Connect with us

Ez a nap

A magyar közúthálózat csak 10-15 százaléka van jó, vagy megfelelő állapotban

Megosztás

A magyar főúthálózat a hetvenes, nyolcvanas épült ki, de azt nem az azóta megnövekedett forgalomra tervezték.

remek főúthálózat
Megosztás

A genovai autópályahíd katasztrófája ráirányította a figyelmet a közúthálózatok állapotára. Magyarországon is találni olyan hidakat és felüljárókat, amelyekre ráfér a felújítás. A magyar főúthálózat a hetvenes, nyolcvanas épült ki, de azt nem az azóta megnövekedett forgalomra tervezték.

„Általánosan elmondható, hogy az országos közúthálózat mintegy 52 százaléka teljes körű felújításra szorul, és körülbelül 10-15 százaléka az, ami jó vagy megfelelő állapotban van”

– mondta az euronews-nak Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt kommunikációs osztályvezetője.

Bár az utakat folyamatosan javítják,

megoldást sok helyen csak a teljes felújítás jelentene, addig viszont marad a mérgelődés.

„Nemhogy nekünk kellene fizetni, hanem még visszafizethetnének nekünk ezért az úthasználatért, mert tönkreteszi a futóművet, autót, utánfutót. Szörnyűséges állapotban van az M1-es”

– mondta egy autós.

A több gépjármű ugyanakkor nagyobb adóbevételt is jelent. Több súlyadó folyik be, több a bevétel a benzinárba épített adókból, és az autópályák mellett a főutak is fizetősek lettek az elmúlt nyolc évben.

Az M1-es vagy akár az M3-as bizonyos szakaszai semmiben nem tükrözik azt, hogy milyen kemény bevételei származnak az államnak a közlekedésből. És egyébként azt sem, hogy az infrastruktúra fejlesztésre nagyon nagy európai uniós támogatásokat kapott az ország a 2004-es csatlakozás óta – mondta Zách Dániel közlekedési szakértő az euronews-nak.

A tíznapos autópálya matrica díját több mint 15 százalékkal emelik és jövőre drágul az e-útdíj is.

(Forrás: euronews)

Kapcsolódó:

A kétfarkúak nem állítják helyre a kátyúkat Felcsúton, inkább fizetnek

Szerző

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük