Connect with us

Kerítésen innen

Mészáros Lőrinc jól kibabrált Szijjártó külügyérrel és persze mindannyiunkkal

Megosztás

Mészáros Lőrinc, a „nemzet büszkesége” meghazudtolta Szijjártó Péter külügyminisztert, aki nagy nyilvánosság előtt hangoztatta, hogy október 23-ától újra járhatnak a személyszállító vonatok Szeged és Szabadka között. Ha azt kérdezné, hogy mi köze a Zuckerbergnél is okosabb gázszerelőnek, a válasz: a vasúti pályát Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd építi.

Mészáros Lőrinc, a 350 vállalkozás és 40 ezer munkavállaló ura exkluzív gondolatai - Azért ezt meghallgattam volna élőszóban....
Megosztás

Mészáros Lőrinc, a „nemzet büszkesége” meghazudtolta Szijjártó Péter külügyminisztert, aki nagy nyilvánosság előtt hangoztatta, hogy október 23-ától újra járhatnak a személyszállító vonatok Szeged és Szabadka között. Ha azt kérdezné, hogy mi köze a Zuckerbergnél is okosabb gázszerelőnek, a válasz: a vasúti pályát Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd építi.

…és ami minderről tájékozatott: a MÁV

Szijjártó Péter azt ígérte, október 23-ától újra járhatnak a személyszállító vonatok Szeged és Szabadka között, a MÁV most azt írja, hogy a

„vállalkozónak felróható okokból” kénytelenek későbbre halasztani a dolgot.

A közlemény szerint csináltak egy friss műszaki vizsgálatot, ebben pedig azt állapították meg, hogy

a biztosítóberendezések nem állnak készen arra, hogy elinduljon a személyforgalom a magyar oldalon, Szeged és Röszke között.

A MÁV szerint mindezek miatt

akár plusz egy hónapot is csúszhat a személyforgalom elindulása a vonalon.

Csak a cucc utazhat, ember nem

Közleményük szerint

„a személyforgalom menetrendszerű közlekedtetéséhez és az ütemezett határátlépések megóvásához elengedhetetlenül szükséges biztosítóberendezés kiválasztása és telepítése ugyanakkor jelentős késéssel kezdődött meg. A projekt részeként a vállalkozó egy cseh-magyar fejlesztésű vonatbefolyásoló és biztosítórendszer alkalmazása mellett döntött, ennek telepítésével azonban mostanáig nem tudott elkészülni, így a változatlan vállalkozói határidőtől, 2023. október 23-ától csupán a teherforgalom nappali közlekedése tud megindulni, a személyforgalom továbbra sem”.

A vasúti pályát Mészáros Lőrinc cége, a V-Híd építi.

A Szeged és Szabadka közötti vasútvonal felújítását 2021-ben kezdték el. A projekt magyarországi szakasza (Szeged és Röszke között) 14 kilométer hosszú, ezt 45 milliárd forintból építik újra, de nemrég újabb 5 milliárddal dobták meg a projektet. 

„2023. június 30-án az előteljesítéshez kapcsolódó feladatok elszámolási kérdéseire hivatkozva a vállalkozó saját döntése alapján közel egy hónapra levonult a munkaterületről, ez idő alatt csak állagmegóvó munkákra került sor, a projekt előrehaladása megakadt….”

-olvasható a közleményben hozzátéve:

„2023. szeptemberében a magyar állam biztosította a Szeged–Szabadka-vasútvonal magyarországi szakaszának – fent részletezett – előteljesítésével indokolt 4,9 milliárd forint többletforrást, és további mintegy 500 millió forintot a többlet pótkisajátításokhoz és egyéb szükséges kiegészítő feladatokhoz.

A vállalkozó ezt követően újra felvonult a munkaterületen, a projekt folytatódott.

(…) A kialakult helyzetről a MÁV Zrt. folyamatosan egyeztet a tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztériummal.”

Szerző