Kerítésen innen
Debrecen a világ-, Kósa Lajos Debrecen közepe? – A Wizz Air új járatokat indít és kimondhatatlanul elégedett….
A Wizz Air jól fekszik a regnálónaál, 2020 júniusi hír volt, hogy mintegy 4,713 milliárd forintot fizetett a kormány a Wizz Air-nek 65 olyan járat után, amely egészségügyi eszközöket és védőfelszerelést hozott Magyarországra. Legalább 100 alkalommal szállított ilyeneket a légitársaság Kína és Magyarország között, a cég bevétele a 7 milliárd forintot is meghaladhatta
A Wizz Air jól fekszik a regnálónaál, 2020 júniusi hír volt, hogy mintegy 4,713 milliárd forintot fizetett a kormány a Wizz Air-nek 65 olyan járat után, amely egészségügyi eszközöket és védőfelszerelést hozott Magyarországra. Legalább 100 alkalommal szállított ilyeneket a légitársaság Kína és Magyarország között, a cég bevétele a 7 milliárd forintot is meghaladhatta – írta akkor a Népszava. A társaság korábban közölte, hogy a kormány bízta meg a légi híd kialakításával. Nem tudni, miért nem egy teherszállításban jártas logisztikai cégre esett a választás.
Tovább is van….
2020 október 18-án délelőtt háromnegyed tízkor ért földet a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér 31R pályáján az új magyar szélestörzsű, a Qatar Airwaystől vásárolt teherszállító, amely a a Flightradar követő rendszerén Wizz Air (Hungarian Government) jelzéssel és a HA-LHU lajstromjellel szerepelt. Vagyis a tulajdonos a magyar állam, az üzemeltető a diszkont légitársaság.
„Amikor a gépnek a jövőben nem kell állami feladatot ellátnia, a Wizzair légitársaság használja majd, vagyis a magyar állam a szabad kapacitást bérbe adja, így a gép bevételt is termel”,
volt olvasható a szeptemberi nyilatkozatban. Az Airportal szerint a szabad kapacitás értékesítése egy
„erre szakosodott brókercég” feladata lesz.
2021 augusztus 23-án 170 utassal a fedélzetén este 11-kor leszállt az üzbegisztáni Bukharából indult WizzAir gép, az első magyar utasszállító, amely részt vesz az afganisztáni mentőakcióban – tette mindezt a külügy megbízásából, feltehetően nem „jófejségből”, hanem pénzért. Hogy mivel érdemelte ki az Orbán-kormány jóindulatát a cég, azt nem tudni, de újabb nagy dobást jelentettek be:
Ősszel újraindítja debreceni járatait Moszkvába és Tel-Avivba a Wizz Air a debreceni önkormányzat, illetve a Külgazdasági és Külügyminisztérium együttműködésével
– jelentette be csütörtökön Papp László polgármester.
Szintén újraindul a Debrecen-Brüsszel (Charleroi) járat, mely évekkel korábban működött, emellett új járat is indul Kijevbe.
A járatok már meg is jelentek a Wizz Air foglalási rendszerében,
eszerint a Wizz Debrecenből a KIjevbe az Igor Szikorszkij Kijevi nemzetközi repülőtérre, közismert nevén a Zsuljani repülőtérre repül majd.
Papp László szerint míg 2019-ben rekordszámú, hatszázezernél is több utasa volt a debreceni repülőtérnek, és a következő év is jól indult, a koronavírus-járvány miatt 2020 a nemzetközi légiközlekedés szempontjából tragikus év volt, s Debrecenben is jelentősen visszaesett a forgalom. 2021-ben azonban újraindulhatott a debreceni járatok egy része is, sőt új is indult Santorinibe, melyek kihasználtsága egyre emelkedett, így most van lehetőség új járatok elindítására a Wizz Airrel.
Repes a kormány….
Vargha Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára úgy fogalmazott, az elmúlt tíz évben nem csak a biztonság emelkedett a légi közlekedésben, hanem a jegyárak is csökkentek, így egyre nő a repülés szerepe. Elengedhetetlennek nevezte, hogy a vidéki városok is elérhetők legyenek repülőgépekkel.
a Wizz Air debreceni jelenléte és a debreceni repülőtér fejlődése jelentősen hozzájárult, hogy egyre több nagyvállalat választotta Debrecent és a vonzáskörzetét beruházása helyszínéül, ezért is támogatta a debreceni járatfejlesztést a Külgazdasági és Külügyminisztérium.
A Wizz Air repdes örömében!
Sebők András, a Wizz Air Hungary üzemeltetési igazgatója szerint a
Wizz Air és Debrecen kapcsolata 9 évre nyúlik vissza, s az utóbbi időszakban a debreceni repülőtér teljesített legjobban a Wizz Air hálózatában.
Debrecen gazdasági erősödésére a Wizz Air is „rá tud majd kapcsolódni”, a beruházások új lehetőségeket teremtenek a repülésben is, s hasonló folyamatot generál a Debreceni Egyetem fejlődése.
A Wizz Airnek bázisa van Debrecenben, aminek révén sokkal inkább integrálódik a város életébe, mintha onnan csak pár járatot működtetne.
Kósa Lajos sem akart kimaradni a szórásból….
Kósa Lajos, a Fidesz alelnöke és a város korábbi polgármestere Facebook-oldalán így kommentálta a hírt:
Az derül ki, hogy mégis Debrecen a világ közepe. A repterünkről újraindul a tel-avivi, a moszkvai járat, új úti cél lesz rendszeres járatokkal Kijev és újjászervezték a Brüsszel (Charleroi) kapcsolatot is. A távolság nem igazi akadály a civisvárosiak számára. Együtt vagyunk Debrecen!
– büszkélkedett a politikus, aki nem vett részt a nagy eseményen.
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek
Pingback: A külügy 17 milliárdos vakcina-repülője összesen 17 oda-vissza utat tett meg, "állomáshelye" leginkább Ferihegy - Városi Kurír