Connect with us

Kiemelt hírek

BKV – botrány! Az át nem adott, át nem vett buszok esete

Megosztás

A metrópótláshoz hazai gyártású Ikarus buszokat kapott a BKV – adta hírül pénteken az MTI, ám Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) utánajárt ennek a furcsa  „átadásnak”, hogy mit is kaptunk busz címszó alatt. Mi történt valójában?

2 of 2Next
Use your ← → (arrow) keys to browse
Megosztás

4. A BKV-nál levő vázat (nem több), amit az m1 híradóban  mutattak be,

fényezték le, mert a fényezési eljárásról a gyártó adott papírt. Másról nem adott, úgyhogy a BKV nem is nyúlt hozzá és addig nem is fog, amíg nem lesz olyan dokumentáció, ami alapján dolgozni lehet, és később nem fog a gyártó arra hivatkozni garanciális ügyekben, hogy a BKV rontott el valamit. Ha ilyen tempóban folynak a munkák, akkor megjósolhatatlan, mikor fog itt bármi is elkészülni. Már rég a másodikon kellene dolgozniuk (heti egy a vállalás), de egyelőre a kétheti egy sem tartható.

5. A független szakértő,

aki az átvételnél a megfelelőséget tanúsítja, a TÜV-KTI lesz. Ez azért pikáns, mert a prototípus kocsira ők adták ki a típusengedélyt, hosszú és részletes vizsgálatok után. Aztán a gyártó, amikor úgy döntött, „ócsít” a kocsikon, és megpróbálja azokat a proto típusengedélyével keresztültolni, nem a TÜV-KTI-hez fordult a típusengedély kiterjesztéséhez (na vajon miért nem), hanem a JÁFI-Autókuthoz (ez a két cég rendelkezik jogosítással Magyarországon).

Ennek a vezetője, Vincze-Pap Sándor régi buszos lobbista,

valószínűleg nem mérte fel, mekkorát kockáztat, mert a szakmai hitelén túl akár a jogosítását is elveszítheti, ha a hírek szerinti módosításokhoz asszisztált és azokat aláírta. Információink szerint az Autókut nem vizsgálta a sorozatkocsikat, csak papírból dolgozott (élénken várnánk egy videós cáfolatot pl.). Nagy kérdés, hogyan kaphat típusengedély-kiterjesztést egy olyan kocsi, amelynek az eredetihez képest a fő adatai nem stimmelnek. A hossz, a befogadóképesség, az ülések száma, a tengelyterhelés és még számos alapadat leginkább nem változtatható, a kiterjesztést egyes alkatrészek cseréjére szokás alkalmazni, ahol a műszaki azonosságot igazolni kell, de hogy egy olyan járműre, amelynek megváltoztatták a

– vázszerkezetét (biztonság!),
– tengelytávjait (fordulókör!),
– tengelyterheléseket (fékhatás!),
– csuklószerkezet és becsuklásgátló típusát és beépítését (biztonság!)

Az eredeti típusengedélyhez képest,

nem kell újra végigküldeni a teljes típusengedélyeztetési eljáráson, az felettébb gyanús. Vincze-Pap jó, ha tisztában van vele, a személyes szabadságával játszik, ha valami nem sül el jól. A hatóság ugyanis a jogosított szervezet véleménye alapján dolgozik. Egyszerűen nem értjük, milyen nyomás vagy érdekeltség kell ahhoz, hogy valaki ezt bevállalja, hiszen itt emberek életéről van szó. Most persze majd a TÜV-KTI megnézheti Vincze-Pap úr papírjait és összevetheti azt az eredeti típusengedéllyel. Feltéve persze, hogy a dokumentumokat a gyártó átadja, mert a hírek szerint azok hézagosak.

(VEKE.hu)

 

A magyar adófizetők pénzéből lesz buszgyára Iránnak

 

Szerző

2 of 2Next
Use your ← → (arrow) keys to browse

1 Comment

1 Comments

  1. Sipos György

    2018.01.21 09:40 at 09:40

    Köszönöm.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük