Kerítésen innen
Pánik a Milton Friedman Egyetemen – Félévente 4,3 millió a tandíj és semmit sem ér a diploma?
Megdöbbenéssel kevert pánik tört ki a Milton Friedman Egyetem nemrég indult repülőmérnöki szakán tanuló diákok között, amikor egyikük az interneten rábukkant egy róluk szóló határozatra, azaz a Magyar Akkreditációs Bizottság (MAB) döntésére, amelyben a független testület azt mondta ki még 2022-ben (ide kattintva pdf-ben olvasható), hogy különböző hibák és hiányosságok miatt nem támogatja a képzés elindítását – írta a 444.hu.
Aki nem tudná….
Csaknem nyolcmilliárd forintot folyósítanak a következő öt évben az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) tulajdonában álló Milton Friedman Egyetemnek
– derül ki 2022-ben a Magyar Közlönyből. Ennek értelmében a Milton Friedman Egyetem 2022-ben kapott csaknem 600 millió forint többletforrást, így az intézmény ebben az évben évben összesen 1,1 milliárd forintból gazdálkodhat. A rendelet szerint 2023-ban 1,43; 2024-ben 1,77; 2025-ben 1,2; 2026-ban 1,2; 2027-ben pedig 1,3 milliárd forintnyi közpénzt juttatnak számukra.
Vissza a mába….
A három oldalon át sorolt problémák között vannak erős mondatok, például, hogy
- a hallgatók úgy ülnek repülőgépbe és úgy repülnek, hogy a repüléshez kapcsolódó legfontosabb elméleti alapozást nem sajátították el;
- a képzésbe bevonni tervezett oktatók oktatói és kutatói tapasztalata, tudományos minősítettsége, szakmai kompetenciája nem megfelelő;
- az oktatói kör szaktárgyi jártassága, gyakorlata, tudományos aktivitása és eredményessége, az oktatók alkalmazási feltételei nem adnak megfelelő hátteret a szak oktatásához.
A határozat, amelyről az egyetem semmilyen módon nem informálta a felvételizőket – a szakleírásukban sem tesznek rá utalást – amúgy is feszült helyzetben érte hideg zuhanyként az órákkal elégedetlen diákokat.
Éppen azt kutatták ugyanis, hogy milyen feltételekkel tudnak átmenni más intézmény hasonló szakára, amikor rátaláltak a MAB-döntésre.
A Milton Friedman Egyetem 2023 szeptemberében indult repülőmérnöki alapképzése lényegében pilótaképzés, ennek megfelelő árért:
félévente 4,3 millió forintba kerül, állami finanszírozás nincs, aki a pénzt nem tudja zsebből kifizetni, az a Diákhitel 2-ből tudja megoldani.
A szak indítása hiánypótló volt abban az értelemben, hogy nagyon örültek ennek mindazok, akik a távolság miatt nem akartak Nyíregyházára járni, az ottani egyetemen már évtizedek óta működő képzésre.
Valami van, de nem az igazi?
A másfél éve a Miltonra beiratkozott tanulók a portál információi szerint folyamatosan azt tapasztalták, hogy nem megy minden simán a szakon.
Az órarendből kényszerűségből órákat törölt az egyetem, a Neptunba jó ideig nem volt feltöltve tantárgyi tematika, voltak tárgyak, amelyeknél hónapokig nem volt tanár. Amikor a kreditigazolásukat kikérték, több tantárgynál azt látták, hogy „Tárgyfelelős: Később meghatározott”, a repülési gyakorlati órák sorra maradtak el, így a kötelező repülési óraszámtól egyre jobban távolodtak. A harmadik félév végére a kötelező 41 órához képest információink szerint a diákok nagy részének 12-16 órája volt.
További részletek itt olvashatók!
Szerző
Friss
- Rogán Antalnak eljött Amerika – Lekerült a szankciós listáról
- Gábor György: a NER elnevezésű commedia dell’arte állandó karaktereinek ragyogó példája Tiborcz István
- A hülyeség megítélésének mértékegysége világszerte a választáson szerzett voks
- Épül a színpad, gyülekeznek a tüntetők az Erzsébet hídon – Kövesse velünk élőben!
- A zember férfi vagy nő
- A vagyonkezelő alapítvány megtette ‘kötelességét’, a vagyonkezelő alapítvány mehet?
- Gulyás Gergely: a luxusnak sokféle fajtája van, nem gondolom, hogy a kirívó gazdagság megtestesítője az egy batidai ház lenne
- Schmidt Máriára sajnos oda kell figyelni, hiszen ő a miniszterelnök rombolásra szakosodott, előretolt helyőrségének parancsnoka
- Magyar Péter: van-e hazugabb, aljasabb a Fideszes propagandistáknál? – Már megint a Bohár…..
- A belvárosi giga-razzia eredménye: 19 elfogás