Ez a nap
Az RTL-en kívül egyetlen kereskedelmi csatorna sem száll be a kampányba
Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni – közölte a Nemzeti Választási Iroda (NVI) az MTI érdeklődésére szombaton.
A választási kampányban
a jelöltek, jelölőszervezetek népszerűsítését célzó politikai reklám televízióban, rádióban jelenik meg. A törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt. A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt kötelesek közölni a NVB-vel.
A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak szombat 16 óráig volt lehetőségük ilyen bejelentést tenni. Az NVI tájékoztatása szerint határidőig mindössze egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett be:
a Magyar RTL Televízió Zrt., amely 150 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát.
A választási eljárásról szóló törvény szerint
az EP-választás kampányában a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait, közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére. A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.
Az EP-választás kampányában politikai reklámot nem csak a kereskedelmi csatornán láthatnak majd a választópolgárok. A törvény ugyanis előírja, hogy a közszolgálati médiaszolgáltatónak is közzé kell tennie a listát állító pártok politikai reklámjait.
A Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. – a Duna Televízió és a Petőfi Rádió – naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét. A politikai reklámokat összesen 300 percben teszi közzé a Duna Médiaszolgáltató, ezt az időtartamot egyenlő arányban kell felosztani a listát állító pártok között.
Orbán imád a pénzünkön levelezni – most így szerezne 80 ezer unión kívül élőtől EP-választási voksot
Soros blogja véletlenül lebuktatta a komcsi Zuckerberget? Migránsbarát RTL Klub?
Szerző
Friss
- Orbán-beismerés: szenzációs hír, hogy időben teljesíti a vállalását
- A bindzsisztáni szappanopera szerdai epizódját látják – Címe: Rákosdubaj
- Veszélyben a bankszámlája – Időben szólunk
- Dübörgünk! – Rákosdubaj felhőkarcolója telibe találja a leszálló repülőket
- Ki, hogy… Orbán például így…..
- Hajdu Péter érti az idők szavát: középre tarts – ‘… k*rvára nem találkoztam Rogán Antallal, még csak telefonon sem egyeztettem vele’
- Katonai-riszatoborzó Zalaegerszegen, avagy a helyi kultúros érezte, hogy pálya van…..
- Ha bénázol a Mészáros-féle edzőteremben, akkor fizetsz – Bizony, keményedik az élet ….
- A TISZA Párt EP-képviselőjének felesége munkaügyi pert indított volt munkaadója, a minisztérium ellen
- Kamatot emelt az OTP a lakáshiteleknél – Követőkre talál?