Connect with us

Kerítésen innen

Lázár János: „a fideszesek a kor kormányzói”, akik „új magyar településtípust” hoznak létre

Megosztás

… és ezt már a kánikulára sem lehet fogni, hiszen kedden kicsit visszavett a forróság…. „Olyan logisztikai gyűrűt hoz létre Budapest körül a kormány, amely rá fog csatlakozni a Budapest–Belgrád-vasútvonal fejlesztésre és a V0-s vasúti körgyűrűre” – jelentette ki (be) Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden Biatorbágyon.

Lázár János: "a fideszesek a kor kormányzói", akik "új magyar településtípust" hoznak létre
Megosztás

… és ezt már a kánikulára sem lehet fogni, hiszen kedden kicsit visszavett a forróság…. „Olyan logisztikai gyűrűt hoz létre Budapest körül a kormány, amely rá fog csatlakozni a Budapest–Belgrád-vasútvonal fejlesztésre és a V0-s vasúti körgyűrűre” – jelentette ki (be) Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden Biatorbágyon.

Amikor kilóg a hátsónk a naciból…

Nem tudni, milyen tudatmódosítót szedett a miniszter, amikor az MTI beszámolója szerint a Biatorbágyi Innovatív Technikum és Gimnázium új épületének átadásán arról beszélt, hogy mivel az új oktatási intézmény a logisztikát, az informatikát és pénzügy-számvitelt tűzte zászlajára, fontos szerepe lehet a kormány terveiben.

„Meg kell vizsgálni, lehet-e a Kárpát-medence kelet és nyugat között, észak és dél között, a kultúrák találkozásánál most már nem kompország, hanem inkább hídország”

– mondta. A miniszter kitért arra, hogy létezik egy intellektuális dilemma az ország földrajzi átalakulásával kapcsolatban, mivel nemcsak Budapestnek lesz agglomerációja, hanem Szegednek, Debrecennek, Nyíregyházának, Győrnek, Szombathelynek, Veszprémnek és Székesfehérvárnak is.

„Ez lesz a 21. század új magyar településtípusa, amikor a vidék összenő a nagyvárossal. Amikor a haza és a haladás ügye találkozik egymással. Az agglomerációs városmodell az, amelyet nekünk, fideszeseknek, a kor kormányzóinak kell létrehoznunk és megvalósítanunk”

– mondta Lázár.

A grandiózus mondással egyidőben…

Lázár János elrendelte a

„legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon

– tudta meg a Szabad Európa –, miután kiderült, hogy olyan rossz a sínek állapota, hogy korlátozták a vonatok sebességét.

Pénzt ugyanakkor nem ad hozzá a miniszter, ami MÁV-os forrásaink szerint felér egy gyomrossal.

A MÁV-nak ugyanis a teljes vasúti pályahálózat több mint hétezer kilométerének karbantartására és a szükséges felújításokra 42 milliárd forint áll rendelkezésére (21,5 milliárd forint felújításra és 20,5 milliárd forint karbantartásra). Viszont csak az 1-es vasútvonal érintett, 25 kilométeres szakaszán 32,5 milliárd forintba kerül a most elrendelt beavatkozás. 

„Bécset hamarosan nemhogy utolérni, hanem elérni sem lehet vonattal”

Megnő a menetidő Magyarország egyik legfontosabb vasúti fővonalán, a Budapest–Hegyeshalom–Rajka-vonalon, miután sebességkorlátozást vezettek be csütörtöktől a Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszon – írja a hvg.hu. Az 1-es vasúti fővonal állapotáról a Közlekedő Tömeg civil szervezet írt először, hangsúlyozva, hogy miközben Lázár János közlekedési miniszter

„azzal haknizik, hogy mi sem maradunk ki a vasút második fénykorából, és hamarosan utolérjük Ausztriát, Bécset hamarosan nemhogy utolérni, hanem elérni sem lehet vonattal”.

Értesüléseik szerint a 29 kilométeres szakaszon az eredeti 140 km/h-s pályasebesség helyett azért kellett 100 km/órás sebességkorlátozást elrendelni, mert

a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, ezért a vasúti síneket a vasbeton keresztaljakhoz rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egész egyszerűen elporladtak.

Szerző