Connect with us

Kerítésen innen

Bréking, eltűnt! – Most éppen 770 közmilliónak veszett nyoma, aki látta, szóljon!

Megosztás

Legutoljára a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítványnál látták, de azóta se híre, se hamva, mintha köddé vált volna! Jogos tulajdonosai epedve várják, hogy valaki hiteles információval szolgáljon és bíznak abban, hogy ennyi közmillió csak feltűnt valakinek. A becsületes megtaláló erkölcsi jutalomban részesül.

Bréking, eltűnt! - Most éppen 770 közmilliónak veszett nyoma, aki látta, szóljon!
Megosztás

Legutoljára a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítványnál látták, de azóta se híre, se hamva, mintha köddé vált volna! Jogos tulajdonosai epedve várják, hogy valaki hiteles információval szolgáljon és bíznak abban, hogy ennyi közmillió csak feltűnt valakinek. A becsületes megtaláló erkölcsi jutalomban részesül.

Az úgy volt….

A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány csaknem 900 millió forint közpénzt kapott egy turisztikai társasjátékhoz. A terv az volt, hogy 40 ezer szálláshelynek osztják ki őket. A játékot gyártó kft. termékfejlesztője lapunknak azt mondta: 110 millió forintért gyártották le a megrendelt 40 ezer játékot, amik végül nem szálláshelyekre kerültek, hanem oktatási intézményekhez és családokhoz, de részleteket erről az Oktatási Hivatal volt elnöke, a turisztikai ügynökség volt vezérigazgató-helyettese által vezetett alapítvány nem árul el. Annyi biztos, hogy az interneten többen 3000–5000 forintért árulják (olykor bontatlanul) a meglehetősen bonyolult társasjátékot, aminek darabja 22 ezer forintjába került az államnak

– foglalta össze a különös, ámbár Magyarországon nem példa nélküli eset részleteit a 24.hu.

Sorjában…

Először az alapítványt és annak vezetőjét kereste meg a portál kérdéseivel, a többek között arra voltak kíváncsiak, hogy

  • milyen társasjátékok ezek,
  • kik kapták meg,
  • mely cégekkel kötöttek szerződést.

A szövetség egyetlen mondatban válaszolt, és még a játék nevét sem árulta el:

A Kisfaludy 2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. támogatásának köszönhetően összesen 40 000 db turisztikai társasjáték készült, amelyeket gyermekek, családok, valamint oktatási intézmények kapnak/kaptak meg térítésmentesen.

Az interneten aztán rábukkantak az AdvenTourist Természeti Kincseink társasjátékra, amelyen látható a Magyar Turisztikai Szövetség logója és a gyártó neve is.

A játék lényege, hogy a játékosok utazási ügynökséget alapítanak, látnivalókat fejlesztenek, turistákat kutatnak fel, és egyre emelik szolgáltatásaik színvonalát. Egyszerre 2–5 játékos tudja használni, az átlagos játékidő akár 1–2 óra is lehet. Tízéves kortól ajánlják kipróbálásra.

fotó: 24.hu

Szűkül a kör…..

Kellermayer Sándor, a játékot gyártó Promitor Kft. termékfejlesztője a 24.hu-nak elmondta, cégük nem volt kapcsolatban a Magyar Turisztikai Szövetséggel, a társasjáték fejlesztője, a Gladiator Games Kft. kereste meg őket.

„A cég megadott egy specifikációt, megkérdezték a javaslatainkat, mi pedig többet is felvázoltunk. Majd készítettünk egy árajánlatot, amit el is fogadtak”

– idézte fel. A játékot kétféleképpen alkották meg, de különbség igazán csak a grafikában volt.

Összesen 20–20 ezer darab társasjátékot gyártottunk le, ezekért nagyságrendileg 110 millió forintot számláztunk ki

– mondta Kellermayer. Hozzátette: számukra a megrendelés végül nem sült el jól, mivel időközben nagyon megugrottak a nyersanyagárak.

„Érdeklődtünk, hova helyeznének el 40 000 játékot a magyar piacon. Az volt a válasz, hogy egy-egy darabot kap minden magyarországi szálláshely. Így a játéknak igazából nem volt eladási ára, alapvetően ajándék, promóció volt”

– nyilatkozta a termékfejlesztő. A játékpiacot ismerő forrás szerint

az összeg már csak azért is kiugró, mert a projektbe nem vontak be kereskedőt, pedig általában annak költsége teszi ki az ár 40–60 százalékát.

Elmondása szerint

általában a játék tervezője a gyártási díj 10 százalékát szokta megkapni, míg a grafikáért a gyártási díj nagyjából 3 százalékát fizetik ki.

Nincs „ingyen leves

Mostanában a magyarországi rendezvényeken és plázákban rendszeresen találkozni a Magyar Turisztikai Szövetség sátrával és a Kajla turisztikai program csapatával. Legutóbb egy ilyen rendezvényen boldog-boldogtalannak osztogattak két, komoly méretekkel bíró társasjátékot

– olvasható Tokár Géza felvidéki politológus tavaly májusi Tumblr-bejegyzésében. Tokár kérdésünkre elárulta, az egyik esztergomi ünnepségsorozaton osztogattak a játékból, és mivel ingyen, elég nagy volt rá a kereslet. Azokon a standokon tűnt fel, ahol a kajlás gyermekfoglalkozásokat is tartották.

Az ingyenes játékot, melynek darabja 22 ezer forintjába került az adófizetőknek, egyébként már több helyen árulják az interneten, általában 3000–5000 forintért lehet megvásárolni. Akad olyan is, melyet bontatlanul

-jegyezte meg a portál. Egy Facebook-bejegyzés szerint egyébként a kecskeméti plázában is osztogatták a játékot, csak egy kérdőívet kellett kitölteni hozzá.

Az Orbán-szál

Az I. kerületi Szilágyi Dezső térre bejegyzett Magyar Turisztikai Szövetség beszámolója szerint az alapítvány

1 milliárd 171 millió forint veszteséggel zárta a tavalyi évet. Ez nagy zuhanás az előző évhez képest: 2021-ben még másfél milliárd forint volt az adózott eredményük.

A veszteség annak ellenére keletkezett, hogy a bevételek közel félmilliárd forinttal, 12,5 milliárdra nőttek az előző évhez képest, és támogatásokkal alaposan kibélelték az alapítványt, 11,7 milliárd forint landolt náluk. A G7 a napokban számolt be arról, hogy az általuk Orbán Ráhel köréhez sorolt Magyar Turisztikai Szövetség Alapítványt a Szerencsejáték Zrt. is felkarolta: az elmúlt öt évben az állami cég leányvállalata által kiosztott támogatások harmada náluk landolt. További részleteket, esetleg az eltűnt cucc megtaláláshoz szükséges információkat itt olvashat.

Szerző