Kerítésen innen
A mentők életet mentsenek, vagy tankolásért álljanak sorba? – Rájuk is érvényes az „egyszerre 50 lityi” elve!
Az a kormányrendelet, miszerint egyszerre 50 liter benzint-gázolajat lehet tankolni az árstop által biztosított áron első látásra ugyan rosszízű üzenet, de, ha jobban belegondolunk, hogy a naponta 300 – 800 kilométert futó életmentőkre is érvényes a rendelkezés, akkor már életbevágó lehet a korlátozás. Erről írta legújabb bejegyzését Kunetz Zsombor doktor, egészségügyi elemző,-szakértő, -rendszerfejlesztő közösségi oldalán.
Az a kormányrendelet, miszerint egyszerre 50 liter benzint-gázolajat lehet tankolni az árstop által biztosított áron első látásra ugyan rosszízű üzenet, de, ha jobban belegondolunk, hogy a naponta 300 – 800 kilométert futó életmentőkre is érvényes a rendelkezés, akkor már életbevágó lehet a korlátozás. Erről írta legújabb bejegyzését Kunetz Zsombor doktor, egészségügyi elemző,-szakértő, -rendszerfejlesztő közösségi oldalán.
„Az a helyzet, hogy a MOL nemcsak a lakosság, hanem a közszolgálatok „hatóságiáras” kiszolgálásában is bevezette az 50 literes limitet
Így ez alól a Mentőszolgálat sem kivétel, és előfordulhat olyan eset is, amikor egy profit orientált részvénytársaság saját maga veszélyezteti, vagy akadályozza a mentést magát. Tulajdonképpen erre hívja fel a Mentőszolgálat a figyelmet, aki az állami szervezetekhez hasonlóan a MOL-lal áll szerződésben. Az igaz, hogy a Mentőszolgálat járművei egy nap többször is tudnak akár ugyanannál a kútnál is tankolni, illetve akár több kúton naponta többször is, de egy tankolással csak egyszeri maximum 50 litert vételezhetnek így a kisnyomású kútoszlopokon. Nagy nyomású kútoszlop pedig, nem mindenhol van és nem minden mentőgépjármű képes ott tankolni.
Egy átlagos – több féle-fajta fut az ország útjain – mentőgépjármű tankja 75 literes, tankolásra többnyire műszak végén a váltáskor kerül sor, így könnyen előfordulhat, hogy nem tudja a gépkocsivezető teletankolni a mentőt, mert eléri az 50 literes limitet.
Újabb tankolás, újabb időveszteség, amely alatt a mentőegység nem riasztható
Egy-egy kocsi esetében ez még talán nem lesz probléma, de itt közel 800 életmentésre beállított járműről van szó.
A magyarországi mentés, egyébként is meglehetősen rosszul szervezett, ennek a hatékonyságát csökkenti minden egyes felesleges időpazarlás.
Márpedig a szükségesnél többszöri tankolásra kényszerítése a Mentőszolgálatnak az a mentés veszélyeztetése, hiszen ezen idő intervallumban a mentőegység nem riasztható, ahogyan a téves, véletlenszerűen nem „hatóságiáras” tankolás után a jegyzőkönyveztetés ideje alatt sem.
Mindez történik akkor, amikor sok helyen a 20 perces ebédszünet kiadása is komoly logisztikai problémát jelent, vagy akkor, amikor a mentők maguk kérik, hogy sor esetén engedjék őket előre a benzinkúton.
Így a MOL a sajátos rendelkezésévél nemcsak a lakossági üzemanyag-vásárlást, hanem a mentést is korlátozhatja.”
A kommentekből….
„Mi van? Ezt nem akarom elhinni! Akik éjjel nappal mennek ember életét mentik komolyan mondom el dobom. az agyam”
„Az ész megáll! Hát még mindíg van lejjebb?”
„Tehát elindul a mentő Szolnokról a vajúdú kismamával Debrecenbe, de mivel nem az első bevetése aznap, még megáll tankolni is… Most sírjak, vagy nevessek? ?… Nem hiszem, hogy nincsenek okosabb emberek ebben az országban, akik jobban tennék a dolgukat.”
„Hogy semmire sem gondoltak, amikor ezt az egészet kitalálták, de hogy erre sem (igaz, a semmibe belefér), az vérlázító!!!”
„Bezzeg a NAV- rendörseg meg kannaba is tankolhat!”
