Kerítésen innen
Kipukkant a Szijjártó-lufi: nem kikötőt vetettek velünk, hanem lepukkant gyártelepet!
„Napi neba…” cikksorozatunkat, ami az adott idő kormánycikijeit veszi górcső alá egyre bővebbre kell szabnunk. Eddig elég volt egy belőle, de úgy tűnik, változtatnunk kell. Következzen a nap „második nebája…..”
Közmilliárdokért tengeri kikötő…., ja, persze!
Emlékeznek? Szijjártó végighaknizta, amit csak lehetett, hogy
Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében, hogy a magyar vállalkozások innen bonyolíthassák le tengeri exporttevékenységüket.
Tengert a magyarnak, hisz megérdemli!
Részleteket persze nem mondtak, de hát a XXI. század kifogott rajtuk!
Nem árulták el, pontosan kitől és milyen területet vettek. A kelet-adriai kikötőfelügyelet szerencsére bőbeszédűbb volt, tőle tudható, hogy a terület nagy része két olasz cég, a Teseco és a Seastock, kisebb része pedig az olasz állam tulajdonában volt. Ez még hagyján, sőt, gondolhatnánk, milyen f@sza gyerek ez a külügyér!
De itt jön a szokásos DE…
Az ingatlan jelenleg kihasználatlanul áll, olajfinomító működött rajta. Lesz hova tenni azt a 100 millió eurót, amit a kormány a fejlesztésére szán, most ugyanis se kikötő, se logisztikai központ nincs ott.
A HVG forrásai szerint a magyar szállítmányozási szakma értetlenül áll a projekt előtt. A tengeri export ugyanis szinte teljes egészében konténerizált:
magyarországi telephelyükön a cégek konténerekbe rakják az árujukat, majd elszállíttatják abba a kikötőbe, ahol a célországba tartó konténerhajó horgonyoz – bárhol is legyen az.
A Triesztben létesítendő terminál fizikailag nem alkalmas nagy konténerhajók fogadására:
partszakasza 300 méter hosszú, vize 13 méter mély. De még ha fogadhatna is méretesebb hajókat a magyar terminál, ahhoz le kellene szerződni hajótársaságokkal is, amelyek kegyeiért a kikötők kemény harcot vívnak, a magyar export pedig alig számít valamit e cégek forgalma felől nézve.
Szerző
3 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Orbán másodlagos frissességű traktorozása újrahasznosítva
- A négy legbátrabb csillagjegy – amikor a bátorság határozza meg a jellemet
- Hadházy: ne nekem legyen igazam… – Ám, ha mégis?
- Közlöny van róla…: részletesen a nyugdíjasok 30 ezres utalványáról
- Orbán és csapata utolsó rohama: ikszelj magyar, a túlélésedért – Ellenjavallat: olvass a Fidesz-sorok között
- Vidéki prókátor: ha egy -még- nem diktatórikus rendszer diktatórikus eszközöket használ, akkor abból szellentésszagú erőlködés lesz
- A zalaptákolmány kellő kitágítása – A NER lelkiismereti kérdésekhez való viszonyát jól szemlélteti
- Combosodik a MÁV: Véda kamerarendszert telepítenek a vasúti átjárókhoz
- Orbán Ráhel nem türelmetlen hölgy: 3 éve veszteséges Odu-ját nem bezárja, hanem új helyre költözteti
- Lázár János feje nem káptalan, de, hogy a „párügyű” infó-mondandója egyik fő elemét nem járta körbe, az minimum ciki
Patartics László
2019.07.17 15:28 at 15:28
Ugyan már! Kell a kikötő a magyar fideszes mágnások jactjai számára! Ennyi.
Gianni Qlish
2019.07.17 16:22 at 16:22
Újra és újra és újra mint mindig megy a hazudozás, a csúsztatás, a csalás, a lopás, sikkasztás! Ez még akkor is súlyos bűncselekmény lenne, ha a pártpénzükkel manipulálnának, de így hogy az adófizetők pénzét szórják el folyamatosan, ez hűtlen kezelésnek hívják, és biztos hogy ebből az „üzletből” is eltűnik PÁR MILLIÁRD!!! Rabolnak mindent amit lehet, ellopnak bármit, ami mozdítható!! Na ez az igazi nemzetközi BŰNÖZÉS!
Orbán András Lajos
2019.07.23 07:58 at 07:58
Mást nem is várhazunk a zselésfejűkakadútól !