Aki magyar, disznót eszik! – nemzeti sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány 440 köz-millióból
Megosztás
Ha mázlink lesz, nem kap azonnal államtitkárt és a hozzátartozó sleppet a disznófogyasztásra ösztönző kormánykampány és megússzuk a rászánt 440.000.000.- forintunkból. Mészáros Lőrinc feltehetően e kampány jegyében osztotta a félsertéseit a Mátrai Erőmű dolgozóinak!
Ha mázlink lesz, nem kap azonnal államtitkárt és a hozzátartozó sleppet a disznófogyasztásra ösztönző kormánykampány és megússzuk a rászánt 440.000.000.- forintunkból. Mészáros Lőrinc feltehetően e kampány jegyében osztotta a félsertéseit a Mátrai Erőmű dolgozóinak!
Elindult a tavaszi sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampány,
amelyet az agrártárca a sertéshús marketingjére szánt 440 millió forintos keretből támogat – mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
a tavaly áprilisban megjelent afrikai sertéspestis (asp) korlátozta a magyar sertéshús exportját a harmadik világbeli piacokra, az így keletkezett többlet miatt is fontos a belföldi fogyasztás ösztönzése.
A sertéshús fogyasztása a 2010-es évi 15,7 kilogrammhoz képest 2017-ben 17 kilogramm volt, 7,7 százalékkal nőtt. A sertéságazat a magyar mezőgazdasági kibocsátás értékének 8 százalékát tette ki tavaly, a sertésállomány közel 2,9 millió, az anyakocák száma 178 ezer volt – tette hozzá.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese ismertette, hogy
az április 30-ig tartó kampány az Agrárminisztérium (AM), az AMC és a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) szervezésében valósul meg,
hangsúlyozva a tudatos vásárlás, a sertéshús-fogyasztás fontosságát.