Connect with us

Budapesti hétköznapok

Karácsony Gergely: a Lánchíd története arról mesél, hogy volt idő, amikor magánvagyonból közvagyon lett és nem fordítva

Megosztás

Péntektől az ideiglenes forgalmirend szerint a BKK járataival, a taxikkal, a kerékpárokkal, a motorkerékpárokkal és a segédmotoros kerékpárokkal közlekedők használhatják majd a Lánchidat. Az egyéni gépjárművel közlekedőket behajtani tilos tábla figyelmezteti. Karácsony Gergely közösségi oldalán írta le gondolatait.

Megosztás

Péntektől az ideiglenes forgalmirend szerint a BKK járataival, a taxikkal, a kerékpárokkal, a motorkerékpárokkal és a segédmotoros kerékpárokkal közlekedők használhatják majd a Lánchidat. Az egyéni gépjárművel közlekedőket behajtani tilos tábla figyelmezteti. Karácsony Gergely közösségi oldalán írta le gondolatait.

A Lánchídról sokat fogunk még beszélni, talán vitatkozni is….

„Talán nem túlzás ünnepnek nevezni: ma átadjuk a Lánchíd megújult útpályáját Budapestnek, elindulhatnak rajta a buszok, a biciklisek, a motorosok és a taxik. Magyarország talán legbonyolultabb beruházása határidőben, a terveknek megfelelően, a költségkereten belül maradva valósul meg. És ezeknek a szavaknak azért is súlyuk van, mert Magyarországon nem ehhez vagyunk szokva.

De ez itt a Lánchíd, Budapest és Magyarország büszkesége, a beruházást pedig a főváros valósítja meg, nem más…

A felújítás folytatódik, a Lánchíd jövő őszig még munkaterület, a gyalogosok most még azért nem tudnak a hídra menni, mert a járdák, korlátok megújítása a Lánchíd felújításának következő szakasza.

A Lánchídról sokat fogunk még beszélni, talán vitatkozni is,

de a Fidesz és néhány kormányember már meg is nyitotta az első vitát, ezt pedig akár gyorsan le is zárhatjuk, már ha a tények számítanak. Arról szól, kifizette-e a kormány felújításához megígért 6, azaz hat milliárd forintot.

Nos, nem, nem fizette ki, majd egyszer összeszámolom azt is, hányszor ígérték meg.

Bár pár milliárd kifizetése máskor nem szokott ilyen gondot okozni ennek a kormánynak, most azzal támadnak vissza, hogy a főváros nem tartja be a Lánchídról kötött megállapodást. Akkor legyen világos, a Lánchídról a kormány és a főváros között a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsán köttetett megállapodás, szó szerint ez:

„a Széchenyi lánchíd felújítását követő forgalmi rendjével kapcsolatos döntést a felújítás befejezéséig szükséges meghozni”.

Pontosan ezt tesszük, nem csak a határidőket, a költségkeretet, de a megállapodást is tartjuk

A Lánchíd felújítása folytatódik, a jövő őszi végleges átadásig pedig a hídról nem a kormány, nem valamelyik miniszter, kormánybiztos, vagy önjelölt megmondó, de nem is a főpolgármester, hanem a budapestiek fognak dönteni.

Harminc évig kipróbáltuk, milyen az, amikor a Lánchídon áll a dugó, most pár hónapig kipróbáljuk, milyen az, amikor a közösségi közlekedéssel gyorsan lehet átkelni a Dunán.

A Lánchíd egyik pillérén az olvasható: épült „a nemzet közóhajának megfelelőleg”.

A Lánchíd története éppen arról mesél, hogy volt idő, amikor magánvagyonból közvagyon lett, és nem fordítva. A híd múltja arról mesél, volt idő, amikor Magyarországon számított a közóhaj – itt az ideje, hogy a jövője is ennek alapján dőljön el.”

Szerző