Connect with us

Kerítésen innen

14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy nem létező szolgáltatásért

100-as-busz
Megosztás

Emlékeznek még a nagy ovációval bejelentett nóvumra? Nem kell horror áron taxizni a Budapest belvárosából a repülőtérre, mert a BKK feltalálta a csőben a lyukat és beindította az átkosban már bevált 100-as jelzésű járatát.

Egy jegy ára: 900.- forint, de járat az nincs!

„A koronavírus miatt lecsökkent a Liszt Ferenc repülőtér forgalma, ehhez igazodva

április 1. óta nem közlekedik a 100E jelzésű járat, ami közvetlen kapcsolatot teremt a Deák Ferenc tér és a repülőtér között.

A járat egyedi díjszabással közlekedik, csak repülőtéri vonaljeggyel vehető igénybe, melynek darabja 900 forint.

Bár a 100E lassan fél éve nem közlekedik, a 900 forintos repülőtéri vonaljegy továbbra is megvásárolható a BKK jegyautomatáiból és mobiljegy alkalmazásából anélkül, hogy az utasokat megfelelően tájékoztatnák arról, hogy a járat, amire a jegyet veszik, nem is közlekedik.”

-írta a Közlekedő Tömeg facebook oldal.

Közérdekű adat-igényléssel fordultak a BKK-hoz,

melyből kiderül, hogy

április 1. és szeptember 6. között 15.358 darab repülőtéri vonaljegyet adtak el jegyautomatákon keresztül, további 538 darabot pedig a mobiljegy alkalmazáson keresztül. Ezeket a darabszámokat a 900 forintos árral felszorozva kiderül, hogy több mint 14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy olyan járatért, ami nem közlekedik.

„A BKK válaszában azt is elárulta,

hogy ezeknek a jegyeknek töredékét, pár száz darabot váltottak csak vissza a pórul járt utasok. Válaszában a BKK arra hivatkozik, hogy a repülőtéri vonaljegyet a repülőtérre közlekedő más járatokon is elfogadják, azonban erről semmilyen hivatalos tájékoztatás nincs, az utasok pedig más termékekkel – például átszállójeggyel, vagy az egyébként is meglévő bérletükkel – olcsóbban juthatnak el a reptérre.

Egyesületünk tesztelte a mobiljegy telefonos alkalmazást:

még ma is egészen a fizetési felületig jutottunk anélkül, hogy az alkalmazás bármilyen módon jelezte volna, hogy egy jelenleg nem létező szolgáltatást készülünk kifizetni.

A Jarokelo.hu-ra júliusban érkezett bejelentés szerint

semmilyen figyelmeztetés nem szerepelt a jegyautomatákon sem.

Augusztus óta a BKK a 100E megállóiban lévő jegyautomatákon olyan képernyővédőt jelenít meg, amin az szerepel, hogy a repülőtéri járat nem közlekedik. Egyesületünk ezt nem tartja elfogadható megoldásnak, hiszen egyrészt ha valaki vásárolt az utas előtt, akkor a képernyővédő nem jelenik meg, másrészt a város többi részén továbbra is figyelmeztetés nélkül vásárolható a 900 forintos jegy.

Ezt a logikát követve az remélhetőleg nem merült fel a BKK-ban,

hogy pénztári vásárlás esetén csak a 100E-hez közeli pénztárak dolgozói szóljanak az utasoknak, ők is csak akkor, ha előttük éppen nem vásárolt senki. Érthetetlen számunkra, hogy a BKK miért nem távolította el a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet a többszáz jegyautomatából, miközben ez távolról néhány kattintással megoldható lenne.

Egyesületünk felszólítja a BKK-t, hogy haladéktalanul hagyjon fel az utasok megkárosításával és félretájékoztatásával, a 100E járat újraindulásáig pedig távolítsa el a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazásból a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet.”

https://www.facebook.com/kozlekedotomeg/posts/3489096604518477

csillagjegy

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. thnrhevqro

    2020.11.05 08:00 at 08:00

    14 millió forintot fizettek az utasok a BKK-nak egy nem létező szolgáltatásért | Városi Kurír
    [url=http://www.g16m2zt5112u302u241tgwufcq0m31lqs.org/]uthnrhevqro[/url]
    thnrhevqro http://www.g16m2zt5112u302u241tgwufcq0m31lqs.org/
    athnrhevqro

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük