Kiemelt hírek
A nyaktiló neve: közösségi közlekedés
A közösségi közlekedés az a pont állítja a napi.hu, amin keresztül a kormány kivéreztetheti, vagy ha úgy szemléletesebb megfontoltja Budapestet.
Ameddig nem oldják meg az előre tervezhető támogatását az ágazatnak, addig, ez marad az első számú póráz aminek vége a mindenkori kormány kezében van.
Volt ilyen megállapodás, egyszer
A fővárosnak utoljára 1998-ban, nem sokkal a választások, azaz a Fidesz hatalomra kerülése előtt sikerült tető alá hoznia egy hosszú távú, normatív finanszírozási rendszert az akkor még regnáló szocialista-szabad demokrata kormánnyal. Írja az oldal
A történelmi hűség kedvéért jegyezzük meg, hogy azt a megállapodást Horváth Csaba akkori főpolgármester helyettes jelenleg Zugló polgármestere, dolgozta ki Bajnai Gordon miniszterelnökkel.
A hatalomba lépő Fidesz-kormány ezt nem tartotta be. folytatódik a cikk. Az újabb kormányváltást követően, 2002-ben újra napirendre került a kérdés, és két évvel később született egy megállapodás. Ez három pilléren állt.
- Az első, hogy a főváros öt éven át évenként növeli a tarifák reálértékét, azaz az inflációnál nagyobb arányban emeli a jegy- és bérletárakat, majd ezután az inflációt követi.
- A második, hogy az állami költségvetés normatív szabályok szerint támogatja a budapesti tömegközlekedést.
- A harmadik, hogy a főváros igyekszik olyan adóbevételeket beszedni, amelyeket a tömegközlekedés finanszírozására fordít.
A tarifaemelés részben megtörtént. Az állam is hajlandó volt a zsebébe nyúlni, és ezt a vállalását néhány éven át teljesítette, az adókivetési lehetőség ilyen célzott bővítését azonban a kormány végül nem vitte a parlament elé. A kormányoldali képviselők valószínűleg attól tartottak, hogy a többi önkormányzat nem nézné jó szemmel a „kivételezést”, és a fővárosban sem lett volna népszerű. Fejeződik be az idézett cikk.
Friss
- Óvodabezárási hullám Csepelen
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni