Kerítésen innen
87.500.- – Szijjártónak „elfogadható, Ön szerint? Ennyit kell perkálnia 0-99+ minden kerítésen belülinek!

Szijjártó szerint „elfogadható áron” újítják fel a Budapest-Belgrád vasútvonalat, csak azt nem árulja el, hogy ki és mennyiért. Így a korábbi becslésekre vagyunk kénytelenek hagyatkozni, amik 700 milliárdnál – azaz: 700.000.000.000 forint – is nagyobb összegről szóltak. Ez 130 év alatt térülne meg Magyarországnak.
Mindenkinek 87.500.- forint – hányan vannak a családban?
Eredményesen végződött a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítására kiírt tender, kihirdették a győztest, egy kínai-magyar konzorciumot, a kínált ár elfogadható
– nyilatkozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Pekingben.
Mint az MTI idézi,
május 25-ig megkötik a kivitelezési szerződést, amely akkor lép hatályba, amint a kínai Eximbank és a magyar kormány közötti hitelszerződésről is sikerül minden részletben megegyezni, ami várhatóan nyár közepéig megtörténik. A hatálybalépéstől számított öt éven belül pedig a teljes beruházás lezárulhat.
Hozzátette,
a tervek szerint az év végén, 2020 elején kezdődhet a kivitelezési munka. Szijjártó Péter kiemelte: a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal felújításával Magyarország kínálja majd a kínai áruk leggyorsabb szállítási útvonalát Délkelet- és Nyugat-Európa között.
A külügyminiszter sem a győztes cég nevét, sem a beruházás árát nem említette.
Korábbi sajtóértesülések alapján azonban sejthető a kínai hitellel finanszírozott beruházás költsége:
a beruházás összértéke túlléphet a 700 milliárd forinton, egyes becslések szerint pedig 130 éven belül térülhet meg mindez Magyarországnak.
A közbeszerzést koordináló Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. honlapján még nincs kint a tender
– annyi azonban tudható, hogy jelentkezési határidő január 19-ei lejártáig csak CRE Konzorcium, illetve a STRABAG-CCCC 2018 KONZORCIUM nyújtott be részvételi jelentkezést. Mindkét nemzetközi konzorciumban jelen vannak ugyanakkor magyar és kínai gazdasági szereplők is, a Szijjártó Péter által elmondottak tehát nem visznek közelebb a megoldáshoz.
A vasúti kapcsolat csak a kezdet, Szijjártóék megállapodást írtak alá a két ország közötti digitális fejlesztések területén történő együttműködésről is, a kínai vállalatok ugyanis – magyar perspektívából – vezető szerepre tettek szert a mesterséges intelligencia, a digitalizáció és a modern internetes alkalmazások területén.
Az újabb „nagytesó„
Mindez eléggé ijesztően hangzik, amikor tudjuk, hogy Kína már élesben használja az állampolgárokat viselkedésük alapján kreditrendszerben jutalmazó-büntető Nagy Testvér projektet, a magyarországi Szitakötő programban pedig a Belügyminisztérium megfigyelő rendszere 35 ezer térfigyelő kamera felvételeire látna rá, gyakorlatilag élőben.
https://varosikurir.hu/orban-kinabol-eloszoban-nem-art-ha-tudjuk-hol-a-helyunk/
Szerző
3 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Nagy augusztusi horoszkóp – Ne félj, csak duma, hogy hamarabb öregszenek a kíváncsiak!
- Csőd a Pepco-nál? Nem az történik, amire számítanál…
- Hulk Hogan a filmsztár
- ‘Csak rajt ne fogjanak’ – Orbán újabb migrációs valósághajlítása
- Csak időjárás? – Így teszi tönkre a testedet a hirtelen lehűlés, sokan nem is sejtik, miért érzik magukat rosszul
- Gábor György: nyílt levél Schmidt Máriának és Lánczi Andrásnak, az egyes számú Digitális Polgári Kör örök tagjainak
- 31. heti horoszkóp: amikor végre minden a helyére kerül
- Kezet rázott Donald Trump és Ursula von der Leyen: a megegyezés megköttetett
- Ujhelyi István: Tusványos 2026 – Átmenet a diktatúrából a demokráciába
- Németh Balázs hírolvasóból lett Fidesz-frakció szóvivő visszatér a győkeréhez – Az első podcast-haknista: Orbán Viktor
Tóth Éva
2019.08.25 10:51 at 10:51
És ebből a hatalmas összegből mennyi megy a fidess és haverok zsebébe???? MINIMUM A FELE!!! Jó s z a r vasútvonal épül meg!!!???
Tóth Éva
2019.08.25 10:54 at 10:54
Nem engeded, hogy elmondjam a véleményem? ÉN MÉG NEM ÍRTAM IDE, TEHÁT SZÓRAKOZTOK MÉG EZZEL IS!!!! Nem tetszik a véleményem és nem hagyjátok, hogy más is olvadssa, hogy mit gondolok!?!És ebből a hatalmas összegből mennyi megy a fidess és haverok zsebébe???? MINIMUM A FELE!!! Jó s z a r vasútvonal épül meg!!!???
Tóth Éva
2019.08.25 10:56 at 10:56
Már megin tömitek a zsebeitek??!!!!