Kerítésen innen
Kövér agya ledobta a bicikliláncot, kitiltotta egykori nagykövetüket a parlamentből
Jeszenszky Géza az LMP-elnök Hadházy Ákos meghívásnak tett volna eleget. A sajtótájékoztató témája a Budapest – Belgrád vasútvonal Kínai felújítása volt, ami szerintük nem csak egy újabb korrupciós ügy, hanem annyira túlárazott, hogy felér egy hazaárulással.
Haza-védés helyett hazaárulás?
Hadházy Ákos az LMP társelnöke a 99. korrupcióinfóján a Jeszenszky Géza, egykori külügyminiszter, az Orbán-kormány volt diplomatája társaságában a képviselői irodaházban beszélt volna a tervezett mega-beruházás ügyeiről, de miután Kövér László házelnök nem engedélyezte Jeszenszky számára a belépést, új helyszínt kellett találni.
Az LMP-s politikus egy nemzetközi összehasonlítás alapján állította:
a számok mindenki számára egyértelműen igazolják, hogy ami a kelebiai vasúttal történik, az nem egyszerű korrupció, hanem hazaárulás. A beruházás a klasszikus korrupciós definíciónak is megfelel: extrém drága és extrém felesleges beszerzés.
A Budapest-Belgrád vonal sík terepen fut, a vonatok majdani sebessége maximum 160 km/h lehet, a becsült ára pedig 4,5 milliárd forintunkat emészti fel kilométerenként.
Azért, hogy legyen összehasonlítási alap, pár adat: Lengyelországban Zakopáne mellett a Tátrában nemrég 705 millió forintos kilométerenkénti áron készült el egy 44 kilométeres szakasz. De Csehországban a Šumperk-Koutů nad Desnou villamosítása, újjáépítése még ennél is olcsóbbra jött ki, 266 millió forint volt kilométere.
Jeszenszky Géza szerint semmiféle gazdasági realitása nincs, hogy a Kína-Európa kereskedelmi forgalom a Belgrád-Budapest vasutat használná a jövőben, így érthetetlen, indokolhatatlan a kamatokkal terhelt kölcsönből finanszírozott magyar giga-ráfordítás.
(forrás: hírtv)
Nagy a gáz! Orbán a vissza nem térítendőt lecseréli méregdrága kölcsönre
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Hankó miniszter-közszolga: a Bokros-csomag és a ‘Ratkó-dédunokák’ meg nem születése okán nincs elég kisded Magyarországon
- Lázár János pikírten Rákosrendező-ügyben: a kormánynak az a fontos, hogy a budapestieknek jó legyen
- Bajnai Gordon: akiket érdekelnek a tények és persze a saját lelki higiéniám érdekében 3 állítás
- Én már elvesztettem a fonalat, tudja valaki, hogy mennyinél tartunk? – Heti Jusztság…
- A hülyeség nem kifizetődő – Szijjártó ez esetben ‘nem a pénzre megy…’
- Felfoghatatlan: 11-12 éves gyerekek hónapok óta brutálisan bántalmazhatták társaikat – Aki hallgat, bűnrészes…
- Már csak 4 hónapnyit kell aludni és újra ‘támad’ a CPAC Hungary, az alkalom, ahol Orbán újra ‘főszónokolhat’
- Egy a Robert De Niroról terjedő combos, hamis hír nyomában
- Pintérék nem tanulnak semmiből – Hiába volt a bombariadó rossz tapasztalata, marad a mobilszigor az iskolákban
- Magyar György: mini-Dubai ügyben minden út a bírósághoz vezet
Csilla Malicsek
2018.01.12 15:37 at 15:37
Jeszenszkyt mindig büdös talpnyalónak tartottam, de mikor a zizzentzovi a keleti nyitást propagálta, megszólalt, azt mondta az északi nyitás okosabb, célszerűbb lett volna. Na ekkor megváltozott a véleményem. A nyaloncságát azonban sohasem felejtem. Most igaza van, ez a beruházás fölösleges, túlértékelt, megtérülése 0.00000%. Franciaország, Japán de akár Kína is ennek pénznek akár a 40%-ából is szuperexpressz járatot építene a síkságon. Ne feledjük Csehországban 266 millió pénz kilométerenként, ott hegyek, völgyek váltják egymást. Nálunk kilométerenként a síkságon 4 500 000 000 Ft, azaz 4,5 milliárd Ft. 170 x es túlárazás!!!! Nem Kínát fejik meg a gazembereid, téged, engem és a maradék 9,4 millió állampolgárt. Választások előtt még tökéletesen kiürítik a kasszát. 2002-ben is ezt csinálták, de most rátesznek egy lapáttal. Ha viszont nyernek, a saját sírjukat ásták meg.