Connect with us

Kerítésen innen

RTL Híradó az olasz lapokra hivatkozva: 25 millió eurót (8.600 millió forintot) már kifizettünk a trieszti kikötőért

Jurák Kata mennybemenetele - hirtelen elsősorban "kétgyermekes édesanya lett", akit "véglények, utolsó, duplanullás gazemberek" fenyegetnek
Megosztás

Kifizetett 25 millió eurót a magyar kormány egy trieszti kikötői terület 60 évre szóló koncessziós jogáért – számolt be a szombati RTL Híradó, megemlítve, hogy az alaphírt az olasz sajtó közölte.

Közmilliárdokért tengeri kikötő…., ja, persze!

Emlékeznek? Egy éve Szijjártó végighaknizta, amit csak lehetett, hogy

Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező, 32 hektáros területet vásárolt meg Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében, hogy a magyar vállalkozások innen bonyolíthassák le tengeri exporttevékenységüket.

A csatorna kérdésére a magyar Külügyminisztérium se igent, se nemet nem mondott

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter egy évvel ezelőtt az olasz kikötővárosban az exportra termelő magyar vállalatok igényeivel magyarázta a terület megvásárlását.

 

A hvg.hu logisztikában dolgozó forrásai a bejelentés után arról beszéltek, hogy a szakma értetlenül áll a beruházás előtt.

Háttér….

Tengert a magyarnak, hisz megérdemli!

Egy éve sem árulták el, pontosan kitől és milyen területet vettek. A kelet-adriai kikötőfelügyelet szerencsére bőbeszédűbb volt, tőle tudható, hogy a terület nagy része két olasz cég, a Teseco és a Seastock, kisebb része pedig az olasz állam tulajdonában volt.

A tengeri export ugyanis szinte teljes egészében konténerizált:

magyarországi telephelyükön a cégek konténerekbe rakják az árujukat, majd elszállíttatják abba a kikötőbe, ahol a célországba tartó konténerhajó horgonyoz – bárhol is legyen az.

A Triesztben létesítendő terminál fizikailag nem alkalmas nagy konténerhajók fogadására:

partszakasza 300 méter hosszú, vize 13 méter mély.

De még ha fogadhatna is méretesebb hajókat a magyar terminál, ahhoz le kellene szerződni hajótársaságokkal is, amelyek kegyeiért a kikötők kemény harcot vívnak, a magyar export pedig alig számít valamit e cégek forgalma felől nézve.

Forrás

Siófok

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük