Berágtak az átvert mozdonyvezetők, sztrájkot terveznek!
Megosztás
A mozdonyvezetők nem hagyják magukat átverni, augusztus végén döntenek egy lehetséges sztrájk időpontjáról – írták közleményükben utalva a márciusi megállapodásra, amiben beígérte nekik a MÁV, hogy amennyiben elodázzák a tavaszra tervezett munkabeszüntetést, nyáron isti-bizi megkapják, amiben megegyeztek.
A mozdonyvezetők nem hagyják magukat átverni, augusztus végén döntenek egy lehetséges sztrájk időpontjáról – írták közleményükben utalva a márciusi megállapodásra, amiben beígérte nekik a MÁV, hogy amennyiben elodázzák a tavaszra tervezett munkabeszüntetést, nyáron isti-bizi megkapják, amiben megegyeztek.
Mit ad isten? Nem így lett!
Közleményt adott ki a Mozdonyvezetők Szakszervezete arról, hogy betelt a pohár a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt ígérgetésével.
„A Mozdonyvezetők Szakszervezete Ügyvivő Bizottsága megállapítja, hogy a munkaügyi kapcsolatok terén példátlan módon a MÁV Zrt. és a MÁV-START Zrt. nem teljesítette a márciusra meghirdetett jogszerű sztrájk lemondásához kapcsolódó megállapodást.
A sztrájk elkerülése érdekében a Munkáltató kötelezettséget vállalt 300.000 Ft egyszeri kifizetésre úgy, hogy minden egyéb évközi kifizetés a többi vasutassal azonos módon és mértékben megilleti a mozdonyvezetőket.
A Megállapodásban vállalt fizetési kötelezettsége alól a Munkáltató úgy kívánt kibújni,
hogy összemosta a minden munkavállaló számára biztosított Vasutasnapi kifizetéssel.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete felszólítja a MÁV vezetését a Megállapodásban vállalt kötelezettségei teljesítésére. A MOSZ Ügyvivő Bizottsága azt javasolja a Küldöttközgyűlés számára, hogy a Megállapodás betartatása érdekében augusztus végi ülésén határozzon a sztrájk időpontjáról.”
Háttér….
A Mozdonyvezetők Szakszervezetének küldöttközgyűlése 2022. február 2-án döntött arról, hogy március elején határozatlan ideig sztrájkot hirdet a vasúti személy- és áruszállítás területen, ha addig nem jön létre megállapodás a 2021. évi reálkereset-veszteségük kompenzálására.
A szakszervezet tagsága nem fogadja el, hogy a 2021. évi nulla százalékos béremelés és a magas infláció miatti reálkereset-veszteséget a munkáltató nem kívánja kompenzálni.
A MÁV korábban alaptalannak és jogszerűtlennek tartotta a sztrájkbejelentést arra hivatkozva, hogy a tavaly megkötött hároméves bérmegállapodásban foglaltakat a munkaadó 2021-ben maradéktalanul betartotta, és 2022-ben is betartja.
Barsi Balázs szakszervezeti elnök szerint sztrájk esetén akár minden második távolsági vonat kieshet a menetrendből.
Ugyanakkor februárban a bíróság felsőfokon jogszerűnek tartotta a sztrájkot, majd később a Fővárosi Ítélőtábla is. A MÁV egyeztetésre hívta a mozdonyvezetőket, hogy a háború alatt ne sztrájkoljanak, a MÁV-Volán csoport akkor azt mondta
„az ukrán-orosz háborús konfliktus miatt a jelenlegi helyzetben rendkívül fontos, hogy az ország kiszámítható és biztonságos közlekedési szolgáltatásokra támaszkodjon, ezen belül is a vasúti személy- és áruszállítás biztosított legyen”