Connect with us

Kerítésen innen

87.500.- – Szijjártónak „elfogadható, Ön szerint? Ennyit kell perkálnia 0-99+ minden kerítésen belülinek!

orban-kina
Megosztás

Szijjártó szerint „elfogadható áron” újítják fel a Budapest-Belgrád vasútvonalat, csak azt nem árulja el, hogy ki és mennyiért. Így a korábbi becslésekre vagyunk kénytelenek hagyatkozni, amik 700 milliárdnál – azaz: 700.000.000.000 forint –  is nagyobb összegről szóltak. Ez 130 év alatt térülne meg Magyarországnak.

Mindenkinek 87.500.- forint – hányan vannak a családban?

Eredményesen végződött a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítására kiírt tender, kihirdették a győztest, egy kínai-magyar konzorciumot, a kínált ár elfogadható

– nyilatkozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Pekingben.

Mint az MTI idézi,

május 25-ig megkötik a kivitelezési szerződést, amely akkor lép hatályba, amint a kínai Eximbank és a magyar kormány közötti hitelszerződésről is sikerül minden részletben megegyezni, ami várhatóan nyár közepéig megtörténik. A hatálybalépéstől számított öt éven belül pedig a teljes beruházás lezárulhat.

Hozzátette,

a tervek szerint az év végén, 2020 elején kezdődhet a kivitelezési munka. Szijjártó Péter kiemelte: a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal felújításával Magyarország kínálja majd a kínai áruk leggyorsabb szállítási útvonalát Délkelet- és Nyugat-Európa között.

Orbánnak Pekingben megint elgurult a gyógyszere

A külügyminiszter sem a győztes cég nevét, sem a beruházás árát nem említette.

Korábbi sajtóértesülések alapján azonban sejthető a kínai hitellel finanszírozott beruházás költsége:

a beruházás összértéke túlléphet a 700 milliárd forinton, egyes becslések szerint pedig 130 éven belül térülhet meg mindez Magyarországnak.

A közbeszerzést koordináló Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. honlapján még nincs kint a tender

– annyi azonban tudható, hogy jelentkezési határidő január 19-ei lejártáig csak CRE Konzorcium, illetve a STRABAG-CCCC 2018 KONZORCIUM nyújtott be részvételi jelentkezést. Mindkét nemzetközi konzorciumban jelen vannak ugyanakkor magyar és kínai gazdasági szereplők is, a Szijjártó Péter által elmondottak tehát nem visznek közelebb a megoldáshoz.
A vasúti kapcsolat csak a kezdet, Szijjártóék megállapodást írtak alá a két ország közötti digitális fejlesztések területén történő együttműködésről is, a kínai vállalatok ugyanis – magyar perspektívából – vezető szerepre tettek szert a mesterséges intelligencia, a digitalizáció és a modern internetes alkalmazások területén.

Az újabb „nagytesó

Mindez eléggé ijesztően hangzik, amikor tudjuk, hogy Kína már élesben használja az állampolgárokat viselkedésük alapján kreditrendszerben jutalmazó-büntető Nagy Testvér projektet, a magyarországi Szitakötő programban pedig a Belügyminisztérium megfigyelő rendszere 35 ezer térfigyelő kamera felvételeire látna rá, gyakorlatilag élőben.

Orbán Kínából élőszóban: „nem árt, ha tudjuk, hol a helyünk”

Szerző

3 hozzászólás

3 Comments

  1. Tóth Éva

    2019.08.25 10:51 at 10:51

    És ebből a hatalmas összegből mennyi megy a fidess és haverok zsebébe???? MINIMUM A FELE!!! Jó s z a r vasútvonal épül meg!!!???

  2. Tóth Éva

    2019.08.25 10:54 at 10:54

    Nem engeded, hogy elmondjam a véleményem? ÉN MÉG NEM ÍRTAM IDE, TEHÁT SZÓRAKOZTOK MÉG EZZEL IS!!!! Nem tetszik a véleményem és nem hagyjátok, hogy más is olvadssa, hogy mit gondolok!?!És ebből a hatalmas összegből mennyi megy a fidess és haverok zsebébe???? MINIMUM A FELE!!! Jó s z a r vasútvonal épül meg!!!???

  3. Tóth Éva

    2019.08.25 10:56 at 10:56

    Már megin tömitek a zsebeitek??!!!!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük