Ez a nap
Taxisblokád készülődik

Forgalomlassításra és ferihegyi blokádra készülnek a fővárosi taxisok, ha két héten belül nem teljesítik követelésüket – közölte Csertek István, az Európai Taxis Egyesület elnöke.

Két hetes ultimátum
Csertek a múlt héten találkozott a Budapest Közút Zrt. igazgatójával, Agócs Istvánnal, és ultimátumot intézett hozzá. A több nagy taxistársaság támogatásával benyújtott kérés – pontosabban követelés – lényege: ha záros határidőn, azaz két héten belül nem teszik lehetővé, hogy a Liszt Ferenc repülőtérre telefonon rendelt taxisok öt percnél hosszabb ideig várakozzanak az utasokra, közvetlenül a 2-es terminál előtt, a belső körben, akkor sok száz taxis demonstrálni fog.
„Csak a régi jogainkat kérjük vissza. Sokszor megígérték már, de egyszer sem teljesítették, ezért szántuk el most magunkat arra, hogy ultimátumot adjunk” – mondta Csertek István, aki szerint a jelenlegi helyzet az utasoknak, sőt, az országimázsnak is rossz. „Képzelheti, mit gondol Magyarországról az a külföldi, aki most hóban, fagyban a távolabbi alsó parkolóig kénytelen elgyalogolni a bőröndjeivel, mert csak ott tudunk várni rá” – A mai áldatlan állapot az elnök szerint csak és kizárólag a Budapest Airport(BA) Zrt. hivatalos partnere, a Főtaxi számára a jó, amely így szó szerint helyzeti előnyt élvez.
A mára okafogyottá vált pályáztatás motivációja csak a magánérdek
A tervezett demonstráció során a taxisok lépésben gurulnának végig a ferihegyi gyorsforgalmi úton, és a Liszt Ferenc repülőtér 2-es termináljához vezető közút sorompója előtt sorakoznának fel, így blokád alá véve magát a repteret.
Mint kiderült, hosszabb távon a taxisok már nem érnék be mai kérésük teljesítésével. Annak a Főtaxinak a reptéri kiváltságát akarják felszámolni, amely Nagy Elek, Fideszhez közel álló nagyvállalkozó érdekeltségi körébe tartozik. Ma a BA Zrt. hivatalos partnereként csak a Főtaxi autói állhatnak sorban az érkezési oldalon a taxis droszt előtt az utasokért. „Ám ennek már régóta semmi értelme nincs. A pályázatot annak idején azért írták ki, hogy ne vágják át az utasokat, fix pénzért és jó kocsiban fuvarozzák őket. Mióta a fővárosi taxis rendelet hatályba lépett, minden egyes autó sárga, kényelmes, ráadásul megbízható, mert egységes a tarifa. Egész egyszerűen okafogyottá vált a pályáztatás és egyetlen társaság kiválasztása a sok közül. Józan ésszel felfogható magyarázat nincs rá, egyedül a magánérdek az, ami motiválhatja” – érvel Csertek István, akinek már nagy rutinja van a taxis megmozdulásokban.
(Forrás: Népszava)
Szerző
Friss
- Lázár János bilije – ‘Mi nem a bérünkért dolgozunk, hanem annak ellenére’
- Ha Revolut-ügyfél, akkor már tudja, de ha nem: azonnali hatállyal beszüntették kriptoszolgáltatását Magyarországon
- Kérésed asztrológusunknak parancs: friss, ropogós és itt olvasható a hétvégi horoszkóp
- Csillagjegyek és a hűség sorrendbe szedve
- Van arca hozzá: Áder János volt köztársasági elnök Kék bolygó alapítványa, mint pénz-szivattyú?
- Lázár újrázott: a Turul a mondavilágból eredően a magyar kultúra része, ezért marad – Na és a vonat-mizéria, az is marad?
- Magyar Péter vizes posztja Orbán Viktor mai rádiós észosztása után – A legaszályosabb évek 1900-tól napjainkig
- Ez már a médiahatóságnak is megfeküdte a gyomrát: a kormány túltolta a Voks 2025 „érzékenyítést”
- Orbán-betyár örök szerelmei: Nemzeti Sport, Akasztói Csárda, céges partedli és belül 100 fok, ja és a Piroska és a farkasos népi játék
- Péntek hajnaban is beomlott a MÁV