A Twitter az európai parlamenti választások előtt, felfedte új, politikai hirdetésekre vonatkozó irányelveit. Ezek szerint a hirdetések jogi nyilatkozattal egészülnek ki, mely tartalmazni fog olyan információkat is, mint: kik fizettek értük, mennyit és ki a célcsoportjuk. Az európai parlamenti választások 2019. május 26-án lesznek.
A Twitter az európai parlamenti választások előtt, felfedte új, politikai hirdetésekre vonatkozó irányelveit. Ezek szerint a hirdetések jogi nyilatkozattal egészülnek ki, mely tartalmazni fog olyan információkat is, mint: kik fizettek értük, mennyit és ki a célcsoportjuk. Az európai parlamenti választások 2019. május 26-án lesznek.
és több információ nyilvánosságra hozatalát tervezi a politikai hirdetésekkel kapcsolatban Európában. Harcolni akarnak ugyanis a webes hamis információk ellen, meggátolandó, hogy orosz vagy más felek beavatkozhassanak a májusi EU választásokba.
Az EU januárban már figyelmeztette a technológiai cégeket: tegyenek több erőfeszítést, hogy fel tudják venni a harcot platformjaikon a dezinformációval szemben.
Március 11-ével kezdődően az EU választásokkal kapcsolatos politikai hirdetőknek, igazolniuk kell magukat a Twitter-en
és megerősíteni, hogy az EU-ban található a székhelyük. A Twitter mindezt a napokban jelentette be. A hirdetéseknél fel kell tüntetni egy jogi nyilatkozat formájában, ki fizette őket, és az infókat egy kereshető nyilvános adatbázisba viszik be, ahol megjelennek a számlázási információk is: mennyit fizettek a hirdetésért és ki volt a célcsoport.
– mondta Karen White, a Twitter európai közpolitikájáért felelős igazgatója.
Mint nyilatkozta, a hirdetési politikát a közeljövőben bevezetik Európában a nemzeti választásoknál, s hozzátette, hogy a vállalat létrehozott egy csapatot a trendek figyelésére és az esetleges fenyegetések kiszűrésére is. A Twitter, az Alphabet’s Google és a Facebook aláírt egy magatartási kódexet szeptemberben, az Európában felmerülő internetes fake news-okkal szembeni küzdelem jegyében.
A Google és a Facebook az európai politikai hirdetésekre vonatkozó, ezek átláthatóságát elősegítő eszközök kifejlesztését is megkezdte – miután Amerikában ilyen irányú teszteket végeztek -, melyek a jogi nyilatkozat mellett a hirdetők személyazonosságának ellenőrzését is megkövetelik.