Connect with us

Kerítésen innen

Tengerre, magyar, kerül amibe kerül! Jobb híján plakáttengerre – a „kerüléssel” nem lesz bibi…..

Megosztás

Emlékeznek még hazánk plakáttenger-őrületére? Folyamatosan fedeztük a saját hülyítésünk e monumentális tárgyát: volt „Ha Magyarországra jössz…”, meg „Állítsuk meg Brüsszelt”, aztán ott volt a „STOP Soros!” és nehogy elfeledkezzünk az „Önnek is joga van tudni, mire készül Brüsszel!”, vagy a „A brüsszeli szankciók tönkretesznek minket” szlogenűekre.

Tengerre, magyar, kerül amibe kerül! Jobb híján plakáttengerre - a "kerüléssel" nem lesz bibi.....
Megosztás

Emlékeznek még hazánk plakáttenger-őrületére? Folyamatosan fedeztük a saját hülyítésünk e monumentális tárgyát: volt „Ha Magyarországra jössz…”, meg „Állítsuk meg Brüsszelt”, aztán ott volt a „STOP Soros!” és nehogy elfeledkezzünk az „Önnek is joga van tudni, mire készül Brüsszel!”, vagy a „A brüsszeli szankciók tönkretesznek minket” szlogenűekre.

Most mi a soros?

Egy biztos, ez is közmilliárdjainkat emészti majd fel és az is borítékolható, hogy az „éles Fidesz-kés”, Balásy cégek vitelezik majd ki.

Nettó 7 milliárd 840 millió 157 ezer 478 forint, azaz bruttó csaknem 10 milliárd (9 milliárd 956 millió 999 ezer 997 forint) értékben kötött kommunikációs szerződést a kormányközeli Balásy Gyula cégeivel, a New Land Media Kft.-vel és Lounge Design Kft.-vel a Nemzeti Kommunikációs Hivatal júliusban.

A pontos tematika nem ismert, mert ahogy eddig sem, a hivatalos dokumentumokhoz a Miniszterelnöki Kabinetiroda -Rogán Antal és tsai- alá tartozó hivatal ezúttal sem csatolt olyan mellékletet, amiből kiderülhetne, milyen üzenetek terjesztésére megy el a közpénz.

A megbízás címe

„Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása 32., valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása 40”.

Ezeket a jellemzően hatalmas összegű, a kormányzati kommunikációt fedő megbízásokat leegyszerűsítve hívjuk plakátkampánynak. A mostani megbízásban – ahogyan eddig is – a keretösszeg 30 százaléka opciós rész, 70 százalékára viszont biztos lehívást vállalt a megrendelő Miniszterelnöki Kabinetiroda. A szerződést július 20-án írta alá az utolsó fél, ez a hatályba lépés dátuma is, a megbízás pedig egészen december 31-ig tart – már ha a keret ki nem fogy addig. Márpedig erre van esély,

az ilyen „plakátkampányos” megbízásból ez már idén a harmadik.

Március 23-án nettó 7 milliárd 874 millió (bruttó 10 milliárd) forint értékben szerződtek Balásy cégeivel. Akkor is az összeg 70 százalékára vállaltak lehívást 30 százalék opciós keret mellett. A Nemzeti Kommunikációs Hivatal a második negyedévre vonatkozó tájékoztatóját a Media1 vette észre, ebből derült ki, hogy ebben az időszakban is kötöttek egy ilyen megbízást, május 25-én nettó 3 milliárd 149 millió 606 ezer (bruttó 4 milliárd) forintos keretértékkel, amelynek 30 százaléka opció. Ez azt jelenti, hogy ha mindhárom megbízásban csak a vállalt lehívással élnek, akkor idén legalább nettó 13,2 milliárd (nagyjából bruttó 16,8 milliárd) forint közpénz megy el ezekre a kommunikációs kampányokra csak a 2023-as szerződések alapján.

Ha az opciós rész is elfogy, az összeg ennél is óriásibb: nettó 18,8 milliárd bruttó 23,9 milliárd forint.

2015-től ezek égtek a retinánkba….

Ekkor jelentek meg a kék plakátok, amelyeken a „Ha Magyarországra jössz…” szlogenek szerepeltek. Ezek elvileg a „bevándorlásról és a terrorizmusról szóló nemzeti konzultációra” hívták fel a figyelmet, valójában inkább egy teljes politikai kampányt építettek. Akkor még szerényebb összegekért:

A 2017 tavaszán indított „Állítsuk meg Brüsszelt” című kampány már egyértelműen a 2018-as választási hadjárat első lépése volt. Már jóval nagyvonalúbban finanszírozva, közpénzből:

Ezt 2017 őszén követte a „STOP Soros!” című konzultáció és plakátkampány, ami szintén arra futott ki, hogy a hazai ellenzék Soros György zsoldjában áll és beengedné a bevándorlókat. Utóbbi két kampány esetében már tudjuk, mennyibe kerültek: az „Állítsuk meg Brüsszelt!” kampányt 7,2 milliárd forintért hirdették, a „STOP Soros” konzultáció 7,5 milliárdba került. 2019 elején a kormány , az Európai Bizottság akkori elnökének képével plakátolta tele az országot, „Önnek is joga van tudni, mire készül Brüsszel!” szlogennel. A plakátokon Jean-Claude Juncker mellett Soros György arcképe volt látható.

Az utolsó nagyobb állami plakátkampány tavaly októberben indult, az emlékezetes bombás plakátokkal és az „A brüsszeli szankciók tönkretesznek minket” szlogennel. A kormány azt az üzenetet sulykolta és sulykolja ma is, hogy az Ukrajna megtámadása miatt Oroszország ellen bevezetett szankciók – amelyeket a magyar kormány is jóváhagyott – értelmetlenek, csak az európai államoknak ártanak.

Forrás

Szerző