Connect with us

Kerítésen innen

A kormány „sánta kutya utolérés”-esete a benzin-ársapka elengedése kapcsán

Megosztás

„Két napja léptek életbe a brüsszeli olajszankciók. Bekövetkezett, amitől tartottunk. A brüsszeli szankciók eredményeként a 480 forintos benzinárat már nem tudjuk tovább biztosítani.” – jelent meg szerdán a Magyar kormány Facebook oldalán először az indoklás, amit beadni szántak a magyar népnek. Aki nem csak a betűket látta, annak egyértelmű volt hogy ez „rizsa”, de a hívőknek elégnek bizonyult, hálálkodó kommentekkel látták el a bejegyzést: köszönték szépen, hogy „legalább eddig volt”.

Megosztás

„Két napja léptek életbe a brüsszeli olajszankciók. Bekövetkezett, amitől tartottunk. A brüsszeli szankciók eredményeként a 480 forintos benzinárat már nem tudjuk tovább biztosítani.” – jelent meg szerdán a Magyar kormány Facebook oldalán először az indoklás, amit beadni szántak a magyar népnek. Aki nem csak a betűket látta, annak egyértelmű volt hogy ez „rizsa”, de a hívőknek elégnek bizonyult, hálálkodó kommentekkel látták el a bejegyzést: köszönték szépen, hogy „legalább eddig volt”.

A „duma” az Európai Bizottsághoz is eljutott….

„Az uniós szankciók semmiképpen nem érintik a magyarországi ellátást. Magyarország továbbra is importálhat finomított kőolajat például Szlovákiából”

– mondta Daniel Ferrie, az Európai Bizottság szóvivője a Euronewsnak, majd megerősítette, hogy a február 5-i határidőig a MOL szabadon importálhat feldolgozott orosz kőolajtermékeket a saját pozsonyi finomítójából.

Az Európai Bizottság szóvivői szolgálata értelmetlennek nevezte azt, hogy a kormány a brüsszeli szankciókat okolja a magyarországi üzemanyaghiányért és a benzinárstop kivezetéséért. Eric Mamer szóvivő szerint

a kormány bűnbakként használja az ügyben az uniót.

Rendelet született róla….

A magyar kormány rendeletben rögzítette, hogy

a szankciók hatálybalépése felelős a benzinárstop hirtelen kimúlásáért, miközben a benzinárstopban kódolva volt a hiány, mivel a kormány a tavaly novemberben bevezetett árszabályozás miatt a magyar piacon a hatósági árazás következtében példátlanul megnőtt az üzemanyagok iránti kereslet, miközben a lecsökkent kínálat ezt egyre nehezebben tudta kiszolgálni, és nem is ösztönözte senki a szereplőket arra, hogy jobban el tudják azt látni.

A MOL maradt az egyetlen nagykereskedő, amelyik komoly tételben üzemanyagot ad el a benzinkutaknak, ugyanis a többieknek nem éri meg a 480 forintos ársapka szerinti áron szállítani. Azonban a vállalat kevesebb olajat tud finomítani a százhalombattai üzemben zajló karbantartási munkák miatt.

Ráadásul az olajszankció alól Magyarország májusban mentességet is kapott.

A bizottsági szóvivő most azt mondta,

a G7-es országok által bevezetett olajársapkának semmilyen hatása nincs a magyar piacra, mert az csak tengeri szállításokat érint.

Hozzátette, hogy

Magyarország folytathatja a vezetéken érkező nyersolaj importját Oroszországból, hiszen ez alól mentességet kapott a szankciós mechanizmusban. A feldolgozott orosz olajtermékek ügyében a szankciók még nem léptek életbe, így Magyarország importálhat feldolgozott olajtermékeket Szlovákiából.

Emlékeznek?

Orbán Viktor májusban a Facebookon közölt videóban arról beszélt, hogy megvédtük a rezsicsökkentést, illetve hogy

“sikerült visszavernünk a Bizottságnak azt a javaslatát, amely betiltotta volna az Oroszországból származó olaj használatát Magyarországon.”

Orbán üzenetében azt állította, hogy Európa a szankciók miatt táncol

“egy világgazdasági válság szélén”.

A miniszterelnök szerint ilyen körülmények között “kibírhatatlan lett volna számunkra, hogyha drágább olajjal kell működtetnünk a magyar gazdaságot.

Szerző