„Nekem mint határon kívül élő magyarnak örvendeznem illene…de ha arra gondolok, hogy esetleges buszozásaimat 100 ezer forint alatti nyugdíjat kapó barátnőim fizetik meg helyettem….hát ökölbe szorul a kezem” – kommentelte Vásárhelyi Mária felháborodott bejegyzését egy követője.
„…gátlástalan szemfényvesztés…”
Az alaphír: Lázár János építési és közlekedési miniszter kedden jelentette be, hogy megszűnik az országban minden bérlettípus a MÁV és a Volán járatain, csak az ország- és vármegyebérlet marad, és átalakítják a kedvezmények rendszerét.
„A tarifareformnak köszönhetően magyar igazolvánnyal korlátlan díjmentes utazásra lesz lehetőség a helyközi közösségi közlekedésben. A helyjegyköteles vonatok helyjegy váltásával, a kijelölt országos buszjáratok pedig kiegészítőjegy váltásával vehetők igénybe”
– válaszolta a Szabad Magyar Szónak a MÁV, miután a lap rákérdezett, hogy a márciustól életbe lépő változások hogyan érintik majd a magyar igazolványt használókat. A magyar igazolvánnyal eddig évente négyszer lehetett utazni Magyarországon belül, 90 százalékos kedvezménnyel, ez válik ingyenessé tavasztól. A kedvezmény a magyar igazolvánnyal rendelkezők hozzátartozóira is vonatkozik majd.
Ingyen utazhatnak keresztül-kasul az országban a határon túli magyarok és hozzátartozóik
Vásárhelyi Mária szociológus reakciója
„Tényleg nincs határa a gátlástalan szemfényvesztésnek!
Miután jól megkeverik a sz@rt a tömegközlekedés finanszírozásának ügyében, hogy szívassák a főpolgármestert és a fővárosiakat, úgy próbálnak menekülni a saját maguk által ácsolt csapdából, hogy bejelentik, hogy a határon túl élő magyarok ezentúl ingyen utazhatnak a MÁV és a Volán járatain.
Mert remélik, hogy ezzel elterelik a figyelmet a teljesen abszurd, végiggondolatlan ötletükről a Budapest bérlet megszüntetésével kapcsolatban. Csakhogy a határon túl élők eddig is évente négy alkalommal kvázi ingyen utazhattak vonaton és buszon, márpedig egy átlagos határon túl élő valószínűleg nem akar négynél többször vonatozni vagy buszozni Magyarországon. Ha pedig mégis, akkor feltételezhetően sokkal kevésbé szorul rá az ingyen utazásra, mint az itt élő honfitársaink jelentős része. Hozzátenném, hogy
ma ott tartunk, hogy a határon túl élő magyarok többségének bérszínvonala és fogyasztása magasabb, mint a határon belül élők többségének.
Tehát nehéz megindokolni, hogy ők miért ne fizessenek a közlekedésért, ha a belföldieknek fizetni kell.
Elmúlt már az a világ, amikor fölényesen lehajolhatott a magyar kormány a határon túl élőkhöz, mert az a szomorú helyzet, hogy a legtöbb környező országban, ahol magyar kisebbség él, magasabb az egy főre jutó GDP, mint Magyarországon. Lassan oda is eljutunk, hogy mi szorulunk az ő segítségükre.
Persze ez is egy tipikus fideszes „jótétemény”, amely úgy ad, hogy elvesz. Viszont eltereli a figyelmet a Lázár-féle sz@rkeverésről és közben sikerül újabb indulatokat gerjeszteni a határon innen és túlélők között, miközben az előbbiektől elvesznek valamit, ami eddig jól működött, az utóbbiaknak meg nem adnak semmit.”
Kapcsolódó
Lázár-szonda: minden bérlettípust megszüntetünk a vármegye és az országbérleten kívül