A BKK meghallotta az idők szavát, pótcselekszik hát egy jót!

Mi más is ihlethette volna a BKK legfrissebb rendelkezését, mint a koronavírus elleni pótcselekvés? Ha már nincs gyorsreagálású válaszuk a más koronavírussal megvert országokhoz hasonlóan, akkor bevezetik a beválttal szemben a régit…. Persze, lehet, hogy “egynek jó”!

Jó, ha Ön is tudja, nem romlottak el a trolik és a villingerek!

Mint arról beszámoltunk nem kicsi a különbség a vírus rohamos terjedésese elleni küzdelem terén Magyarországon és ahol még a miénknél is eredményesebben készült fel az ottani operatív törzs a megelőzésre. A Veke facebook oldala adta hírül, hogy a BKK is belehúzott és körlevélben utasította a járművezőteket:

“Amennyiben a jármű utascsere céljából megáll a megállóhelyen, a le- és felszállók számától függetlenül az összes ajtót ki kell nyitni.”

Mindezzel azt gondolták megoldani, hogy a levegő jobban cserélődjön a járművön.

fotó: VEKE facebook

Szép dolog az igyekezet, de felvetődik a kérdés, hogy az jelenlegi tudás szerint nem levegőben terjedő kór ellen kinek jutott eszébe a fenti rendelkezés, mármint eredményesség szempontjából?

“A BKK hadat üzent a szelektív ajtónyitásnak

és ezt utasításban közölte is az operátorokkal. Hogy jobban szellőzzenek a járművek…
A szelektív ajtónyitás bevezetésének több oka is volt, egyrészt az ajtónyitó mechanikák fölösleges üzemeltetésének csökkentése (a vonali meghibásodások döntő része valamilyen ajtóhiba), másrészt a fűtés/klimatizálás bevezetésével lehetőleg hidegben ne szökjön a meleg/kánikulában ne dőljön be a forróság, harmadrészt az elsőajtózás terjedése miatt is kell a szelektív nyitás.

A BKK most a saját maga által bevezetett intézkedéseket rúgja fel

Felmerül a kérdés, vajon tudják-e a Rumbachban, mi fán terem egy busz (troli, villamos) és az hogyan működik? Vagy ők otthon is az ajtót nyitogatják, ha szellőztetni akarnak és nem mondjuk az ablakot? Jó is lesz majd reggelenként a jéghideg járművekben utazni, a járművezetők meg újra elkezdhetik hordani magukkal a lábmelegítő cuccokat.
Kíváncsiak lennénk mi az ami a bevezetéskori szempontokat mind felülírja. Ezért megkérdezzük így a nyilvánosság előtt a BKK-t,

  • mivégre ez az utasítás,
  • kinek jutott eszébe,
  • ki hagyta jóvá és ki rendelte el.

Ugyan válaszolni nem szoktak,

de bennünket olvasni igen, szóval a kérdés bizonyosan eljut az illetékeshez. Vegyék ezt nyilvános közérdekű adatigénylésnek.
Valamint sürgősen vonják vissza.”

A poszt alatti reakciókból….

“én erről mért nem tudok, ma dolgoztam buszvezetőként, és (a végállomásokon, amikor lehetett) még a téli ajtókezelési rend szerint, ami március 15-ig tart, s ez az utasítás szemlátomás felülírja azt”

“Fűtjük az utcát. Gázolajjal. Nyáron meg klimatizáljuk az utcát, szintén gázolajjal. (buszoknál természetesen, gyengébbek kedvéért)”

“Hülyeség. Ezzel csak azt érik el hogy a buszsofőrök (jogosan) indulás elött fél perccel fognak belállni a megállóba, addig meg meg lehet dögleni a hidegben (és utána menet közben sem lehet felfűteni a buszt ha minden megállóban összajtózni kell).”

Prágában a gombnyomkodás elkerülésére végett szüneteltetik az egyedi ajtónyitást a villamos- és metróhálózaton, a járványveszély miatt.”

“Szerintem ebben az influ-val és koronavírussal gazdagon megáldott időszakban egyáltalán nem árt, ha az évszak miatt csutkára bezárt tolóablakok miatti hatékony légcsere legalább az utascsere idejére biztosított a szólók esetében 3, csuklósok esetében 4 nyitott ajtóval.”

Nem tisztünk igazságot tenni, egyszerűen informálni akartunk és felületet biztosítani ahhoz, hogy mindenki kifejthesse, mit gondol a BKK utasításáról.

Mátrai Anna

Mátrai Anna

További cikkek olvasása a szerzőtől, a nevére kattintva.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük