A Turisztikai Ügynökségnek azért kellenek a szállodák adatai, hogy Ráhel és férje tudják, melyiket kell megvenni? – Hadházy képviselő konferencián járt…..
Megosztás
Azt tudta, hogy 2019 nyara óta a magyarországi szállodákban elindult a digitális adatszolgáltatás a nemzeti turisztikai adatszolgáltató központ (ntak) rendszerébe. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 2019. október 1-től a panziók, 2020. január 1-vel pedig a kempingek, üdülőházak, közösségi szálláshelyek, falusi és egyéb szálláshelyek tehát a teljes szálláshelyszolgáltatási szektor digitálisan szolgáltat majd forgalmi statisztikai adatot.
Azt tudta, hogy 2019 nyara óta a magyarországi szállodákban elindult a digitális adatszolgáltatás a nemzeti turisztikai adatszolgáltató központ (ntak) rendszerébe. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) 2019. október 1-től a panziók, 2020. január 1-vel pedig a kempingek, üdülőházak, közösségi szálláshelyek, falusi és egyéb szálláshelyek tehát a teljes szálláshelyszolgáltatási szektor digitálisan szolgáltat majd forgalmi statisztikai adatot.
„…hülyeség és frázisgyűjtemény…”
Múlt héten elmentem a Digitális Turizmus Országos Konferenciájára. Pont akkora hülyeség és frázisgyűjtemény volt, mint vártam az Iparkamara által elvert 6,4 milliárd forint EU-s pénztől. Ebből a pénzből finanszírozzák ugyanis a a „Modern Vállalkozások Programját”, aminek keretében meghirdetették az eseményt. A cím és előadások listája sem ígért sok jót.– számolt be „élményeiről” Hadházy Ákos képviselő.
A Nagytesó tudja hol, kivel éjszakázott és mit fogyasztott - június elsejével indul a turisztikai megfigyelőrendszer
Ha Önt véletlenül nagyon érdekli a Digitális Turizmus,
sőt, mindig is nagyon szeretett volna részt venni egy erről szóló országos konferencián a balatonföredi Anna Grand Hotel Wine and Vitalban, akkor összefoglalom a korszakos előadásokat:
1) Sonkolyné projektvezető megnyitóját sajnos lekéstem, pedig ha lehetett volna kérdezni az előadóktól (nem lehetett), megkérdeztem volna, hogy miért nincsenek fenn a program honlapján a projekt szerződéseinek adatai.
2) Czimbalmos szakmai vezető semmi konkrétat nem mondott, csak hogy milyen fontos a digitális fejlődés a turizmusban is, és ők majd milyen sokat segítenek ebben.
3) Dr. Kelemen főosztályvezető azt a bölcsességet adta át, hogy az egyik vendéglős ismerősének volt már a COVID előtt is webshopja/házhozszállítása, a másiknak meg nem. Az egyik becsődölt, a másik meg nem, ugye. Azt is elmondta, hogy jajdejó, lesz Nemzeti Digitális Stratégia. Ugyan volt már egy Nemzeti Infokommunikációs Stratégia eddig, de ez még jobb lesz, pedig a másik is milyen jó volt. De azért szükség van még felvilágosításra, meg még több pénz elcseszésére erre. Lesznek még támogatások.
4) Dr. Czelleng, a Magyar Turizmus Ügynökség kutatási igazgatója(!) arról beszélt, hogy ők bizony a turisták telefonjainak cellaadatait, a szállodák által jelentett személyi adatokat, a repülőtéri adatokat, szociál mediát figyelik és ebből milyen sok dolgot megtudhatnak. Mutatott néhány frenetikus példát, például már tudják, hogy aki 4 napnál többet tölt Balatonfüreden, azoknak 90 százaléka ellátogat Tihanyba… Ez vicces, de az meg elég ijesztő, hogy egy ilyen ügynökség is mennyi adatunkat figyeli.
5) Flesch Tamás szállodaszövetségi elnök is megállapította, hogy akinek nincs honlapja a szállodák közül, az bukni fog. Volt azonban az ő előadásában egy fontos anekdota. Amikor Guller Zoltán (Ráhel jobbkeze) megkapta a Turizmus Ügynökséget, pár fontos szállodaigazgatót meghívott magához és az első kérdése az volt, hogy „hogyan tudtok ti adatok nélkül dolgozni”? Nos – ez egészen más megvilágításba helyezi az előző előadást is. A TURIZMUS ÜGYNÖKSÉGNEK AZÉRT KELLENEK A SZÁLLODÁK, ÉTTERMEK ÉS A VENDÉGEK MOZGÁSÁNAK ADATAI, HOGY RÁHEL ÉS A FÉRJE TUDJÁK, HOGY MIT KELL MAJD MEGVENNI.
6) Zsidai Roy NER-nyalonc vendéglős előadását inkább nem szemlézem, a palacsintázó esetismertetéséről pedig már eljöttem.
Mostantól tudja a Nagytesó, hogy hol, kivel, miért...... - beindult a nemzeti "kukkolda"
Próbáltam kideríteni, hogy az Anna Grand Hotelben megrendezett rendszeres bulikon kívül mire költötte el az Iparkamara a 6,4 milliárdot, de az oldalukon nem találtam szerződés listát, a közbeszerzések között pedig csak egyet találtam. Abban viszont nem volt köszönet:
BRUTTÓ EGYMILLIÁRDÉRT KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYRA ADTAK PÉNZT A KORMÁNYPROPAGANDA URÁNAK, BALÁSY GYULA CÉGÉNEK:
Ezért a pénzért két kampányt kellene vezetniük 7 hónap alatt. Nagyon kíváncsi vagyok, Önök hallottak-e egyáltalán a Modern Vállalkozások Programjáról… A horribilis pénzért vállalták többek között, hogy havi 35 facebook posztot tesznek közzé. Sajnos a mennyiség nem nagyon csap át minőségbe: az ostobábbnál ostobább és érdektelenebbnél érdektelenebb posztokon szinte soha nincsen megosztás, lájk is csak néhány. De ez a fantasztikus
„ismeretterjesztő animációs film”
is gyönyörően bemutatja, hogyan formálják a szemléletet, azaz mire cseszik el az EU-s milliárdokat az Iparkamaránál:
-fejezte be tudósítását az eseményről és annak hátteréről Hadházy.