Budapesti hétköznapok
Tovább főhet a 3-as metrón utazó! – talán majd jövőre….?
Tarlós takarékossági okból nem kért légkondicionálást a felújított-újragyártott metrókocsikba, amiből következik, hogy irdatlan melegben kókadoztunk eddig is és a BKV szerint továbbra sincs kilátás a változásra.
Mi az nekünk….?
Nem klimatizálják idén nyáron a 3-as metrót, ez legkorábban jövőre történhet meg
– közölte a BKV a Népszava kérdésére.
Az új metrókocsikba a Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat takarékossági okokból nem kért klímát, ezt majd a BKV fogja beszereltetni utólag. Ez biztosan nem idén történik meg, a legjobb esetben is csak maximum a
prototípus kocsikat tudják klimatizálni, ami összesen 6 darabot jelent a 222-ből.
A járvány a felelős….
„A járványügyi helyzet az élet minden területére kihatással van, így az M3 szerelvényeinek klimatizálását is befolyásolja. A BKV ugyan mindent megtesz a metrókocsik légkondicionálásának érdekében, de az már bizonyos, hogy idén nyáron minden feltétel teljesülése esetén is maximum a prototípus kocsikon lehet megvalósítani a klimatizálást”
– közölte a BKV.
Jótállás….
A Metrovagonmas illetékesei korábban ugyan szóbeli ígéretet tettek, hogy a műszaki tartalom ismeretében elvileg hozzájárulnak a garancia meghosszabbításához, de ezt írásban egyelőre nem erősítette meg a cég a BKV határozott kérésére sem.
Az orosz céggel kötött vállalkozási szerződés értelmében ugyanis mindenféle változtatáshoz hozzá kell járulniuk, különben elvész a szerelvényekre adott 30 év garancia.
A Népszava azt írja, a BKV már tavaly nyáron felvette a kapcsolatot több klímagyártó céggel és egy műszaki szimpóziumot is rendeztek öt szakcég részvételével. Három cég jelentkezett a légkondicionálók utólagos beszerelésére, a BKV pedig mindegyiktől kért is egy prototípust.
Bécs ebben is utolérhetetlennek bizonyul….
Miközben a Tarlós-érában beszerzett metrókra évek alatt sem sikerült klímát szerezni, Bécs legrégebbi, U6-os metróvonalán közlekedő szerelvényeinek klimatizálásával egy év alatt végeztek. A Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien 2019 júniusában kezdte meg a vonalon közlekedő legrégebbi, 1995-ben gyártott szerelvények átalakítását. Az utólag beépített berendezések hűteni és fűteni is tudnak. Összesen mintegy négymillió eurót – mintegy 1,4 milliárd forintért költöttek erre. A szerelés egy évig tartott.
Szerző
1 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Szanyi Tibor: kracsun = karácsony? – Úgy látszik, a jó hírek csak nem akarnak Orbánhoz kötődni
- Készülj a karácsonyra – 5 jótanács: így díszítsd az otthonod
- Orbán Viktor szerint “Brüsszel” Magdeburgot akar csinálni Magyarországból
- Időjárás, ma havazik, de mi lesz karácsonykor?
- Vasárnapi horoszkóp két nappal karácsony előtt
- Jobb félni? – Nemcsak rendőrök, de civilruhások is figyelnek
- Szoboszlai megy a Real Madridba?
- 10 000 ember az ünnepi asztalnál – idén is lesz krisnás Karácsonyi Szeretetlakoma a Népligetben
- Mit keresett Magyar Péter Lévai Anikó ölében? – Megoszlanak a vélemények az Orbán családban…
- Meddig még a pitlákság útján? -érdeklődött egy kommentelő, amikor kiderült, hogy lenyúlta a kormány a gyermekotthonból a tegnap átadott TISZA-ajándékokat
Pingback: Dübörgünk! Ha úgy érzi, hogy baromi melege van, na szálljon buszra! - Van amelyiket kánikulában is fűteni kell, nehogy leálljon! - Városi Kurír