Budapesti hétköznapok
A Lánchíd-projekt ÁFA-ja cirka 5 milliárd forint – Ennyi folyik be adó formájában a költségvetésbe
Budapest főváros önkormányzat a civil szervezetek és a budapestiekből álló közösségi gyűlés javaslatára amellett döntött, hogy a Lánchíd felújítása végéig tartó tesztidőszakban csak a buszok, taxik, motorosok és biciklisek használhassák az átkelőt. A kísérlet végén, várhatóan jövő nyáron pedig a budapestiek dönthetnek majd arról, hogy milyen legyen a Lánchíd felújítás utáni, végleges forgalmi rendje – közölte Karácsony Gergely szombaton közösségi oldalán.
Budapest főváros önkormányzat a civil szervezetek és a budapestiekből álló közösségi gyűlés javaslatára amellett döntött, hogy a Lánchíd felújítása végéig tartó tesztidőszakban csak a buszok, taxik, motorosok és biciklisek használhassák az átkelőt. A kísérlet végén, várhatóan jövő nyáron pedig a budapestiek dönthetnek majd arról, hogy milyen legyen a Lánchíd felújítás utáni, végleges forgalmi rendje – közölte Karácsony Gergely szombaton közösségi oldalán.
Ahogy az várható volt, beindult az elégedetlenség
„Budapest nem engedheti meg magának, hogy csaknem három kilométer hosszon a Dunán ne lehessen személyautóval átkelni”
– mondta Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke az M1 szombati műsorában, majd hozzátette a közlekedéssel összefüggő problémákat mindenki megérzi, és
„mindenki úgy látja, hogy túltolja az ezzel kapcsolatos elképzeléseket a főváros”. Szerinte a főváros a Dunán való kevés átkelési lehetőség közül venné el az egyiket: a közlekedés annyira fontos, mint a kenyér, és ha ezzel problémák adódnának, akkor sokak élete lehetetlenülne el
– fogalmazott Kovács Kázmér, aki arra a kérdésre, mi történne, ha a pesti alsó rakpartot és a Lánchidat is lezárnák, azt válaszolta, reméli, ez nem fog megtörténni. Az információk szerint jelenleg hivatalosan több alternatívát is vizsgál a főváros: még a Szabadság híd lezárása is szóba jött – a Magyar Autóklub ezt is ellenzi, és az elnök azt mondta, bíznak abban, hogy a főváros rájön, minden ilyen „kísérletezgetés” kontraproduktív, mert ellentmond a városzöldítési terveknek. Kiemelte:
az autósok egy budapesti híd lezárásával körülbelül 30 ezer kilométerrel többet kénytelenek autózni.
A felújított Lánchidat pénteken egyelőre a buszok, a taxik és a motorosok, kerékpárosok számára nyitották meg, a gyalogosok pedig a tervek szerint a jövő nyár végétől használhatják. Karácsony Gergely főpolgármester az eseményen azt mondta: a híd végső forgalmi rendjéről a budapestiekkel együtt kívánnak dönteni, valódi közéleti viták lefolytatása után.
A mai napig nem folyósította a kormány a Lánchíd felújítási támogatását a Fővárosi Önkormányzat számlájára
Mint kiderült, addig ez nem is történik meg, amíg a főváros vezetése nem teljesíti azokat a feltételeket, amelyekről megállapodtak. Az egyik ilyen kikötés, hogy nem korlátozzák a gépjárműforgalmat a felújított Lánchídon.
A kormány feltételeket szabott
A magyar kormány abban állapodott meg a Fővárosi Önkormányzat vezetésével, hogy a Lánchíd teljes körű rekonstrukcióját 6 milliárd forinttal támogatja. Az erről szóló kormányhatározat egyértelmű feltételeket tartalmaz a támogatásért cserébe
– közölte az Index-szel Láng Zsolt, a Közép-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos, aki emlékeztetett arra, hogy
az egyik ilyen feltétel, hogy a gépjárműforgalom ezen közúti szakaszon való teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónap időtartamot.
Azzal, hogy a Fővárosi Önkormányzat pénteken úgy nyitja meg a Lánchidat, hogy sem a gyalogosforgalom, sem a gépjárműforgalom nem használható, nem teljesíti a kormányhatározatban foglaltakat.
A kivitelezést végző A-Híd Zrt.-nek a BKK eddig nettó 13,479 milliárd forintot utalt át, amely összeg után a közlekedésszervezőnek még áfafizetési kötelezettsége van a magyar állam felé.
A teljes projekt bruttó 26,7 milliárd forintba kerül ez a kivitelezési díjból, a tartalékkeretből, a műszaki ellenőri díjból és a várhatóan 5,2–5,4 milliárd forintos áfabefizetésből tevődik össze. A fővállalkozási szerződésben rögzített vállalkozási díj nettó 18,744 milliárd forint plusz a 10 százalékos tartalékkeret.
Szerző
Friss
- Lázasan keresgélhet a Rogán-agytröszt a Finkelstein-jegyzetfüzetben, hogy mit lép a Magyar-infón elhangzottak után
- Érdekli, hogy ki (csak nem mi?) finanszírozza a Nemzeti Ellenállás Mozgalmat, ami plakátkampányra készül?
- Orbánék Temu-gazdaságos kínai újításokat importálnak a korrupció elleni küzdelemhez?
- Kezdődik az átadás-átvétel? Mészáros Lőrinc könyvvizsgálója ellenőrzi a Matolcsy-kör összes MBH-s érdekeltségét
- Váratlan tűzszünet az orosz-ukrán háborúban
- Szent-Iványi István: ma választ Kanada – a választás most Trumpról szól
- dr. Czeglédy Csaba: az Ördög ügyvédje ügy – egy büntetőeljárás hat évének tanulságos krónikája
- ‘Szakmáké a jövő’ címmel olvasta fel kampánybeszédét Orbán Viktor – De mi lesz így a ‘sajátlábas’ srácaival…?
- Szoboszlai Dominik dombról hegyre ugrott
- Orbán menczeresedik – Napi Lendvaiságok….