Connect with us

Kerítésen innen

Lázár gagyiság-elmélete: ha olcsó a jegy, az emberek szívesen utaznak problémás MÁV-kocsikkal is

Lázár gagyiság-elmélete: ha olcsó a jegy, az emberek szívesen utaznak problémás MÁV-kocsikkal is
Megosztás

Lázár János építési és közlekedési (!) miniszter a XXI. század Magyarországán kifejtette, hogy ha a lepusztult, gagyi vonatok és HÉV-ek simán megfelelnek nekünk, ha olcsó a jegy. Brávó! – és ez nem csak a kijelentése alapján reális, ám alkalmatlan személyének szól, hanem nekünk mindannyiunknak, akikre a fenti jellemzés ül.

„Olcsó János”, avagy megoldjuk „okosba”?

Lázár János építési és közlekedési miniszter a Blikk talk! adásában elárulta, hogy a haláltól nem fél, viszont nem szeret repülni. Céljai közé tartozik, hogy a 14 év alattiak március 1-jétől már ingyen utazzanak.

„És szintén szeretnénk, ha a közalkalmazottak is korlátlanul használhatnák majd a tömegközlekedést a fiatalok és a hátrányos helyzetűek mellett”

– tette hozzá. A MÁV-val kapcsolatban Lázár úgy fogalmazott, hogy

„minden kormány alatt nagy állami monstrumként működött a MÁV. Most is hajlamos erre, ezért kell néha noszogatni őket… Piaci vállalatként kell működtetni a tömegközlekedést.

A MÁV járművei 50-60 évesek, a HÉV-szerelvények szintén a hatvanat tapossák, ez nem versenyképes szolgáltatás. De azt látjuk, ha olcsó a jegy, az emberek szívesen utaznak, még akár a problémás MÁV-kocsikkal is.”

Lázár, a vonatok -és mi minden más- őre….

Szemezgessünk Lázár János MÁV-val kapcsolatos ténykedései között: az építési és közlekedési miniszter eddigi ténykedés nem éppen sikertörténet. Amihez eddig hozzányúlt az végül kisebb-nagyobb botrányba fulladt. Elég itt csak arra a maszatolásra gondolni, amit a MÁV körül művel. Miniszteri munkásságát, a durvaságba csomagolt hozzá nem értés jellemzi. Most kiderült, hogy a már említett MÁV, vagy a GYESEV, a KRESZ illetve a multi kiskereskedelem „megreformálásának” erőszakos kísérlete után, az el múlt 30 év legnagyobb tarifa reformját ígéri. Úgy tűnik, a kormány Lázár legújabb ötletére is vevő.

„a közösségi közlekedés versenyképességének és a személyszállítási közszolgáltatásokhoz való hozzáférési lehetőségének növelése, valamint az utazóközönség igényeihez lényegesen jobban igazodó, korszerűbb, átjárható és egységes tarifarendszer kialakítása érdekében” van szükség.

Lázár János, a kerítésen belül „elismert” MÁV-szakember (is), -mondhatjuk, hogy a „sínek ura”- akinek sikerült elérnie, hogy mivel a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után egyoldalúan bejelentette: levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat.

„Úgy látszik, Lázár János mesterterve az, hogy megpróbálja szétverni az osztrák vasutatakat is

Hátha akkor nem lesz olyan feltűnő a MÁV nyomora. Egyelőre csak a GySEV-Raaberbahn-nál próbálkozik, mert abban magyar tulajdon is van – vonta le a következtetést Hadházy Ákos képviselő közösségi oldalán.

Az osztrák minisztérium szerint

a magyarok hó elején, törvénytelenül felmentették tisztségéből a Raaberbahn osztrák területi vezérigazgató helyettesét Hana Dellemant.

A november eleji, egyoldalúan összehívott közgyűlésen a magyar tulajdonosok kezdeményezésére Hana Dellemannt, aki az osztrák kirendeltség vezetője, indoklás nélkül bocsátották el – olvasható az osztrák Bundesministerium für Klimaschutz, Umwelt, Energie, Mobilität, Innovation und Technologie sajtóközleményében.

Szerző