Kerítésen innen
Ki lakta le a honvédség „nem kormánygép” kormánygépeit? — Most közel 14 milliárdért pofozzák helyre
Megvan, ki szervizeli és tartja üzemben a következő években a Magyar Honvédség két Airbus-át, melyeket előszeretettel használ útjai során Orbán Viktor és más kormánytagok is.
A miniszterelnök például ilyen géppel ruccant ki Milánóba, hogy megnézzen egy előadást a Scalában, ám a kabinet ettől függetlenül önérzetesen utasítja vissza ha a repülőket kormánygépnek nevezik.
Azt sem lehetett tudni, hogy kiadják a munkát
Az csupán június 3-án derült ki, hogy a honvédségi pályázatokat is kezelő Védelmi Beszerzési Ügynökség egyáltalán tendert írt ki három éve vásárolt, Airbus A319-112 típusú gépek karbantartására. Mint a pályázati felhívást kiszúró hvg.hu megjegyezte:
eddig azt sem lehetett tudni, hogy a „nem kormánygép kormánygépek” üzemeltetését eddig sem a honvédség látta el, hanem külsős vagy állami cég.
Két hét alatt lezavarták
A Védelmi Beszerzési Ügynökség nettó 13,85 milliárd forintos becsült árral hirdette meg a 2020 júliusa és 2026 márciusa között elvégzendő munkát, méghozzá gyorsított eljárásban, két hetes határidővel.
A felhívásra egyetlen cég jelentkezett, ami éppen ennyiért, 13,85 milliárdért vállalta is az öt évre szóló megbízást – derül ki a hétfői uniós közbeszerzési értesítőből.
Évi négymilliárd is elmehet karbantartásra
Mivel a két gép a korábbi kormányzati közlés alapján
legfeljebb 20 milliárd forintba kerülhetett, a fenntartásukra szánt évi akár 2,7-4 milliárdos keretösszeg igen csak borsos árnak tűnik.
Az pedig külön érdekes, hogy a Védelmi Ügynökség szerint azért kellett gyorsított eljárással új fenntartói pályázatot kiírni, mert a korábbi szerződés büdzséje előre előre nem látható többletfeladatok és
„a rendkívüli járványhelyzettel kapcsolatosan megnövekedett igénybevétel” miatt kimerült.
Eközben pontosan tudható, hogy a honvédségi Airbus repülők egyáltalán nem vettek részt a védőfelszerelések Magyarországra szállításában
A csomagokat túlnyomórészt a Wizz Air gépei hozták, egy hétmilliárdos megbízás fejében; a két Airbust így legfeljebb katonai, még inkább kormányzati utak foglalhatták le a járvány első hulláma idején.
A pályázaton egyedül befutó cég,
az Aeroplex
a Magyar Nemzet információi szerint a 2018-ban már a gépek rendszerbe állításában is segédkezett. Az egykori Malév-leánycég tulajdonosa most az állami Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt – és az MNV gyakorolja a Védelmi Beszerzési Ügynökség tulajdonosi jogait is.
Vagyis, az ötéves szerződésben szereplő közel 14 milliárdos tétel a jelek szerint egyik állami zsebből a másikba vándorol.
VIA Népszava
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Már megint naivságunk áldozatai lettünk: felkészültek az illetékesek a havazásra
- Barátsághoroszkóp, itt és most
- Hull a hó és ez most (állítólag) nem érte váratlanul az illetékeseket – Mit jósol mára Pártai Lucia + orvosmeteorológia
- A Millenáris könyvfesztivál-mentes övezetté vált: 2025-ben nem engedi be az eseményt
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
Pingback: Hadházy: ha tudja valaki, hogy kiért ment, vagy kit vitt Grazba a honvédségi luxusrepülő, annak fizetek egy sört! - Városi Kurír