Ez a nap
Az RTL-en kívül egyetlen kereskedelmi csatorna sem száll be a kampányba
Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni – közölte a Nemzeti Választási Iroda (NVI) az MTI érdeklődésére szombaton.
A választási kampányban
a jelöltek, jelölőszervezetek népszerűsítését célzó politikai reklám televízióban, rádióban jelenik meg. A törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt. A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt kötelesek közölni a NVB-vel.
A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak szombat 16 óráig volt lehetőségük ilyen bejelentést tenni. Az NVI tájékoztatása szerint határidőig mindössze egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett be:
a Magyar RTL Televízió Zrt., amely 150 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát.
A választási eljárásról szóló törvény szerint
az EP-választás kampányában a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait, közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére. A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.
Az EP-választás kampányában politikai reklámot nem csak a kereskedelmi csatornán láthatnak majd a választópolgárok. A törvény ugyanis előírja, hogy a közszolgálati médiaszolgáltatónak is közzé kell tennie a listát állító pártok politikai reklámjait.
A Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. – a Duna Televízió és a Petőfi Rádió – naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét. A politikai reklámokat összesen 300 percben teszi közzé a Duna Médiaszolgáltató, ezt az időtartamot egyenlő arányban kell felosztani a listát állító pártok között.
Orbán imád a pénzünkön levelezni – most így szerezne 80 ezer unión kívül élőtől EP-választási voksot
Soros blogja véletlenül lebuktatta a komcsi Zuckerberget? Migránsbarát RTL Klub?
Szerző
Friss
- A négy legbátrabb csillagjegy – amikor a bátorság határozza meg a jellemet
- Hadházy: ne nekem legyen igazam… – Ám, ha mégis?
- Közlöny van róla…: részletesen a nyugdíjasok 30 ezres utalványáról
- Orbán és csapata utolsó rohama: ikszelj magyar, a túlélésedért – Ellenjavallat: olvass a Fidesz-sorok között
- Vidéki prókátor: ha egy -még- nem diktatórikus rendszer diktatórikus eszközöket használ, akkor abból szellentésszagú erőlködés lesz
- A zalaptákolmány kellő kitágítása – A NER lelkiismereti kérdésekhez való viszonyát jól szemlélteti
- Combosodik a MÁV: Véda kamerarendszert telepítenek a vasúti átjárókhoz
- Orbán Ráhel nem türelmetlen hölgy: 3 éve veszteséges Odu-ját nem bezárja, hanem új helyre költözteti
- Lázár János feje nem káptalan, de, hogy a „párügyű” infó-mondandója egyik fő elemét nem járta körbe, az minimum ciki
- Tessék mondani, hát ez meg hogy’ lehet? – Hol van a gazdag, erős Magyarország?