„Most lehet hogy én vagyok a hülye de semmi logikát nem látok ebben az intézkedésben! Ha bemegy a mentő és tankol 50 litert majd megy egy kört a városban, utána visszamegy és a maradékot beletankolja hogy tele legyen a tank az engedélyezett! Ha egyszerre szeretné teletankolni az nem! Mindkét esetben ugyanannyi üzemanyagról beszélünk, viszont az első esetben kétszer kell rá időt szakítani!”
„Ez a „szakértelem” látszik a Fidesz minden megnyilvánulásában. Szégyen és gyalázat.”
„Azért ennyire birka és töketlen nem lehet egy egész ország … Kormányrendelet rendelkezik a 480Ft-os benzinárról, meg arról is, hogy mely gépjárművek tulajdonosai jogosultak rá. Az 50 literes korlátozás ellenben a MOL saját szabálya. Ezért aztán ha valaki 75 litert tankol, és semmi (elektronika) és senki (pl kutas) nem akadályozza meg benne, majd a kasszánál az egészet 480Ft-jával akarja kifizetni, akkor nyugodtan rendőrt hívhat, ha többet akarnak fizettetni vele, mert az üzemanyag-kereskedő Kormányrendeletet sért. Nemrég még kis magán-benzinkutakat elkobozták, ha drágábban adták a 95-ös benzint 480Ft-nál. Akkor most a MOL összes kútját is el fogják kobozni? S ha igen, akkor kinek adják majd oda … ?”
„Csak remélni tudom, aki ezt elfogadta pont azért, vagy érte vagy hizzátartozójárt megy a mentő, mikor ki fogy a benzin a mentő autóban! Milyen miniszter az aki ezt el is fogadja! Szégyen ami itt folyik!,”
„Bocsánat, de a mentőszolgálat minek foglalkozik ilyenekkel? Teletölti mindegy mennyiért és mindegy mennyit, majd valaki valahol gondolkodik az árakon, akinek az a dolga. Zsebből kell fizetni vagy mi van? Ha meg kiadták utasításba, akkor itt a remek lehetőség sztrájkolni és teletölteni akár sok pénzért, aztán majd valaki valahol gondolkodik a dolgon, akinek az a dolga.”
4 Comments
Leave a Reply
Leave a Reply
Friss
- Juszt László heti matekja: az aktuális kormányadósság főszáma cirka 150.000.000 Euro
- 70.- forint/magyar kopf – Krausz Gábor segítséget kér
- Emberek, Orwell az 1984-et figyelmeztetésnek szánta, nem forgatókönyvnek
- Lebukott a hárommilliárdos számlagyár
- Orbán Viktor: Nem elég már oldalvizezni
- Elfüstölt egy villamos – Óriási közlekedési káosz Budapesten
- Orbán és Matolcsy, „két férfi egyeset”
- A horoszkóp ígérete szerint…
- (Nagyon)kisnyugdíjasunk felveszi a kesztyűt: a Mikulásgyár jár a gyerekeknek
- Szalay-Bobrovniczky-paráztatás: elrendeltem a légvédelmi rendszerek telepítését Magyarország északkeleti részére
Vadász Zsolt
2022.06.28 11:19 at 11:19
Én benzinkutas vagyok egy vidéki MOL kúton. Az 50 literes limit bevezetése előtti megkötések (truck diesel ár), esetén is voltak kivételek. Ezek a mentők, közbiztonsági szervek (rendőrség, TEK), katasztrófavédelem gépjárművei, stb. Ők a nagynyomású kutakon is hatósági áron kapták, korlátlan mennyiségben az üzemanyagot. (Aki ismeri e szervek rendszerét, az tudja, hogy hó végén mindig teli tankkal viszik át a járműveket a következő hónapra.) Ez az utasítás ma is érvényes. De e mellett ezek a gépjárművek MOL üzemanyagkártyával „tankolnak”. A kártya utólagos elszámolású. Ez azt jelenti, hogy a MOL és az érintett szervezet között, akár utólag is lehet korrekció. (Bármit is mutasson a kassza.) Mivel átutalásos a rendszer, magát a töltőállomást, csak kis mértékben érinti.
Pingback: Tudják, amíg nincs baj, addig...., de ha van? - Egy tragédia margójára egy "kék" szemével - Városi Kurír
Pingback: Városi Kurír
Pingback: Vajon a mentőszolgálat MOL kártyája engedélyezi a prémium üzemanyag tankolását, mert alapból az olcsóbb üzemanyagra van beállítva? | Városi Kurír