Minden drágul – mondhatnánk, ami így van, de a taxizás eddig sem tartozott a mindennapok részévé, ami az újabb áremelésnek köszönhetően egyre jobban így lesz. Tíz százalékkal többet kérnek március második hetétől a budapesti taxisok a kiállásér és a futott kilométerekért is.
Hétfőtől
A Fővárosi Közgyűlés január 25-i döntése értelmében március 6-ától tíz százalékkal emelkednek a budapesti taxistarifák:
- az alapdíj ezerről 1100 forintra,
- a kilométerdíj 400-ról 440-re,
- a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nő.
Taxis-hőzöngés: az áfatörvény módosítása nélkül nincsenek kisegítve!
A taxirendelet módosítását egyhangúlag, 18 igennel fogadta el a testület
A díjemelést azzal indokolták, hogy
a taxisoknak érezhető költségemelkedéssel jár az üzemanyagok ársapkájának – 2022. december eleji – eltörlése.
A testület felkérte Karácsony Gergelyt, felterjesztési jog keretében kezdeményezze a kormánynál az árak megállapításáról szóló törvény olyan módosítását, amely
Bécs mintájára megengedi, hogy a taxiszolgáltatás hatósági árát sávosan szabályozhassák a helyi önkormányzatok.
Mindezt azzal, hogy a javaslat elfogadása esetén a sáv középértékének tekintik a most megállapított hatósági árat.
A kormány január végén rendeletben tiltotta meg a maximalizált hatósági ár bevezetését.
Az egységes, 10 százalékos emelés még maradhatott, amelyet a taxisok és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) is üdvözölt. Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke a HGV360-nak azt mondta,
vannak olyan esetek, amelyekben jót tett volna a magasabb alapdíjemelés.
Sok esetben – mondta Metál- rövidebb utat tesz meg a taxi az utassal, mint ahonnan elindult érte. Az ilyen utazásoknak jót tett volna a magasabb alapdíjemelés, mert ezzel a rövidebb fuvarok kiszolgálására ösztönözte volna a szolgáltatót. A vártnál kisebb emelésről pedig úgy vélekedett, hogy
mindenképpen szükség lesz a díjak további korrekciójára.
Hogyan? Tovább….?
További emelésre a főváros akkor lát okot, ha az átlagkereset, az üzemanyagár és a maginfláció együttes növekedése meghaladja a 20 százalékot
– mondta ezzel szemben Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes. Az OTSZ elnöke azt is elmondta, hogy
minden áremelés után tapasztalható egy kisebb, 10-15 százalékos visszaesés, de egy-két hónap után visszaáll a forgalom.
Hogy mi köze van az Ukrajnában dúló háborúnak a magyar taxisokhoz? A kormány megtalálta az összefüggést!