Kerítésen innen
Tengerre, magyar, kerül amibe kerül! Jobb híján plakáttengerre – a „kerüléssel” nem lesz bibi…..
Emlékeznek még hazánk plakáttenger-őrületére? Folyamatosan fedeztük a saját hülyítésünk e monumentális tárgyát: volt „Ha Magyarországra jössz…”, meg „Állítsuk meg Brüsszelt”, aztán ott volt a „STOP Soros!” és nehogy elfeledkezzünk az „Önnek is joga van tudni, mire készül Brüsszel!”, vagy a „A brüsszeli szankciók tönkretesznek minket” szlogenűekre.
Emlékeznek még hazánk plakáttenger-őrületére? Folyamatosan fedeztük a saját hülyítésünk e monumentális tárgyát: volt „Ha Magyarországra jössz…”, meg „Állítsuk meg Brüsszelt”, aztán ott volt a „STOP Soros!” és nehogy elfeledkezzünk az „Önnek is joga van tudni, mire készül Brüsszel!”, vagy a „A brüsszeli szankciók tönkretesznek minket” szlogenűekre.
Most mi a soros?
Egy biztos, ez is közmilliárdjainkat emészti majd fel és az is borítékolható, hogy az „éles Fidesz-kés”, Balásy cégek vitelezik majd ki.
Nettó 7 milliárd 840 millió 157 ezer 478 forint, azaz bruttó csaknem 10 milliárd (9 milliárd 956 millió 999 ezer 997 forint) értékben kötött kommunikációs szerződést a kormányközeli Balásy Gyula cégeivel, a New Land Media Kft.-vel és Lounge Design Kft.-vel a Nemzeti Kommunikációs Hivatal júliusban.
A pontos tematika nem ismert, mert ahogy eddig sem, a hivatalos dokumentumokhoz a Miniszterelnöki Kabinetiroda -Rogán Antal és tsai- alá tartozó hivatal ezúttal sem csatolt olyan mellékletet, amiből kiderülhetne, milyen üzenetek terjesztésére megy el a közpénz.
A megbízás címe
„Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 32., valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 40”.
Ezeket a jellemzően hatalmas összegű, a kormányzati kommunikációt fedő megbízásokat leegyszerűsítve hívjuk plakátkampánynak. A mostani megbízásban – ahogyan eddig is – a keretösszeg 30 százaléka opciós rész, 70 százalékára viszont biztos lehívást vállalt a megrendelő Miniszterelnöki Kabinetiroda. A szerződést július 20-án írta alá az utolsó fél, ez a hatályba lépés dátuma is, a megbízás pedig egészen december 31-ig tart – már ha a keret ki nem fogy addig. Márpedig erre van esély,
az ilyen „plakátkampányos” megbízásból ez már idén a harmadik.
Március 23-án nettó 7 milliárd 874 millió (bruttó 10 milliárd) forint értékben szerződtek Balásy cégeivel. Akkor is az összeg 70 százalékára vállaltak lehívást 30 százalék opciós keret mellett. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal a második negyedévre vonatkozó tájékoztatóját a Media1 vette észre, ebből derült ki, hogy ebben az időszakban is kötöttek egy ilyen megbízást, május 25-én nettó 3 milliárd 149 millió 606 ezer (bruttó 4 milliárd) forintos keretértékkel, amelynek 30 százaléka opció. Ez azt jelenti, hogy ha mindhárom megbízásban csak a vállalt lehívással élnek, akkor idén legalább nettó 13,2 milliárd (nagyjából bruttó 16,8 milliárd) forint közpénz megy el ezekre a kommunikációs kampányokra csak a 2023-as szerződések alapján.
Ha az opciós rész is elfogy, az összeg ennél is óriásibb: nettó 18,8 milliárd bruttó 23,9 milliárd forint.
2015-től ezek égtek a retinánkba….
Ekkor jelentek meg a kék plakátok, amelyeken a „Ha Magyarországra jössz…” szlogenek szerepeltek. Ezek elvileg a „bevándorlásról és a terrorizmusról szóló nemzeti konzultációra” hívták fel a figyelmet, valójában inkább egy teljes politikai kampányt építettek. Akkor még szerényebb összegekért:
A 2017 tavaszán indított „Állítsuk meg Brüsszelt” című kampány már egyértelműen a 2018-as választási hadjárat első lépése volt. Már jóval nagyvonalúbban finanszírozva, közpénzből:
Ezt 2017 őszén követte a „STOP Soros!” című konzultáció és plakátkampány, ami szintén arra futott ki, hogy a hazai ellenzék Soros György zsoldjában áll és beengedné a bevándorlókat. Utóbbi két kampány esetében már tudjuk, mennyibe kerültek: az „Állítsuk meg Brüsszelt!” kampányt 7,2 milliárd forintért hirdették, a „STOP Soros” konzultáció 7,5 milliárdba került. 2019 elején a kormány , az Európai Bizottság akkori elnökének képével plakátolta tele az országot, „Önnek is joga van tudni, mire készül Brüsszel!” szlogennel. A plakátokon Jean-Claude Juncker mellett Soros György arcképe volt látható.
Az utolsó nagyobb állami plakátkampány tavaly októberben indult, az emlékezetes bombás plakátokkal és az „A brüsszeli szankciók tönkretesznek minket” szlogennel. A kormány azt az üzenetet sulykolta és sulykolja ma is, hogy az Ukrajna megtámadása miatt Oroszország ellen bevezetett szankciók – amelyeket a magyar kormány is jóváhagyott – értelmetlenek, csak az európai államoknak ártanak.
Szerző
Friss
- 5 : 0 – A válogatottat 8 éve irányító Marco Rossi legsúlyosabb vereségét szenvedte el a magyar kispadon
- Az ember, akinek mindig igaza van – Allan Lichtman, megjósolta, ki lesz az Egyesült Államok új elnöke
- A fenébe, már bennük sem lehet megbízni?
- Bruck András: lesz itt jobb, vagy erre rámegyünk?
- Rogán-slamposság: kastélygondnokoknak nem készült ellenzéki-képviselőelhárító haditerv, így maradt a józan paraszti eszük
- Marco Rossi és csapata – Ma német-magyar
- A bor és „kihívói” – A ma a holnap előszobája
- Pokorni -nemírunkkitöbbközbeszerzést- Zoltánék az utolsó pillanatban: szia uram, kérsz parkolási közbeszerzést?
- Kormányakarat: legyen Kínai légikikötő Ferihegyen – A részletekről egy mukk sincs
- És igen! A horoszkóp azt állítja, ők lesznek szeptember győztesei