A Magyar Posta annyiért -10 millióért/darab- bérel 6 évre kis elektromos háromkerekű járgányokat, amennyiért, amennyiért komplett elektromos autókat is lehetett volna venni – állítja Hadházy Ákos és politikustól manapság kuriózumszámba menő módon dokumentumokkal támasztja alá véleményét közösségi oldalán.
Bruttó 10 milliárdért bérel a posta 700+300 (300 opciós) kis járművet hat évre
„Ez azt jelenti, hogy darabonként 10 millió forintért (!) fogják bérelni a járgányokat. Ezeket egy svájci cég gyártja, csakhogy nem tőlük veszi a Posta, hanem egy egy éve alakult (!), sokáig egy 26 éves (!) ifjú hölgy által vezetett, egy alkalmazottas Marina Motor nevű dunakeszi cégtől.
Verseny itt sem volt, csak egy másik svájci cég (milyen véletlen) adott be a látszat kedvéért még ajánlatot, de aztán már annyira sem adtak a látszatra, hogy válaszoljanak a hiánypótlási kérdésre, így szépen érvénytelenítette a Posta a pályázatukat. Ami leginkább feltételezhető:
a járgányok gyártója megkért egy másik céget, hogy a látszat kedvéért tegyenek ők is ajánlatot, de ne dolgozzanak vele túl sokat…
Az, hogy a közbeszerzés csak egy színház volt, a svájci cég dicsekvő cikkéből is kiderül: elmondja, hogy 22 darabot már régóta tesztelnek a Postánál. Tehát feltételezhetően úgy írták ki a pályázatot, hogy biztosra menjenek.
Ha csak az árat nézzük, az is ordít magáért, hiszen a laikusok is tudják, hogy ennyi pénzért elektromos kisautó (pl egy Smart 8 milliótól indul) vehető
De a svájci cég oldalán konfigurálni is lehet a járművecskét. A tízmilliónál sokkal kevesebbért, átszámítva kb 6.5 millióért veheti meg tőlük az ember, ha a honlapjukon meg akarja konfigurálni az eszközt, kb. 18 ezer frankért kap ajánlatot.
Persze ez egyetlen háromkerekű ára, de a fideszes kormány szerint minél többet veszünk valamiből, annál többe kerül… (lásd: lélegeztetőgépek). Köztudott, hogy egy járműkereskedő oldalán látható listaárakból még a magánszemélyek is sokat alkudhatnak egy egy darabos megrendelésnél- képzelhetjük, ezer darabnál mennyit lehetett volna alkudni.
Mondhatnák, hogy a minimum 3,5 millió extra pénzért karbantartást is vállalt a magyar kamucég, viszont mindenki tudja, hogy egy e-jármű karbantartása sokkal egyszerűbb és olcsóbb, mint egy autóé. A -minimum- 3.5 milliós extra profit indokolhatatlan, mint ahogyan az is hogy miért pont ilyen méregdrága eszközökre van szüksége a postának.
Háromkerekű elektromos triciklik töredék áron is léteznek a piacon
Ráadásul még egyszer :
a posta nem is megveszi, hanem csak 75 hónapra bérli a tricikliket.
A közbeszerzés részletei (már amennyit kitettek belőle) innen töltheti le.”
Kapcsolódó
Jön a jó öreg szendvicsemberek kora? A posta nem terjeszt tovább "címzetlen reklámkiadványt"
A kormány megtámogatja az általa gründolt cég teher-bringájáinak forgalmát - 400 milliót szánnak a bulira!
Pingback: 2 bélyeg,10 dkg párizsi, meg egy sorsjegy - Bevásárlólista a kisfalvakban élőknek.... | Városi Kurír
Pingback: Tudta, hogy ha csomagot hoz a postás, a kassza Tiborcznál csörren? | Városi Kurír