csökkenteni akarja a fertőzès kockázatát, nyisson ablakot a buszon, minèl többet. Nen is èrtem, hogy ez mièrt nem napi gyakorlat a tömegközlekedèsben.”
„”Nagy többségünk be van oltva, a tömegközlekedés semmilyen extra kockázatot nem hordoz a járvány szempontjából. ” :-))
Kínai desztillált víz nem ad védettséget, csak szólok. Egyébként maszkot továbbra is hordanak a tömegközlekedők azokban az országokban is, amelyekben valódi vakcinákkal kb. 70-75%-os átoltottságot értek eddig el. Lehetne jó példát mutatni és feltenni a maszkot – mármint nem a politikusit:-)”
Szerző
Friss
- „Ide figyeljenek emberek!” – Elmarasztaló ítélet egy meg nem törtét cselekmény után
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátság-horoszkóp itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár