Visszaváltaná? Itt megtudhatja, hogy teheti-e?

Ami pár napja még jó kis ajcsinak tűnt, arról mára kiderülhetett, hogy van már belőle, nem is szeretné annyira a megajándékozott, vagy – ne adj Isten – nem működik. Ha cserében gondolkodik, olvassa el, mit hogyan kell tennie!

Csere-bere ….

A vizsgált 51 kereskedelmi lánc mindegyike lehetőséget ad a hibátlan termékek visszavételére különböző feltételek mellett – írja az MTI a Consumer Protection Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég legújabb felmérése alapján. A kutatásból kiderül: a tavalyi 60-ról 71 százalékra emelkedett azoknak az üzleteknek az aránya, amelyek a csere vagy a levásárlás lehetősége mellett pénzvisszatérítést is felajánlanak.

A VIZSGÁLT HIPER- ÉS SZUPERMARKETEK, A RUHÁZATI, A MŰSZAKI, A SPORT- ÉS A JÁTÉKBOLTOK MINDEGYIKE BIZTOSÍT CSERÉRE LEHETŐSÉGET,

a könyv- és alsóneműboltok azonban szinte teljes körben elzárkóznak attól, és ugyanígy tesz a drogériák, a bútor és barkácsboltok, illetve a cipőboltok egy része is.

A felmérés adatai szerint

az üzletláncok 41 százaléka a cserére vagy levásárlásra 30 napot biztosít a vásárlók számára, de 3 naptól két évig számos egyéb határidő is előfordul a boltok között. A katalógus- és webáruházak vásárlói a törvény szerint 14 napon belül bármilyen indokkal elállhatnak a vásárlástól és visszakérhetik a vételárat.

Az ajándékokat legjobban akkor lehet visszacserélni,

ha megvan hozzá a nyugta és a termék “újszerű állapotban” van, lehetőség szerint eredeti csomagolásban. Ha viszont ez nincs meg, akkor az üzlet jóindulatától függően megfelelhet a bankkártyás fizetésről szóló bizonylat (ha csak azt a terméket vették akkor a kártyával), műszaki cikkeknél pedig akár a sorozatszám, gyártási szám vagy jótállási jegy alapján is visszacserélhetik a terméket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük