Érdemes lenne felállni végre a fotöjből, nem?

Még mázlija Orbánnak és a sleppnek, hogy ritka látogatói a Ludwig Múzeumnak, mert kellemetlen lehetett volna szembesülniük – ha “ráéreznek” – Brückner János: Itt és Most című alkotásával. 

This too shall pass – Ez is elmúlik….

A budapesti Ludwig Múzeum az Instagram-profiljára az éppen a hétvégén záruló Ludwig 30 nevű kiállítás egyik tételéről. Vajon mi látható a képen? Egyelőre csak a művész tudja, de te is hozzájárulhatsz, hogy mindenki számára kiderüljön!

Brückner János: Itt és Most című alkotása a művészhez passzolóan egy interaktív installáció, ami annyit jelent, hogy a művész maga egy négyzetrácsot helyezett fel a múzeum falára, és a négyzetekbe csak számokat írt. A látogatóknak pedig az volt a dolga, hogy a számoknak megfelelő rovátkákat húzzon ezekbe a négyzetekbe. Így pedig ideális esetben egy kép rajzolódik ki a falon a kiállítás végére.

A kép viszont ebben az esetben Orbán Viktor fiatalkori portréja lett – bárki tudta nélkül.

Az installáció része két óra is a falon. Az óra mutatója visszafelé megy, a számok helyett pedig betűk láthatóak, amikból a következő felirat olvasható ki:

This too shall pass – Azaz „ez is elmúlik”

https://www.instagram.com/p/BtgvqlegFON/?utm_source=ig_web_copy_link

A múzeumban nem tudta senki,

hogy a miniszterelnök harminc évvel ezelőtti portréja fog kirajzolódni a falon, az installáció pedig úgy került be a múzeumba, hogy csak a művész tudta, mi lesz a végeredmény, ő pedig szokásához híven nem szokta elmondani senkinek.

Brückner telefonon elmondta az Indexnek, hogy neki már az is siker lett volna, ha egy strigulát sem húznak abból az 1,8 millióból, ami a teljes kép létrejöttéhez lett volna szükséges.

Az Itt és Most létrejöttében nagyon fontosak voltak a különböző számok és statisztikák: a kép ugyanolyan magas, mint a déli határzáron felhúzott kerítés. A magasságával a magyar vagyonosodási helyzetet próbálta érzékeltetni, azaz hogy van egy bizonyos szint, ami fölött már nem tudtak emberek vagyonosodni/rajzolni, ezért odarakott egy létrát is, amire viszont 1-2 ember fér fel maximum.

Brückner ugyan megadta a használati utasítást a képhez,

de a látogatókra volt bízva, hogy valójában mit művelnek a négyzethálóval, ezért tele volt graffitikkel, „I love you” feliratokkal is, amik aztán mind beleolvadtak a mű egészébe. Brückner szándékosan az idő múlására akart reflektálni: a kép a Ludwig 30. születésnapjára készült, az alapja pedig egy 30 évvel ezelőtti fotó a miniszterelnökről. A szemeiként felhasznált órák – amiket eddig egyszer, a dunaújvárosi ICA-ban állított ki – feliratát szerinte úgy alakították ki,

„hogy a vidám emberek szomorúak, a szomorúak pedig vidámak legyenek”,

illetve szerinte az is beszédes, hogy az óra hátrafelé jár, de a feliratot előrefelé kell olvasni. Egy szó, mint száz: nem lehet jó manapság Orbán Viktornak lenni! Ha érzi, ha nem….

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük