Ez a nap
Az RTL-en kívül egyetlen kereskedelmi csatorna sem száll be a kampányba
Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni – közölte a Nemzeti Választási Iroda (NVI) az MTI érdeklődésére szombaton.
A választási kampányban
a jelöltek, jelölőszervezetek népszerűsítését célzó politikai reklám televízióban, rádióban jelenik meg. A törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt. A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt kötelesek közölni a NVB-vel.
A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak szombat 16 óráig volt lehetőségük ilyen bejelentést tenni. Az NVI tájékoztatása szerint határidőig mindössze egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett be:
a Magyar RTL Televízió Zrt., amely 150 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát.
A választási eljárásról szóló törvény szerint
az EP-választás kampányában a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait, közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére. A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.
Az EP-választás kampányában politikai reklámot nem csak a kereskedelmi csatornán láthatnak majd a választópolgárok. A törvény ugyanis előírja, hogy a közszolgálati médiaszolgáltatónak is közzé kell tennie a listát állító pártok politikai reklámjait.
A Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. – a Duna Televízió és a Petőfi Rádió – naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét. A politikai reklámokat összesen 300 percben teszi közzé a Duna Médiaszolgáltató, ezt az időtartamot egyenlő arányban kell felosztani a listát állító pártok között.
Orbán imád a pénzünkön levelezni – most így szerezne 80 ezer unión kívül élőtől EP-választási voksot
Soros blogja véletlenül lebuktatta a komcsi Zuckerberget? Migránsbarát RTL Klub?
Szerző
Friss
- Csendesül az időjárás szigora
- ‘Sosem voltam a Pride-on, idén viszont biztos kimegyek’ – Reagált Orbán kijelentésére a Budapest Pride szervezőcsapata
- A Trump-Musk duó megzsarolta Zelenszkijt – Orbán jó érzékkel tudja, kit akar majmolni….
- Nagy márciusi horoszkóp – Senkit nem kímél, sem a jótól, sem a rossztól….
- Havasi Bertalanból lehet Orbán washingtoni kutakodója? – (kormány)Biztos állás…..
- Hihetelen, de megtörtént, sikeres tüntetést szerveztek a bírók
- Sztálin újjászületése – A bébi neve: D. Trump
- Vigyázz, kész, évértékelő!
- Magyar Péter: nem szeretném ellopni a showt a megfáradt TSZ-elnöktől
- Ön is érzi, amit Szánthó Miklós? ‘Végre ismét szabadon lélegezhetünk, mióta Donald Trump visszatért a Fehér Házba’