Connect with us

Kerítésen innen

Indul a nemzeti butykos-turizmus – Barackra szilvát, vagy szilvára a barackot, utána már mindegy

Megosztás

A minap írtunk arról, hogy újabb „nemzeti” -jelesül a fasuli- terve látszik kibontakozni, erre pénteken jött a hír, hogy ez semmi, hiszen „egy hónapon át tartó pálinkakóstoltató kampányt indított a Magyarországra érkező külföldieknek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az Agrárminisztérium alá tartozó Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft.”.

Megosztás

A minap írtunk arról, hogy újabb „nemzeti” -jelesül a fasuli– terve látszik kibontakozni, erre pénteken jött a hír, hogy ez semmi, hiszen „egy hónapon át tartó pálinkakóstoltató kampányt indított a Magyarországra érkező külföldieknek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az Agrárminisztérium alá tartozó Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft.”.

„Magyarország legtüzesebb itala…”

A kampány egész márciusban, négy hétvégén keresztül tart, péntektől vasárnapig, 10 és 20 óra között. A cél a pálinka megismertetése a külföldiekkel, a kóstolópultnál négyféle ízt lehet kipróbálni. A kóstoló után persze vásárolni is lehet az italból.

Az nem derül ki a közleményből, hogy ellenőrzik-e valahogy, hogy a pálinkázni vágyó utas valóban külföldi-e, vagy elég csak külföldiül beszélnie, és már öntik is „Magyarország legtüzesebb italát”.

Az elmúlt két évtizedben nagyot ment a pálinka: 2004-ben nyilvánította eredetvédetté az Európai Unió, 2008-ban a pálinkatörvény szabályozta, mit lehet pálinkának nevezni, 2013-ban pedig a pálinkát felvették a hungarikumok közé. A kormány pedig az elmúlt napokban megy nagyot alkohol- és országimázsfronton:

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egy konferencián azt mondta, hogy a készülő Magyar Bormarketing Stratégia kidolgozására és megvalósítására évi 3 milliárd forintot szánnak.

Nemzeti „szilvára barackot…

Olvasom, hogy márciusban pálinkakóstoltató kampányt indított a Magyarországra érkező külföldieknek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az Agrárminisztérium alá tartozó Agrármarketing Centrum Nonprofit Kft. Mit mondjak? Pont itt volt az ideje. Hazánk kétségtelenül pálinkafőző nagyhatalom, és nem árt ha józanul fogadjuk ezt a pompás hírt. Bár nem tudom, kinek a pálinkáit ízlelhetik meg az egy hónapig tartó akcióban a kedves külhoni vendégek, de az biztos,
hogy a kóstolópultnál négyféle ízt lehet kipróbálni, és rögvest vásárolni is lehet.

Na ja, most mindenki törheti a fejét, hogy barackra szilvát, vagy szilvára a barackot. Utána már mindegy.

Azt nem tudni, hogyan csekkolják, ki a magyar, ki nem, de nem hiszem, hogy mi kimaradnánk a tutiból. Most, hogy ezeket a sorokat írom, egészen megrészegít a gondolat, hogy minket most nem etetni, hanem itatni fognak. Buzog bennem a tennivágyás, a szándék, hogy fellendítsük a nemzetgazdaságot, és emlékszem még a pálinkaforradalom hőskorára is.

Ezredévnyi küszködés után várom, hogy beinduljon a hazai és nemzetközi butykos turizmus, a szervezett kupica randik vagy a „tokajiból misebort!” nagyszabású kampány.

A jó pálinka összeköt, aztán meg másnap….. Lelkes vagyok, hogy ilyen vendégszerető nemzet vagyunk, és szíverősítővel fogadjuk a hazánkba érkezőket. Ahogy Hofi mondta:

Az élet olyan, mint a motor. Be kell rúgni, másként nem megy.”

-véli Kaczvinszky Barbara újságíró.

Szerző