Connect with us

Kiemelt hírek

Nem fogja elhinni, melyik párt költött legtöbbet az előválasztási kampányban

Megosztás

A Telex egy nagyon alapos cikkben elemzi, hogy milyen reklámköltéseket hozott a ma este záruló előválasztás. A tiszteletreméltó adatsorban tallóztunk mi is. 

MZP
Megosztás

A Telex egy nagyon alapos cikkben elemzi, hogy milyen reklámköltéseket hozott a ma este záruló előválasztás. A tiszteletreméltó adatsorban tallóztunk mi is. 

A YouTube és a Facebook nagyon más jellegű hirdetési platform

Előbbin jellemzően nagyobb szabású, több embert elérő, drágább kampányok futnak, utóbbin átlagosan kisebb egy-egy reklám büdzséje, viszont sokkal több a hirdető. YouTube-on az elmúlt 30 nap 200 legdrágább magyar politikai hirdetését vizsgáltuk, Facebookon pedig a 400 legtöbbet költő hirdető összes reklámja, több mint 19 ezer hirdetés került az adatbázisunkba. Ezekkel a jelentősebb magyar politikai hirdetőket valószínűleg teljesen lefedtük, és tényleg csak azok maradtak ki, akik aprópénzzel játszanak.

A YouTube kasszájában ez alatt az egy hónap alatt 85,6 millió forintot, míg a Facebooknál 588,5 milliót hagytak magyar nyelvű politikai reklámokra. Ez összesen 674 millió forint, amiből  640 milliónyit azonosítottunk a kormány vagy az ellenzéki összefogás narratíváját terjesztő, a napi politikához kapcsolódó üzenetként. A maradékban olyanok szerepelnek, mint az Európai Parlament fizetett posztjai, nagy multicégek társadalmi felelősségvállalási programjainak reklámjai, nemzetközi szervezetek, mint például a WWF közéleti témájú hirdetései, vagy olyan civil szervezeteké, mint a Roma Sajtóközpont.

előválasztás

Mi lesz itt jövőre?

Nem sok jót ígér a tavaszi választási kampányra, hogy az előválasztás legnagyobb hirdetője egy kizárólag lejárató és karaktergyilkos tartalmakban utazó fideszes propagandista-istálló. A Fidesztől és a kormánytól papíron független propagandatermékek több pénzt hirdettek el, mint a kormánypárt a hivatalos csatornáin. Úgy tűnik, a Megafonnak kiemelt szerepet szánnak a nem hivatalos fideszes kommunikációban – talán éppen az előválasztási időszakra rátolt brutális ellenkampány volt ennek a főpróbája. A központi üzenet még az elmúlt évek átlagához képest is nagyságrendeket egyszerűsödött, és ma már egyetlen szóval leírható: GYURCSÁNY. Ezt viszont egészen széles palettán terjesztik: a közmédia híradójától az egészen gyermeteg mémoldalakig 30 olyan facebookos oldalt számoltunk meg a kórusban, amely legalább 80 ezer forintot dobott be az elmúlt 30 napban hirdetésre.

(Lovassa el a teljes cikket a Telexen!)

Kapcsolódó

Magyar György: legyen köztársasági elnöki előválasztás!

előválasztás

 

Szerző

1 Comment

1 Comments

  1. csipetke

    2021.10.19 07:15 at 07:15

    A fidesz idióta videói több,mint dühítőek,mert már oda se figyelünk rá,ha bármely you tube-s videóban felbukkan mint reklám,az ember azonnal átkattintja,és kész.De amikor a gyerekek a mesecsatornán belefutnak az idióta Gyurcsányozós videóba,hát az már tényleg dühítő.Annyi haszna van,hogy a gyerekek már most utálják a fideszt,mert megszakítják a kedvenc meséiket. De most komolyan! A mesecsatornán mit keres a fideszes videó?A gyerekek szerencsére már soha nem fogják megtudni,hogy mi az a fidesz,majd jóval később történelemórán tanulni fogják,hogy ez volt az a párt/kormány/orbán,akik hosszú ideig rabolták,tették tönkre az országot

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük