Sorting by

×

A mi “előre megy nem hátra” Mészárosunk -csakúgy, mint a többihez- ehhez is ért: belevág a vasúti szállítmányozásba

Hatalmas potenciált láthat Mészáros Lőrinc, a felcsúti milliárdos a vasúttal kapcsolatos tevékenységekben. Már eddig is több vasútépítéssel is foglalkozó gazdasági érdekeltsége volt, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjében is nagy feladatot vállalt, február végén pedig egy teljesen új irányba mozdult el legújabb cége révén – tudatta az mfor.hu.

Akinek “van orra” és persze “csókos”, most errefelé próbálkozik

A társaság cégkivonata szerint a cégbíróság február 23-án jegyezte be a V-Híd Cargo Zrt.-t. A céget 5 millió forintos alaptőkével indították, főtevékenysége pedig – mint a neve is utal rá – vasúti áruszállítás. Emellett a vasúti tevékenységeken kívül teljesen más területen is tevékenykedhet a társaság. Többek között foglalkozhat még

  • vasúti, kötöttpályás jármű gyártásával,
  • nem veszélye hulladék kezelésével, ártalmatlanításával,
  • közúti áruszállítással,
  • ingatlankezeléssel,
  • információ-technológiai szaktanácsadással,
  • egyéb szoftverkiadással,
  • általános épülettakarítással,
  • egyéb oktatással
  • egyéb kiegészítő üzleti szolgáltatással,
  • használt eszköz bontásával
  • rakománykezeléssel.

Most figyeljen!

A cég székhelye egyelőre a Budapest, Hermina úti irodaház, egyedüli tulajdonosa pedig a V-Híd Vagyonkezelő Kft., ügyvezetője pedig az a Vanya László, mely több más Mészáros-érdekeltséget is irányít:

  • az egyéb közlekedési eszköz gyártásával foglalkozó Rail-Technika Kft.-t,
  • a V-Híd Vagyonkezelő Kft.-t,
  • és a China-Hunary Railway Materials Kft.-t. (Szintén Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő Herceghalmi Kereskedőház Kft. és a kínai tulajdonban lévő China Railway Magyarország Kft. vegyesvállalata.

A V-Híd Cargo Zrt. sorban a kilencedik leányvállalata a V-Híd Vagyonkezelőnek. A vagyonkezelő a tulajdonosa

  • a paksi távhőellátással foglalkozó D.C. Therm Kft.-nek,
  • a pátyi Vágányprofil Kft.-nek,
  • a Kontúr Csoport Kft.-nek,
  • a deszki Csíkszék-gép Kft.-nek,
  • a felcsúti V-Híd Network Kft.-nek,
  • a Mészáros M1 Nehézgépkezelő Kft.-nek,
  • a Felcsúti Ipari Park Kft.-nek,
  • a Rail Technik Kft.-nek.

A leánycégek bővülő sora a vagyonkezelő eredményességén is meglátszik.

  • Míg első teljes évében épp meghaladta az egymilliárd forintot a cég bevétele,
  • 2019-ben már 3,4 milliárdot,
  • 2020-ban pedig 8,7 milliárdot könyvelhetett el.

A bevételek növekedése a nyereségen is megmutatkozik:

  • 71 millió után
  • 2019-ben 438 milliót,
  • 2020-ban pedig már 1,7 milliárd forint tiszta profitot mutatott ki a cég.

Kapcsolódó

 

A mi "előre megy nem hátra" Mészárosunk -csakúgy, mint a többihez- ehhez is ért: belevág a vasúti szállítmányozásba

átver
A Banánköztársaság rovatban megjelenő írások nem minden esetben képviselik portálunk véleményét.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.