Connect with us

Budapesti hétköznapok

Budapesti napi-boksz! Fürjes Balázs igyekezett bevinni egy jobbhorgot, ám Dorosz Dávid parasztlengővel hárított

fürjes
Megosztás

Budapesten a mai nap is úgy kezdődött, ahogy szokott. A kormány és a főváros egymásnak feszült. A főpolgármester reggeli kávéja mellé Fürjes Balázs, Orbán Budapest-felelőse szállította a brióst.

Fürjes Balázs indított

Az államtitkár a budapesti autósok érdekében emelte fel szavát, követelve a nyáron felfestett biciklisávok szeptember 1-i megszüntetését.

A levél lényegét talán leginkább így foglaltatnánk össze:

 Fürjes Balázs arra kéri Karácsony Gergelyt, hogy a Fővárosi Önkormányzat minden vezetője hagyjon fel az autósüldözéssel, az autóval közlekedők megbélyegzésével és elítélésével.(MTI)

Dorosz Dávid keresztbe vert

„Ha Fürjes reggeli levelét briósnak neveztük, akkor Dorosz Dávid válasza, amiben ízekre szedi azt, nyugodtan lehet a déli feketeleves.

Főpolgármester úrnak írott, annak megérkezése előtt nyilvánosságra hozott levelét köszönettel vettük.”

-hangzik a felütés. Majd így folytatódik a válasz:

„Sokadszorra tapasztaljuk, hogy a Fidesz különböző rendű-rangú megszólalói próbálnak valamiféle autós-biciklis konfliktust gerjeszteni, a szükséges és elkerülhetetlen változásokat így láttatni. Ha szabad világosan fogalmaznom, Államtitkár úr: ez így elég nagy butaság.”

Ezt követi némi vitriolos eszmefuttatás arról, hogy a kormány, amely soha nem hajlandó senkivel együttműködni, másokon mindig számon kéri annak hiányát, még akkor is, ha nem igaz az állítás.

A városvezetés számára mindezek alapján két fontos kiindulópont van – írja a főpolgármester-helyettes: ragaszkodunk az élhető Budapest programjához, ezzel együtt reagálnunk kell a járvány jelentette kihívásokhoz, a koronavírus miatt megváltozott városi közlekedési szokásokhoz.

Mi úgy tekintünk a városra és annak lakóira, hogy ott nem gyalogosok, közösségi közlekedést használók, biciklisek és autósok küzdenek egymással, hanem a városukat szerető, óvó emberek szeretnének több zöldet, tisztább levegőt, élhető környezetet, szeretnének közlekedni, a lehető legkönnyebben eljutni céljukhoz. Ezt kell szolgálnunk. E tekintetben a járvány sok szempontból új helyzetet teremtett. Ha nekünk nem hiszi, higgye el legalább saját beosztottjának. Vitézy Dávid az ideiglenes kerékpársávok kialakításának támogatásaként fogalmazott úgy: „különleges pillanat ez, mert többen szeretnének biciklizni, mint bármikor korábban, s most az autóval (is) közlekedők érdekeinek sérelme nélkül lehet újrafelosztani a közutakat, biztosítva, hogy a város a korábbinál emberléptékűbb közlekedésre alapozva is működőképes marad”. Magunk sem mondhatnánk szebben. Ha ennél is részletesebb kifejtésre vágyik, kérem Államtitkár urat, tanulmányozza a saját hivatala által megrendelt tanulmányt a városi közlekedés környezetbaráttá tételéről. Úgy tudom, ezt a tanulmányt, az abban foglaltakat Államtitkár úr hivatala jóváhagyta, azokkal egyet is értett. Már csak meg kellene valósítani. Eddig sem Önök, az előző városvezetés ezt nem tette meg. Hát, akkor megtesszük mi.

Kis kitérő után így folytatódik a válasz

„Ami az ideiglenes biciklisávokat érintő döntést illeti, tájékoztatom Államtitkár urat, hogy az alábbi szempontok, információk és konzultációk alapján születik meg a döntés:

– társadalmi konzultáció eredménye, amelyen már eddig közel 50 ezer budapesti nyilvánított véleményt, nagy örömünkre
– érintett civil szervezetekkel való konzultáció
– érintett kerületi polgármesterekkel való egyeztetés
– forgalomszámlálási adatok
– a Budapest Közút szakmai anyagai
– a BKK szakmai előterjesztései
– a Nagykörút élhetőbbé, zöldebbé és tisztábbé tételének átfogó koncepciója
– nemzetközi példák tanulmányozása
– az élhető Budapest programja
Mint az Ön előtt is ismert kellene legyen, az Ön által is hivatkozott „közösségi párbeszéd” a témában augusztus 31-e határidővel folyik. Ennek lezárultakor azonnal, a fenti szakmai munka eredményeinek és az élhető Budapest programjának megfelelően főpolgármester úr ismerteti döntéseit a budapestiekkel.
Ezek a döntések természetesen figyelemmel lesznek az iskolakezdés miatt várhatóan megnövekedő közlekedési terhelésre.”

Ezt követi a példás erejű parasztlengő:

„Ez utóbbi tárgyában úgy látjuk, a kormánynak, és Önnek is, Államtitkár úr, lenne pár teendője, már a főpolgármesternek írt levélen, és a Twitter-bejegyzésen túl is, az alábbiak:
– a főpolgármester úr kezdeményezésének támogatása az állami iskolafenntartók felé a csúsztatott tanításkezdés ügyében a reggeli tumultusok elkerülése érdekében
– Reméljük, az állam beruházással kapcsolatos bizonytalankodás az M0-on nem terheli tovább az M3 – M1- M7 átmenő forgalmával a főváros úthálózatát és akkor Csepelről sem csak a Rákóczi híd-Petőfi híd érintésével lehet eljutni az M1, M3, M6, M7 autópályákra.
– Bízunk benne, hogy átgondolja javaslatát, amellyel az Üllői úton szinte ellehetetlenítené az M30 járatot”

Hopp, egy légy!

 „A mai hírek szerint a ferencvárosi atlétikai stadion Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó beruház által, az Ön által felügyelt Puskás-stadion hatalmas költségeivel összevethető áron fog megvalósulni. Emlékeztetném Államtitkár urat, hogy e beruházás kapcsán a Fővárosi Közgyűlés határozatot hozott az átláthatóság biztosításáról annak érdekében, hogy a más stadionberuházásoknál tapasztalt túlárazások elkerülhetők legyenek. Elvárjuk Államtitkár úrtól, hogy a Fővárosi Közgyűlés határozatának megfelelően biztosítsa a beruházás, annak költségeinek átláthatóság, erről adjon folyamatos tájékoztatást a kerület vezetőinek, a városvezetésnek és természetesen a budapestieknek is.”

-zárul Dorosz Dávid válasza Fürjes Balázs kormánybiztosnak, aki ahogy mondani szokás, házhoz jött a pofonért.

fürjes

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük