Ez a nap
Az RTL-en kívül egyetlen kereskedelmi csatorna sem száll be a kampányba
Csak egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett a Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB), hogy a szombaton indult választási kampányban politikai reklámot kíván közzétenni – közölte a Nemzeti Választási Iroda (NVI) az MTI érdeklődésére szombaton.
A választási kampányban
a jelöltek, jelölőszervezetek népszerűsítését célzó politikai reklám televízióban, rádióban jelenik meg. A törvény szerint a nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják azt. A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, ezt kötelesek közölni a NVB-vel.
A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak szombat 16 óráig volt lehetőségük ilyen bejelentést tenni. Az NVI tájékoztatása szerint határidőig mindössze egy kereskedelmi médiaszolgáltató jelentkezett be:
a Magyar RTL Televízió Zrt., amely 150 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát.
A választási eljárásról szóló törvény szerint
az EP-választás kampányában a nem közszolgálati médiaszolgáltató egyenlő feltételek mellett teheti közzé a listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjait, közös lista esetén a jelölőszervezetek együttesen jogosultak a politikai reklám megrendelésére. A politikai reklámhoz véleményt, értékelő magyarázatot fűzni tilos. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el.
Az EP-választás kampányában politikai reklámot nem csak a kereskedelmi csatornán láthatnak majd a választópolgárok. A törvény ugyanis előírja, hogy a közszolgálati médiaszolgáltatónak is közzé kell tennie a listát állító pártok politikai reklámjait.
A Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. – a Duna Televízió és a Petőfi Rádió – naponta három alkalommal, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban, megszakítás nélkül köteles biztosítani a politikai reklámok közzétételét. A politikai reklámokat összesen 300 percben teszi közzé a Duna Médiaszolgáltató, ezt az időtartamot egyenlő arányban kell felosztani a listát állító pártok között.
Orbán imád a pénzünkön levelezni – most így szerezne 80 ezer unión kívül élőtől EP-választási voksot
Soros blogja véletlenül lebuktatta a komcsi Zuckerberget? Migránsbarát RTL Klub?
Szerző
Friss
- Ujhelyi István: amikor a valóság nem kopogtat többet, hanem egyszerűen berúgja az ajtót
- Vasárnapi (cseppet sem) ünnepélyes gondolatok egy pici országból
- Vidéki prókátor: Lázár, a Fidesz Gyurcsánya?
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
- Orbán Viktor szerint “Brüsszel” Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Időjárás, ma havazik, de mi lesz karácsonykor?
- Vasárnapi horoszkóp két nappal karácsony előtt
- Jobb félni? – Nemcsak rendőrök, de civilruhások is figyelnek
- Szoboszlai megy a Real Madridba?