Tegnapelőtt írtunk az Újpesti rakpart egyik kávézó teraszának felszámolásáról. Nem értettük, miért kell  egy felesleges, sehonnan sehová nem tartó, rövid zöldsávot kialakítani a helyén. Előző  oknyomozásunk eredménytelen marad. Ma viszont sikerült beszélnünk Szabó Tamással, a munkát végző kerületi cég központi ügyfélszolgálati vezetőjével.
[mnky_ads id=”10551″]

Induljunk a kályhától

Városi Kurír: Ki rendelte meg ennek a rövid szakasznak parkosítását?
Szabó Tamás: Újlipótváros közössége a megrendelő, de ha a kivitelezésről beszélünk, a XIII. kerületi Közszolgáltató Zrt. rendelte meg a munkát.
VK: Szerintem a kutyafuttatótól húsz méterre egy plusz kutya wc-vel feltuningolt zöldsáv építését nem rendelhette meg Újlipótváros közössége.
SZT: Ez a dolog azért ennél jóval bonyolultabb. Ez a sáv a Duna parton végig futó Újpesti rakpart zöld sávjának kiindulópontja.  Nemcsak több, tisztább levegőt eredményez, de az esővizet is az oda telepített fák gyökeréhez vezeti. Kutyaillemhely nem létesül a zöldterületi fejlesztés során.
[mnky_ads id=”10552″]
A kerületben az elmúlt években már elkezdődött az együttgondolkodás a civilekkel, például a Kerékpárosklubbal, az Újlipótváros – szuperblokkal valamint a különböző alapokon szerveződő facebook csoportokkal. Ennek keretében készítettük el az Újlipótvárosi Mobilitási Tervet, amit véleményezésre szinte minden lehetséges fórumon közétettünk. Azóta sok apró, de fontos elemet, a kutyások vágyaitól, a zöldterületfejlesztésen át, a közlekedési és a parkolási kérdéseken keresztül egészen a vendéglátó teraszüzemeltetők igényeiig, összefésültünk. Ennek a tervnek egyik eleme az Újpesti rakpart zöldítésének folytatása.

- Hirdetés -

Beton helyett zöld

VK: Miért kell ezt a rakpart egyetlen gyönyörű panorámájú teraszának a helyén kezdeni?
SZT: Tudomásom szerint nem ez az egyetlen rakparti terasz. Az is tény hogy  a közvetlenül érintett társasház lakóközössége sem támogatja a teraszt amelynek érvényes közterület-használati megállapodás sincs.
VK: A Dunapart ezen szakaszán nincs több jó minőségű terasz, ezt azért szögezzük le, az egyéb problémákról nem tudok.
SZT: Pedig sajnos vannak. De folytatva a témát, a főváros a kezelésébe tartozó kerületi alsórakparti részt tavaly lebetonozta. Nekünk ezután kutya kötelességünk legalább a mi szakaszunkat tovább zöldíteni.
Egy egészen alacsony, úgynevezett „tyúkkerítés” a letaposás és a kutyás használat miatt szükséges lesz az új zöldterület védelme érdekében, de hogy valami egészen jó hírt is mondjak, néhány kerékpártámaszt is kihelyezünk, és ez azon túl, hogy a civilekkel való egyeztetés eredménye tovább könnyíti a biciklisek életét.

“Nagyon sok igénynek kell egyszerre megfelelni”

VK: Még mindig nem értem, miért kell ezt a sávot, ami úgyszólván lefelezi a járdát, egy már létező zöldsáv mellett kialakítani.
SZT: Nagyon sok igénynek kell egyszerre megfelelni, a gyalogosoktól a bicikliseken, és autósokon át egészen a valóban itt lakókig, így aztán néha egy-egy érdek némi – hangsúlyozom, némi – hátrányt szenvedhet, de ezeket mindig igyekszünk valahogy ellensúlyozni.
VK: Értem én ezt a gondot is, de csak egy kicsit kellene keskenyebbre venni a sávot, és akkor a terasz is maradhatna, és a koncepció sem sérülne.
SZT: Azt gondoljuk, hogy az újlipótvárosi zöldterületek növekedésével mindenki nyer. Nyer a lakosság, hiszen az egyik legnagyobb közterületi igényének teszünk eleget, de azt gondolom, hogy nyernek a vendéglátóteraszok is – lásd a Pozsonyi út egésze.
VK: Az érvelés elfogadható, különösen akkor ha figyelembe vesszük azt a valóban sikeres szépítő munkát amit a Pozsony úton végeztek, de ez a cikkben jelzett gondra csak részlegesen válasz.
SZT: Bízunk benne, hogy a jövő a mi érvelésünket igazolja.

Előzmény

Teraszsirató – Teszek a panorámádra!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét