Jó néhány gyártó és szolgáltató cég mindent elkövet, hogy a járvány elmúltával, ne egy alkalmatlan, leharcolt személyi és tárgyi feltételeiben megroppant szektor várja az újraéledést. Nem csoda, hogy elsőnek, de nem egyedüliként, a járműgyártás kezd éledezni.

Auditól Suzukiig és “még azon is túl”

Az autóipar fokozatosan próbál visszaállni a termelésre.

  • A győri Audinál kedden már részlegesen újraindult a munka a motorgyárban, egy összeszerelő soron, a termelést lépcsőzetesen futtatják fel. A járműgyárban ezen a héten még nem dolgoznak.
  • A Magyar Suzuki Zrt. egyelőre annyit közölt: minden korábbinál összetettebb egészségügyi biztonsági intézkedéseket vezetett be, így az esztergomi gyára készen áll a termelés újraindítására. A vállalat folyamatosan elemzi a piacokat, a kormányzati intézkedéseket, amelyek tükrében hetente felülvizsgálja az indulás időpontját, amely várhatóan 2020. április 27.
  • Az Opel szentgotthárdi üzeme is ugrásra kész, és csak a megfelelő időpontot várják, amit az autópiac alakulásától tesznek függővé.

Eközben egy másik nemzetközi vállalat, a Procter and Gamble (P&G) arról számolt be, hogy két magyarországi gyára – Csömörön és Gyöngyösön – teljes kapacitással működik, amit az tett lehetővé, hogy számos intézkedést hoztak a koronavírus fertőzés megakadályozására. A két gyár mintegy 2500 dolgozója közül az irodai alkalmazottak többsége otthonról végzi feladatait. Magyarországon is gyártott termékeik alapvető szükségleteket elégítenek ki, így keresletük ebben az időszakban sem csökkent – tették hozzá. A két gyár a Hyginett Magyar-Amerikai Higiéniai Cikkeket Gyártó Kft. keretén belül üzemel. A P&G új termékének járványhelyzet az egyik első felhasználója, a Volánbusz. Az első szállítmánnyal 5000 liter MOL Hygi Fluid kézfertőtlenítő és 5000 liter MOL Hygi Flow Rapid felületfertőtlenítő folyadék kedden érkezett a közlekedési vállalathoz.

Szolgáltatunk? Igen, még most is

Tovább bővült a videó banki alkalmazása Magyarországon azzal, hogy keddtől a Takarékbank személyes ügyintézést igénylő lakossági ügyfelei okostelefonjuk, laptopjuk, tabletjük vagy asztali számítógépük segítségével élő videókapcsolaton keresztül intézhetik ügyeiket. Az így intézhető ügyek körébe tartoznak egyebek mellett a hitelekhez, bankkártyájukhoz, bankszámlájukhoz, vagy akár a lekötésekhez kapcsolódó ügyletek. A videós ügyintézés ugyanolyan biztonságos, mint a fióki kiszolgálás, az ügyfelek azonosítása megegyezik a bankfiókban alkalmazott folyamattal. A létrejövő nyilatkozatot, adatlapot, szerződést az ügyfelek hang alapon tudják aláírni. A megkötött szerződéseket a banki aláírás után postai úton juttatja el a Takarékbank az ügyfeleknek.

Ehhez hasonló fejlesztést hajtott végre a Generali Biztosító is

A koronavírus járvány terjedése miatt bevezetett újabb digitális megoldásuk lehetővé teszik a megtakarításos életbiztosítások esetében a törvény által előírt kötelező átvilágítást és az aláírást is teljesen online, személyes jelenlét nélkül. Ezzel teljesen papírmentessé vált az életbiztosítási értékesítési folyamat a Generalinál – tették hozzá.

Helyes-e máris újra indítani a gyártást és a szolgáltatást,

erre a kérdésre a helyes választ majd az idő hozza el, az viszont tény, hogy a cégekre hatalmas nyomás nehezedik úgy a piac, mint munkavállalóik felől is, hogy oldják meg, vagy legalábbis járuljanak hozzá problémáik megoldásához.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét