Kerítésen innen
Budapest azért veszi drágábban ugyanazt a buszt, mint Szeged, mert …. miért is?
Ha abban gondolkodik, hogy a válasz a „csak”, vagy az „ostobábbak”, nem jó helyen kapisgál – legalábbis a BKV szerint. Olvassa és mondja el, Önnek mi a véleménye?
A bibi, vagy nem is az?
40 új Mercedes buszt vásárol a BKV, ami hosszú ideje az első alkalom, hogy új buszok kerülnek forgalomba a fővárosi tömegközlekedésben. A közlekedési vállalat 20 sima és 20 csuklós Mercedes Connecto buszt vásárol a debreceni Inter Traction Electrics Kft.-től. Ezen felül a rendelés további 80 buszra tartalmaz opciókat, ez 2022-ig hívható le.
Az új szóló járművek darabja 12 millió forinttal kerül többe,
mint azok a szintén Mercedes Conectók, amelyeket ugyanúgy az ITE szállított, csak a Dél-Alföldi Közlekedési Központ (DAKK) számára. A Világgazdaság szerint a BKV szóló Conectói darabonkénti ára 80 millió forint, míg a DAKK járművei az Omnibusz blog szerint csupán 68 millió forintba kerültek egyenként.
A BKV a hatályos jogszabályokhoz képest jelentős késéssel, csak hétfőn hirdette meg a tender eredményét.
BKV: a komolyabb műszaki elvárások miatt drágábbak a buszok
A hvg.hu megérdeklődte a BKV-tól, hogy miért az eltérés a buszok vételárai között, a közlekedési cég szerint a két beszerzési konstrukció és a járművek felszereltsége is eltér. Azt írták:
- a BKV adásvételi szerződésre, míg a DAKK pénzügyi lízing konstrukcióra írta ki az eljárásokat
- a DAKK 43 jármű egyszeri beszerzésére írt ki pályázatot 2018-ban, akkori árképzéssel, míg a BKV beszerzése 80 darabos opciót is takar, így a járművekre 4 éves árgaranciát kaptak
- a BKV buszaiban továbbá nagyobbak lesznek az ablakok, erősebb a légkondi, LED-es belső világítás, FUTÁR-rendszer, kamerák, automata motorolaj utántöltő, automata zsírzó is lesz, míg a volános buszokban nem
- a BKV azt is meghatározta, hogy a vételár tartalmazzon bizonyos szervizeléshez, üzemeltetéshez kapcsolódó költségeket
- az eladónak 10 éves jótállást kell vállalnia a járművek átrozsdásodására és váztörésére vonatkozóan is a BKV számára.
- Debrecenben szerelik őket össze
A BKV az iho.hu-nak azt is elmondta, hogy
a buszokat az ITE Debrecenben szereli készre, azaz az elektronikai rendszert, az utastájékoztató rendszert, az elektronikus jegykezelőket, és a FUTÁR-t is ott építik be.
És így….. Azért az megkockáztatom, hogy az otthoni büdzsét a BKV-döntéshozói – vagy a felsőbb döntnökök – másként kezelik és ha mondjuk valamiből többet készülnek venni, arra árkedvezményt kérnek, nem ráajánlanak még pár milliót.
Szerző
Friss
- „Ezek mennek mostanában”
- Szívzűr – Így élesztheted újra önmagad
- Hatalmas gazdasági-diplomáciai siker: magyarok gépestették Csádban a tevetej-fejést – A produktumot a miniszteri biztosunk azonnal beszlopálta
- Szanyi Tibor: Mindenhalottak
- Jogi problémája van? Félórás ingyenes konzultáció egy értő ügyvéddel – Pro Bono Nap Budapesten
- Brutál-igaz szívhoroszkóp! A Bikán és a Koson ledöbbensz!
- Müller Péter a halálról-, a gyászról-gondolkodás mestere
- Leállt az ügyeletek által használt egészségügyi szoftver
- Ha a megfigyelőség ára 100 millió dollár, mennyit taksál, ha beveszik Magyarországot -rendes- Türk-tagnak?
- A novemberi időjárásról