Mészáros Lőrinc, a „nemzet büszkesége” meghazudtolta Szijjártó Péter külügyminisztert, aki nagy nyilvánosság előtt hangoztatta, hogy október 23-ától újra járhatnak a személyszállító vonatok Szeged és Szabadka között. Ha azt kérdezné, hogy mi köze a Zuckerbergnél is okosabb gázszerelőnek, a válasz: a vasúti pályát Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd építi.
…és ami minderről tájékozatott: a MÁV
Szijjártó Péter azt ígérte, október 23-ától újra járhatnak a személyszállító vonatok Szeged és Szabadka között, a MÁV most azt írja, hogy a
„vállalkozónak felróható okokból” kénytelenek későbbre halasztani a dolgot.
A közlemény szerint csináltak egy friss műszaki vizsgálatot, ebben pedig azt állapították meg, hogy
a biztosítóberendezések nem állnak készen arra, hogy elinduljon a személyforgalom a magyar oldalon, Szeged és Röszke között.
A MÁV szerint mindezek miatt
akár plusz egy hónapot is csúszhat a személyforgalom elindulása a vonalon.
Egyetértésben hallgat az ellenzék és a kormánypárt a MÁV-botrányról - Miért? - vetődik fel a kérdés
Csak a cucc utazhat, ember nem
Közleményük szerint
„a személyforgalom menetrendszerű közlekedtetéséhez és az ütemezett határátlépések megóvásához elengedhetetlenül szükséges biztosítóberendezés kiválasztása és telepítése ugyanakkor jelentős késéssel kezdődött meg. A projekt részeként a vállalkozó egy cseh-magyar fejlesztésű vonatbefolyásoló és biztosítórendszer alkalmazása mellett döntött, ennek telepítésével azonban mostanáig nem tudott elkészülni, így a változatlan vállalkozói határidőtől, 2023. október 23-ától csupán a teherforgalom nappali közlekedése tud megindulni, a személyforgalom továbbra sem”.
A vasúti pályát Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd építi.
Lázár parancsára a MÁV és Mészáros megoldották okosba (butába)
A Szeged és Szabadka közötti vasútvonal felújítását 2021-ben kezdték el. A projekt magyarországi szakasza (Szeged és Röszke között) 14 kilométer hosszú, ezt 45 milliárd forintból építik újra, de nemrég újabb 5 milliárddal dobták meg a projektet.
„2023. június 30-án az előteljesítéshez kapcsolódó feladatok elszámolási kérdéseire hivatkozva a vállalkozó saját döntése alapján közel egy hónapra levonult a munkaterületről, ez idő alatt csak állagmegóvó munkákra került sor, a projekt előrehaladása megakadt….”
-olvasható a közleményben hozzátéve:
„2023. szeptemberében a magyar állam biztosította a Szeged–Szabadka-vasútvonal magyarországi szakaszának – fent részletezett – előteljesítésével indokolt 4,9 milliárd forint többletforrást, és további mintegy 500 millió forintot a többlet pótkisajátításokhoz és egyéb szükséges kiegészítő feladatokhoz.
A vállalkozó ezt követően újra felvonult a munkaterületen, a projekt folytatódott.
(…) A kialakult helyzetről a MÁV Zrt. folyamatosan egyeztet a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztériummal.”
Ezt jól kifundálták: "a régi rendszerbe nem öntünk új pénzt", vagyis belátható időn belül ugrott a MÁV-fejlesztés